טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

הלל צרי מארח

יום חמישי, 10 מאי, 2018 / 20:30

|Recurring אירוע (See all)

An event every day that begins at 8:30pm, repeating indefinitely

דניאל גיידה (גרמניה) – כינור

טטיאנה מזורנקו (גרמניה) – ויולה

הלל צרי – צ'לו

רוגלית ישי (ישראל/גרמניה) – פסנתר

 

מוצרט: רביעיית פסנתר מס' 1 בסול מינור, ק. 478

פראנסה: שלישיית כלי קשת

דבוז'ק: רביעיית פסנתר מס' 2 במי-במול מז'ור, אופ. 87

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

הצ'לן הלל צרי, מבכירי המוסיקאים הישראלים, מארח כמה מעמיתיו בתכנית הכוללת שתיים מיצירות המופת להרכב של רביעיית פסנתר ושלישית כלי קשת מאת פראנסה, אחד המלחינים הבולטים באסכולה הניאו-קלאסית הצרפתית במאה ה-20 הידועה בסגנונו התוסס ומלא ההומור.

דניאל גיידה, יליד המבורג, החל את לימודיו בגיל 6. היה תלמידם של תומאס ברנדיס (לשעבר הכנר הראשי של הפילהרמונית של ברלין), של מרס רוסטל בשוויץ ושל יוזף גינגולד בארה"ב. זכה במלגות ובפרסים רבים, וכן בתחרות Artists International בניו-יורק. זכייה שהובילה להופעת הבכורה שלו באולם קרנגי ב-1992. בין השנים 1994-2000 היה הכנר הראשון של הפילהרמונית של וינה. הופיע כסולן עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית של וינה, תזמורת פילהרמוניה בלונדון, הקאמרית הפולנית והסימפונית של לונדון, תחת שרביטם של מנצחים כגון קלאודיו אבאדו, ריצ'רד היקוקס, ברנהרד קליי, ריקרדו מוטי ומייקל טילסון תומס. כנגן קאמרי פעיל הופיע, בין יתר, עם פול טורטליה, נטליה גוטמן, גוסטב ריביניוס ומריה ז'וואו פירז'. הקליט רבות לחברות שונות, בהן, דויטשה גרמופון, CPO, אוקטביה, לארגו וסוני. הקלטותיו זכו לפרסים שונים, בהם פרס דיאפזון ד'אור היוקרתי בצרפת. משנת 2000 מכהן בסגל ההוראה באוניברסיטת נירנברג. רבים מתלמידיו זוכים בתחרויות בינלאומיות ומכהנים בעמדות חשובות בתזמורות מובילות בעולם. מעונת 2013 מכהן ככנר הראשי של תזמורת יומיורי – הסימפונית של יפן.

טטיאנה מזורנקו נמנית עם צמרת הוויולנים בעולם כיום. סגנונה הייחודי מתבטא בנגינה אקספרסיבית ומעמיקה, ונוכחותה על הבמה כריזמטית ושובת-לב. לצד קונצ'רטי ידועים לוויולה ידועים, בהם אלו של ברטוק, וולטון והינדמית, הרפרטואר שלה כולל גם קלאסיקות מודרניות מאת שניטקה, גוביידולינה וקנצ'לי, וכן קונצ'רטי לוויולה של הרטמן וברטל, המושמעים לעתים נדירות. ניגנה עם תזמורות מובילות באירופה ובאסיה, בהן תזמורת הגוונדהאוז מלייפציג, התזמורת הסימפונית של הרדיו של ברלין והתזמורת הפילהרמונית של רדיו צפון גרמניה בהנובר, והשתתפה  בפסטיבלים בינלאומיים רבים, בהם הופיעה כסולנית וכנגנית בהרכבים קאמריים. ילידת טג'יקיסטן, גדלה במשפחה של אקדמאים רוסים ומוסיקאי ג'אז. דרכה המוסיקלית החלה בסנט פטרסבורג, שם זכתה בחינוך מסורתי עם מיטב המורים. במשך שנתיים היה צורך לשכנע את אחד ממוריה (נגן ויולה) שהילדה בת העשר, בעלת הידיים הקטנות, אכן מעוניינת ללמוד נגינה בוויולה. מכאן, המשיכה את לימודיה בגרמניה, בהדרכת קים קשקשיאן ונובוקו אימאי. חיפושיה אחרי צורות ביטוי בנגינת הוויולה וטכניקות חדשות התחזקו והושפעו על ידי מפגשים עם מוסיקאים אחרים, בהם בוריס פרגמנצ'יקוב, גיורגי קורטאג, בריגיטה פסבינדר והרברט בלומשטט. בשנים האחרונות שוקדת על קידום הוויולה ככלי סולו, תוך שמירה על מחויבות לביצוע מוסיקה בת זמננו. היא הופיעה עם מספר יצירות חדשות שהוקדשו עבורה וביוזמתה. הדיסקוגרפיה שלה משקפת סטנדרטים אמנותיים גבוהים ותכניות בנויות בקפידה. כמה מהקלטותיה אף זכו בפרסים ברחבי אירופה. כיום היא מתמקדת בפרקטיקות ביצוע היסטוריות של מוסיקת הבארוק, וכן של הרפרטואר הרומנטי מן המאה ה-19. יחד עם הפסנתרן גלעד כצנלסון היא עוסקת בפרשנות מוסיקלית המבוססת על מחקר היסטורי. במקביל היא מסורה לטיפוח כישרונות צעירים. מאז 2002 היא מכהנת בסגל ההוראה של ביה"ס הגבוה למוסיקה ותיאטרון "פליקס מנדלסון ברתולדי" בלייפציג, גרמניה. כמו כן, היא מנחה כיתות אמן ברחבי העולם ומכהנת גם כמנהלת האמנותית של מחנה הוויולה הבינלאומי באיזניק (תורכיה) ושל כיתות האמן בלייפציג ובדיסלדורף. מנגנת על ויולה פ. טסטורה, מילאנו, 1756.

