טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

דואו הפסנתר הירושלמי

יום שישי, 29 מרץ, 2019 / 11:30

דואו הפסנתר הירושלמי
שיר זמל ודרור זמל – פסנתר

שתי סונטות וסוויטה אחת  

מוצרט: סונטה לשני פסנתרים ברה מז'ור, ק. 448
רחמנינוב: סוויטה מס' 1 לשני פסנתרים, אופ. 5, "תמונות פנטזיה"
ברהמס: סונטה לשני פסנתרים בפה מינור, אופ. 34ב'

קונצרט מקדים בביצוע ליה ברלב ועידו עצמון, תלמידי פסנתר מצטיינים בקונסרבטוריון בכיתת המורה עדה ויינשטוק, יערך בשעה 10:45 באולם רן ברון

לרכישת כרטיסים: 03-5466228

לרכישת כרטיסים אונליין לחצו כאן

האחים שיר זמל ודרור זמל נגנו ביחד מהילדות, ומשנת 2011 הקימו באופן רשמי את דואו הפסנתר הירושלמי. מאז, נגנו רסיטלים באולמות החשובים בארץ. לאחרונה הופיעו ברסיטלים בניו יורק, ירושלים ותל אביב, שחלקם שודרו ברדיו, וכן הופיעו עם התזמורת הסימפונית ירושלים, בנגינת הקונצ'רטו מס' 1 לשני פסנתרים מאת מנדלסון.

התכנית כוללת שלוש יצירות מופת ממיטב הרפרטואר לשני פסנתרים: הסונטה לשני פסנתרים של מוצרט, – מיצירותיו המבריקות והבשלות ביותר, הנחשבת לאחת היצירות החשובות ברפרטואר לשני פסנתרים; הסוויטה הראשונה לשני פסנתרים של רחמנינוב "פנטזיה – תמונות", שארבעת פרקיה הציוריים ושופעי ההבעה הרומנטית מבוססים על ארבע פואמות של משוררים שונים; והסונטה לשני פסנתרים של ברהמס, שהיא הגרסה של ברהמס עצמו ליצירה הסוחפת המבוצעת לעיתים קרובות יותר בגרסתה כחמישייה האהובה לפסנתר וכלי קשת.

"Shir and Dror Semmel’s playing radiates the joy of music-making, displaying deep enquiry into the works, polished performance and superb musicianship." (P. Hickman)

https://

שיר זמל הופיעה בישראל, באירופה ובארצות-הברית וזכתה לשבחי הביקורת. מבקרי מוסיקה הגדירו אותה כ"פסנתרנית נהדרת" עם "מסירות מלאה למוזיקה", "יכולות טכניות מרהיבות" (גלובס) ו״אישיות ואנרגיה בלתי ניתנות לעצירה״ (timesunionPlus). שיר הוזמנה לאחרונה על ידי הפסנתרן הנודע אנדרס שיף לנגן סדרת רסיטלים ברחבי אירופה כחלק מהסדרה “Building Bridges” שנועדה להבליט פסנתרנים צעירים יוצאי דופן. היא השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים ביניהם Ravinia's Steans Music Institute, ,Music@Menlo, IMS Prussia Cove, IMS Open Chamber Music, האקדמיה לפסנתר בפסטיבל מנוחין, פסטיבל הפסנתר מנטה בפינלנד ופסטיבל IKIF, ניו יורק. זוכת פרסים ראשונים בתחרויות שונות, הופיעה בקרנגי הול (ווייל, זנקל), מרקין הול, סטינווי הול, שרייבר הול, תיאטרון רוז וסטודיו רוז בלינקולן סנטר, תיאטרון ירושלים, מוזיאון תל אביב ועוד. בעונות הבאות תופיע בישראל, ארה"ב (בחוף המזרחי והמערבי), גרמניה (לרבות בקונצרטהאוס ברלין), שוויץ, פולין, בלגיה ועוד. כפסנתרנית מוסיקה קאמרית ייסדה יחד עם אחיה, הפסנתרן דרור זמל, את דואו הפסנתר הירושלמי .היא חברה בהרכב ה – Manhattan Chamber Players, והופיעה עם אמנים כגון גילברט קאליש, קולין קאר, איזבל לאונרד, חגי שחם ואחרים. כמו-כן היתה חברת האנסמבל ACJW של קרנגי הול במסגרתו הופיעה בקביעות בקרנגי הול ובאולמות נוספים, ופעלה להעמקת החינוך המוסיקלי ולחיזוק קשרי מוסיקה וקהילה ברחבי ניו-יורק. רבים מהקונצרטים בנגינתה שודרו בקול המוסיקה וחלקם אף הוקלטו לתקליטור. זוכת מלגות הצטיינות מטעם קרן התרבות אמריקה ישראל. השתתפה בכיתות אמן רבות עם פסנתרנים מהשורה הראשונה בעולם ביניהם אנדרס שיף, מאריי פרחיה, ריצ'רד גוד, ג'ונתן ביס, רוברט לוין, יפים ברונפמן ואחרים. בנוסף ללוח הקונצרטים הפעיל שלה, עוסקת רבות גם בהוראה, לימדה פסנתר ומוסיקה קאמרית באוניברסיטת סטוני ברוק בניו יורק והעבירה שיעורים נוספים וכיתות אמן בבתי ספר ובאוניברסיטאות בארה"ב, ואף העבירה סדנאות בבית הספר ג'וליארד בניו יורק. ילידת ירושלים, השלימה את לימודי התואר הראשון באקדמיה למוסיקה בירושלים בהצטיינות יתרה בכיתתם של אלכסנדר תמיר ואסף זהר. את לימודי התואר השני השלימה בהצטיינות בביה"ס בוכמן-מהטה בהדרכתו של עמנואל קרסובסקי. לאחר מכן למדה בקונסרבטוריון פיבודי של אוניברסיטת ג'והנס הופקינס בכיתתו של לאון פליישר וכעת משלימה לימודי דוקטורט באוניברסיטת סטוני ברוק בהדרכת גילברט קאליש.

