טוען אירועים

All אירועים for אמיר כץ – ליסט בין האפי לפואטי

« All אירועים

אפריל 2018

אמיר כץ – ליסט בין האפי לפואטי

יום שבת, 14 אפריל, 2018 / 21:00
|Recurring אירוע (See all)

An event every day that begins at 9:00pm, repeating indefinitely

הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית, לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל

אמיר כץ – פסנתר

ליסט: בין האפי לפואטי

 

מיצירות ליסט:

נחמה מס' 3

חמישה קפריסים פואטיים

ואלס מפיסטו מס' 1

סונטה בסי מינור

שני שירים של שוברט בעיבוד לפסנתר: סרנדה ושר היער

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

אמיר כץ נולד ב-1973 והחל את לימודי הפסנתר בגיל 11 אצל חנה שלגי. בגיל חמש עשרה כבר הופיע עם התזמורת הקאמרית הישראלית והתזמורת הסימפונית חיפה. זכה במלגות קרן שרת ובמענק קלרמונט והוא בוגר בית הספר ע״ש תלמה ילין. המשיך את לימודיו באירופה אצל אליסו וירסלדזה, במימון מלא של מלגה מטעם ה-DAAD. השתלם באקדמיה הבינלאומית בעיר קומו שבאיטליה, וקיבל שיעורים אצל לאון פליישר, קרל אורליך שנבל ומארי פרחיה. זכה בפרס הראשון בארבע תחרויות בינלאומיות לפסנתר: מריה קנאלס בברצלונה, רוברט קסדסי בקליבלנד, וויוטי וולסזיה באיטליה ותחרות שוברט בגרמניה.
הוא מופיע באולמות נודעים כגון המוזיק פריין בווינה, הוויגמור בלונדון, הגוואנדהאוס בלייפציג, הפילהרמוני בברלין, מרכז לינקולן בניו יורק ועוד. הופיע כסולן עם תזמורות רבות, בהן, התזמורת הסימפונית של ברצלונה, התזמורת הלאומית של ליל, הפילהרמונית של בוקרשט, הפילהרמונית של פראג, הפילהרמונית של מינכן והפילהרמונית הישראלית תחת ניצוחו של זובין מהטה. משתתף בפסטיבלים בינלאומיים מובילים, בהם השוברטיאדה באוסטריה, פסטיבל הפסנתר של מיאמי, פסטיבל הפסנתר של טולוז, פסטיבל אולג קגן, פסטיבל האופרה הבווארי במינכן ועוד.
בשנים האחרונות הקדיש את עצמו לסדרה של פרויקטים מאתגרים אותם ביצע בערים רבות ברחבי העולם: מכלול הסונטות והאימפרומפטי של שוברט, מחזור סונטות של בטהובן, 48 שירים ללא מילים של מנדלסון, מכלול הנוקטרנים, הוואלסים, האימפרומפטי, הבלדות והאטיודים של שופן ומכלול האטיודים והסונטה מאת ליסט.
הקליט תקליטורים רבים לחברות שונות, בהן, לייב קלאסיק, אורפאו, Oehms Classics ו- Sony Calssical. הקלטות אלו זכו לשבחים וחלקן אף נבחרו כ״דיסק החודש״ בתחנות הרדיו הגרמניות: BR4, MDR ו- Kulturradio. דיסק השירים ללא מילים של מנדלסון נבחר ב-2009 כדיסק החודש ע״י המגזין היוקרתי קרשנדו. הקלטתו האחרונה עם מכלול האטיודים של ליסט תראה אור בסתיו 2018.
משנת 2010 הוא מלווה בקביעות את זמר הטנור פאבול ברסליק. ביחד הם מופיעים בערבי לידר בבתי האופרות החשובים בעולם, בפריז, במינכן, בווינה, בבריסל, בציריך, בלונדון ועוד. הם אף הקליטו יחדיו את מחזור השירים "הטוחנת היפה" של שוברט, ובספטמבר הקרוב יקליטו את המחזור "מסע החורף". אהבתו למוסיקה קאמרית מצאה ביטוי בשיתופי פעולה עם רביעיית קזאלס, רביעיית ואן קויק, הוויולן נילס מינקמאייר והזמרת דיאנה דמראו.

www.amirkatz.com/en

 

https://

https://

 

ראה עוד »