הצ'לן הלל צרי, מחשובי המוסיקאים הישראלים, שנגינתנו תוארה על ידי העיתונות הבינלאומית כהמשך ישיר למסורת הרומנטית, קנה לו שם בינלאומי כווירטואוז עתיר פרסים בינלאומיים, בהם מדליית הזהב בתחרות מריה קנלס בברצלונה 1986 וכן פרסים בתחרויות רוסטרופוביץ', וויטקר (סט' לואיס), ז'נבה, סטראדיוואריוס ועוד. זכה במלגות קרן התרבות אמריקה ישראל, סיים בהצטיינות את התואר הראשון והשני באקדמיה למוסיקה בת"א אצל עוזי ויזל והשתלם בארה"ב אצל ברנרד גרינהאוז. הופיע כסולן עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית הישראלית, סימפונט רעננה, הסימפונית ירושלים, הסימפונית של דיסלדורף, הסימפונית הסקוטית BBC ועוד. הופיע בפסטיבלים רבים כפסטיבל ישראל, מרלבורו, טנגלווד ועוד. בינואר 2008 הוזמן על-ידי זובין מהטה להופיע כסולן באולם עצרת האו"ם בניו-יורק בטקס מיוחד לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. עוסק גם בעיבוד ובהלחנה, כתב סוויטה וירטואוזית לצ'לו ותזמורת על נושאים מתוך האופרה כרמן, מחרוזת רומנסרו ספרדי למיתרים על שירי לאדינו, שלישיית מיתרים, וכן את "כרמל" – אוסף שירים ופסוקים לקול ואנסמבל קאמרי. הקלטותיו הרבות כוללות דיסק אנתולוגיה של יצירות וירטואוזיות מאת מלחינים צ'לנים שראה אור בחברת Cello Classics ונבחר בינואר 2014 ל"דיסק השבוע" של הBBC-. נמנה עם חשובי המורים לצ'לו, מוזמן לשפוט בתחרויות בינלאומיות ולהעביר כיתות אמן במרכזי מוזיקה חשובים בעולם ומכהן כפרופ' לצ'לו וכראש המחלקה לכלי מיתר בביה"ס למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת ת"א.

הפסנתרנית רוגלית ישי הופיעה כסולנית עם תזמורות רבות, בהן השטאטצקפל מדרזדן, הפילהרמונית של דרזדן, אנסמבל אוריול ברלין, תזמורת מנהיים, תזמורת פסטיבל דרטינגטון אנגליה, התזמורת הסימפונית הסקוטית של הבי-בי-סי ועוד, תחת שרביטם של סינופולי, ברבינס, וולקוב, הרברט בלומשטדט ומרטין פישר דיסקאו. מופיעה דרך קבע בפסטיבלים רבים כדרטינגטון, מרלבורו, וריצבורג, ברלין ודרזדן. הופיעה עם הרכבים מובילים, כרביעיית כרוביני, רביעיית אלבן ברג, רביעיית לייפציג ורביעיית גוארנרי האגדית, כמו גם עם אמנים נודעים כצ'לנים רפאל וולפיש ופיטר ברונס, הכנרים אריאדנה דסקאלאקיס, מירה וונג ומרק פסקנוב. מקליטה רבות לחברות ברלין קלאסיקס, הנסלר, קונטרפונקט, ביס והליקון, ולתחנות הרדיו החשובות באירופה. זכתה במלגות קרן התרבות אמריקה ישראל, בפרס ראשון בתחרות ע"ש פאול בן חיים ובפרס טריו דה טריאסטה. את לימודי הפסנתר החלה אצל מדלן אופהויזר, והמשיכה באוניברסיטת תל אביב אצל וולטר אופהויזר במקביל ללימודי פילוסופיה. בארה"ב למדה אצל ורוניקה יוכום בקונסרבטוריון ניו אינגלנד בבוסטון והשתלמה גם אצל ריצ'רד גוד. ייסדה את פסטיבל הקרוס-אובר "מוזיקה מונדי" בפרנקפורט, בו היא מארחת אמנים משלל סגנונות במוזיקה. היא חברה בשלישיית דרזדן ובשלישייה הישראלית. בין השנים 2000-2011 לימדה מוזיקה קאמרית בביה"ס הגבוה למוזיקה בקלן וכיום היא מכהנת כפרופ' בביה"ס הגבוה למוזיקה בפרייבורג. מוזמנת תדיר לשפוט בתחרויות רבות וללמד בכיתות אמן בינלאומיות.

פרטים

תאריך:
יום חמישי, 10 מאי, 2018
זמן:
20:30
אירוע קטגוריות:
, ,

מקום

הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית
לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל
טלפון
03-5466228