טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

ישי שאער – בסתיו ימיהם – יצירות מאוחרות של מלחינים גדולים

יום שבת, 4 נובמבר, 2017 / 20:30

ישי שאער – פסנתר

בסתיו ימיהם – יצירות מאוחרות של מלחינים גדולים

 

בטהובן: בגטלות, אופ. 126

ברהמס: 6 קטעים, אופ. 118

דביסי: שלושה אטיודים

שופן: סונטה מס' 3 בסי מינור, אופ. 58

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

בקונצרט הפתיחה של סדרת הרסיטלים לפסנתר לעונת 2017-18 יגיש הפסנתרן ישי שאער תכנית מרתקת, המתמקדת ביצירות מאוחרות של גדולי המלחינים לפסנתר בין המאה ה-19 לתחילת המאה ה-20 – בטהובן, ברהמס, שופן ודביסי. יצירות המפגינות בשלות, עומק הבעה ועושר קומפוזיטורי, ולעיתים אף חדשנות סגנונית הצופה את העתיד. התכנית גם מציעה דיאלוגים מרתקים בין ארבעת המלחינים. בגרמניה, היה בטהובן למושא ההערצה של ברהמס, והבגטלות שלו שכתב בסוף חייו היו המודל העיקרי לז'אנר קטעי הפסנתר הקצרים שהתפתח במיוחד במאה ה-19, בכלל זה סדרות הקטעים המאוחרות של ברהמס. בצרפת, העריץ דביסי את שופן ואת כתיבתו לפסנתר. שופן היה זה שהפך את האטיודים מתרגילים טכניים גרידא לז'אנר קונצרטי, וכך הניח את היסוד גם לקובץ האטיודים של דביסי. לעומת זאת, שופן, שנודע במיוחד בעשרות הרבות של יצירות הפסנתר שכתב בז'אנרים המיניאטוריים, התמודד פעמים ספורות לאורך חייו עם הז'אנר הבטהובני המובהק הגדול – הסונטה לפסנתר. הסונטה השלישית והאחרונה שלו היא הישגו הגדול ביותר בתחום זה ודוגמה לפרשנות החדשה שלו לז'אנר קלאסי זה.

רסיטל זה מציין גם את יציאתו לאור של האלבום החדש שהקליט ישי שאער לחברת Orchid Classics הבריטית המוקדש כולו ליצירות שכתב בטהובן בשלהי חייו.

 

אודות ישי שאער:

כשמאחוריו שורה של זכיות בפרסים ובתחרויות בארץ ובחו"ל, ופעילות מוזיקלית ענפה הכוללת קונצרטים ברחבי העולם, ישי שאער נחשב כיום לאחד מן הבולטים שבפסנתרנים הישראלים בני דורו. הוא הופיע ברסיטלים באולמות חשובים בבריטניה, בהם קווין אליזבת' הול, סנט ג'ורג' בריסטול וצ'לטנהאם טאון הול, וכן באולם הפילהרמוני בוורשה, אולם פאבלו קאזאלס בפורטו ריקו, סאלה סאו פאולו בברזיל ותאטרון סוליס באורוגוואי. השתתף בסדרות קונצרטים יוקרתיות כמו זו של הסוסיידד פילהרמוניקה דה לימה, סדרת רסיטלי הפסנתר של האולם המרכזי בהאג שבהולנד, וכן בפסטיבלים שונים, בהם פסטיבל סיון שבשוויץ, פסטיבל באך במונטריאול, קנדה, סמאנס מוזיקלס בצ'ילה, פסטיבל סוואנסי בבריטניה, פסטיבל גדאנסק בפולין, פסטיבל דמטריה ביוון, פסטיבל ישראל ופסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון. שיתף פעולה כנגן קאמרי עם אמנים בינלאומיים מובילים, ביניהם הצ'לן מישה מאיסקי, הכנרת ליזה פרשטמן, רביעיית בנוויץ, רביעיית קארדוצ'י, רביעיית קונטמפו ורביעיית אביב. הופיע כסולן עם הסימפונית של נווארה והפילהרמונית של מאלגה שבספרד, התזמורת הברנדנבורגית של פרנקפורט בגרמניה, הסימפונית של הבי.בי.סי בוויילס, הקאמרית מק'גיל, קנדה, כמו גם עם התזמורות החשובות בישראל. באפריל 2011  ניגן בסדרת קונצרטים עם הפילהרמונית הישראלית. כחצי שנה לאחר מכן, הוזמן לקונצרט בכורה באולם הטונהלה בציריך עם הקאמרית של לוזאן. בשנת 2006 זכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית בניופורט שבבריטניה. שנה לאחר מכן זכה במקום השלישי בתחרות הבינלאומית ע"ש סילביו בנגלי שבאיטליה, ובמהלך 2008 זכה בשלוש תחרויות מקומיות – ביניהן תחרות קלרמונט של קרן התרבות אמריקה-ישראל. בשנת 2009 זכה בפרס בתחרות בטהובן הבינלאומית בבון שבגרמניה.

יליד 1983, החל את לימודי הפסנתר בגיל 7 אצל חנה ברזילי ומאוחר יותר למד אצל אסף זהר. את התואר הראשון עשה בכיתתו של תומר לב בבית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל-אביב, ולאחר מכן המשיך ללימודי תואר שני אצל אריה ורדי. השתלם בכיתות אמן ובמסגרות אחרות אצל דניאל בארנבוים, ולדימיר אשכנזי, מארי פראיה, מאטי רקליו ופנינה זלצמן. נבחר לקחת חלק בתכנית היוקרתית לקידום סולנים של הקרן השוויצרית "אורפאום", וזכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל.

 

 

 

פרטים

תאריך:
יום שבת, 4 נובמבר, 2017
זמן:
20:30
אירוע קטגוריות:
, ,

מקום

הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית
לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל
טלפון
03-5466228