טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

הרצאה מקדימה לקראת הקונצרט של אנסמבל מיתר בסדרה הקאמרית

יום חמישי, 11 אפריל, 2019 / 19:00 - 20:00

הרצאה מקדימה לקראת הקונצרט של אנסמבל "מיתר" במרכז למוסיקה קאמרית

בו תבוצע השביעייה מס' 1 מאת האנס אייזלר – לפרטי הקונצרט לחצו כאן

מועד ההרצאה : יום חמישי, 11 באפריל 2019, בשעה 19:00

ההרצאה תערך במכון גתה, תל אביב (בית אסיה, רח' ויצמן 4, תל-אביב)

משך ההרצאה כשעה

הכניסה להרצאה חופשית. יש לאשר הגעה בטלפון 03-6060500 (טלפון זה מיועד לאישור הגעה להרצאה בלבד ולא להזמנת כרטיסים לקונצרט)

(למען הסר ספק – הכניסה לקונצרט, שיערך באודיטוריום הקונסרבטוריון במוצ"ש, 13.4.19, כרוכה בתשלום ובהזמנת כרטיס במרכז למוסיקה קאמרית – לפרטים ולרכישת כרטיסים לקונצרט לחצו כאן)

 

המלחין כמהפכן | מסע מוסיקלי בעקבות יצירתו של המלחין האנס אייזלר

מרצה: הדס קרמר

ההרצאה תינתן בעברית

    

 "עלינו, המלחינים, מוטלת המשימה להלחין מוסיקה ענווה, המתאימה לצו השעה ושתהווה את פס הקול של מהפכת תנועות הפועלים באירופה".  (האנס אייזלר)

הרצאה זו מזמנת מפגש עם מלחין האוונגרד האוסטרי-יהודי האנס אייזלר, מי שהיה בן טיפוחיו של ארנולד שנברג, שותף מרכזי ליצירתו של ברכט ולימים מלחין ההמנון הלאומי של מזרח גרמניה. אייזלר יצר ופעל בין שתי מלחמות העולם ולאחריהן, כשהוא נע ונד בין בירות אירופה, ברית המועצות וארצות הברית כרבים מבני דורו. בעת שהותו בבירתה של רפובליקת ויימאר, גיבש את מודל "המלחין המהפכן", ובו קרא למלחינים בני זמנו לרתום את המהפכה המוסיקלית–אסתטית שהתרחשה בזירת האוונגרד למהפכה המרקסיסטית-קומוניסטית, אשר תפסה תאוצה בקרבן של תנועות הפועלים בכל רחבי תבל. הפרויקט השאפתני נגדע עם עליית הנאציזם והגלות ארוכת השנים שנגזרה עליו בשל כך, אך עם שובו למזרח ברלין הקדיש את מרצו לעיצוב מחדש של פס הקול של המדינה שזה עתה נוסדה.

בכל שנות יצירתו ניסח אייזלר צליל ייחודי ורב-תנופה שהשתקף מבעד לשלל ז'אנרים:  מוסיקה מקהלתית, מוסיקה לקולנוע ולתיאטרון, יצירות קאמריות וסימפוניות, קנטטות, שירי ילדים, בלדות ושירי קרב. יצירותיו בוצעו בקרב אנשי במה מקצועיים, מקהלות פועלים ברחבי העולם (לרבות ישראל) ואף בפי לוחמים בשדות הקרב בזמן מלחמת העולם השנייה.

בהרצאה שלפנינו נתוודע לתהודות "מוסיקת המהפכה" דרך עיבודים חוצי גבולות ותקופות, אשר נכתבו בהשראת העבודות המשותפות של אייזלר וברכט. התבוננות מחודשת במורשתם התרבותית, מעניקה במה לנרטיבים עלומים, השזורים במאורעות המכוננים שהתרחשו על אדמת אירופה בין שתי מלחמות עולם ועד איחודה המחודש של גרמניה. במהלך ההרצאה יוקרנו מגוון קטעים אודיו ויזואליים.

 

הדס קרמר | בעלת תואר מוסמך ב"תכנית הבינתחומית לאמנויות" –  הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב.

מרצה בכנסים אקדמיים בישראל ובאירופה, ב"אסכולות" – האוניברסיטה הפתוחה, בתאטרון הקאמרי, תאטרון החאן, סינימטק ירושלים, השתלמויות  למורים, בקתדראות עירוניות ובמכללות גמלאים וחוגי בית ברחבי הארץ. מפרסמת מאמרים בכתבי עת אקדמיים. מידענית ב"מרכז הישראלי לתיעוד אמנויות הבמה" באוניברסיטת תל אביב.   

פרטים

תאריך:
יום חמישי, 11 אפריל, 2019
זמן:
19:00 - 20:00
אירוע קטגוריות:
, ,

מקום

מכון גתה, תל אביב
רח' ויצמן 4
תל אביב,
+ מפת גוגל
טלפון
03-6060500