הפסנתרן דרור זמל שב ארצה לאחר שהות של שש שנים בניו-יורק, שם למד במאנס קולג' והשלים את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת סטוני-ברוק. נגינתו תוארה כ"ראשונה במעלה באמנותיות וברגישות", וכן תואר כ"ממשיך אמיתי של מסורת שנאבל". ואכן, מרב תוכניותיו מוקדשות לליבת הרפרטואר הגרמני. תכניותיו האחרונות כללו את שלוש הסונטות האחרונות של בטהובן, הסונטות המאוחרות של שוברט, ומסע החורף של שוברט; וריאציות גולדברג והפרטיטות של באך וכן היצירות הגדולות של שומאן. בשנים האחרונות הופיע בקביעות בישראל, ארצות-הברית ואירופה כסולן עם תזמורות, ברסיטלים וכנגן מוסיקה קאמרית. לאחרונה הופיע עם התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הקאמרית וכן תזמורת אליקנטה, ספרד. מקליט בקביעות לקול המוסיקה, כמו כן הקלטותיו שודרו בתחנת המוסיקה הקלאסית WQXR בניו יורק. זכה בתחרויות ובפרסים שונים בארץ ובחו"ל וכמו כן השתתף בכתות אמן רבות עם אמנים כגון מארי פראיה, אנדרס שיף, יפים ברונפמן, קלוד פרנק ואחרים. בעונה הבאה יופיע ברסיטלים וכסולן עם תזמורות בארץ, בארה"ב, איטליה ובמזרח הרחוק. יחד עם אחותו, הפסנתרנית שיר זמל, יסד את דואו הפסנתר הירושלמי. ניגן את רסיטל הבכורה שלו בבוסטון ב- 1997. שירת בצבא כמוסיקאי מצטיין, וסיים את האקדמיה למוסיקה בירושלים כתלמידם של ברכה עדן ואלכסנדר תמיר. בניו-יורק למד אצל ויקטור רוזנבאום וג'ייקוב לטיינר ואת הדוקטורט השלים בהדרכתו של הפסנתרן והפדגוג הנודע גילברט קאליש. במהלך שנים אלו השתלם גם אצל הפסנתרן ריצ'ארד גוד. כעת מכהן כראש מחלקת הפסנתר בקונסרבטוריון האקדמיה בירושלים. תלמידיו זוכים בפרסים בתחרויות ומנגנים עם תזמורות בקביעות. כמו כן, מנהל פרויקט כתות אמן במרכז אלדוול. ומכהן כשופט וחבר בהנהלת תחרות קול המוסיקה לאמן הצעיר. בנוסף מלמד בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב, ובמכללת לוינסקי.

פרטים

תאריך:
יום שישי, 29 מרץ, 2019
זמן:
11:30
אירוע קטגוריות:
, ,

המארגנ/ת

המרכז למוסיקה קאמרית
טלפון
03-5466228
דוא״ל
chamber@icm.org.il

מקום

אודיטוריום הקונסרבטוריון
לואי מרשל 25
תל אביב, Israel
+ מפת גוגל