טוען אירועים

עבר אירועים › סדרת הפסנתר

אירועים Search and Views Navigation

מצא אירועים

אירוע Views Navigation

אירועים Search

נובמבר 2017

ישי שאער – בסתיו ימיהם – יצירות מאוחרות של מלחינים גדולים

יום שבת, 4 נובמבר, 2017 / 20:30
הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית, לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל

ישי שאער – פסנתר

בסתיו ימיהם – יצירות מאוחרות של מלחינים גדולים

 

בטהובן: בגטלות, אופ. 126

ברהמס: 6 קטעים, אופ. 118

דביסי: שלושה אטיודים

שופן: סונטה מס' 3 בסי מינור, אופ. 58

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

בקונצרט הפתיחה של סדרת הרסיטלים לפסנתר לעונת 2017-18 יגיש הפסנתרן ישי שאער תכנית מרתקת, המתמקדת ביצירות מאוחרות של גדולי המלחינים לפסנתר בין המאה ה-19 לתחילת המאה ה-20 – בטהובן, ברהמס, שופן ודביסי. יצירות המפגינות בשלות, עומק הבעה ועושר קומפוזיטורי, ולעיתים אף חדשנות סגנונית הצופה את העתיד. התכנית גם מציעה דיאלוגים מרתקים בין ארבעת המלחינים. בגרמניה, היה בטהובן למושא ההערצה של ברהמס, והבגטלות שלו שכתב בסוף חייו היו המודל העיקרי לז'אנר קטעי הפסנתר הקצרים שהתפתח במיוחד במאה ה-19, בכלל זה סדרות הקטעים המאוחרות של ברהמס. בצרפת, העריץ דביסי את שופן ואת כתיבתו לפסנתר. שופן היה זה שהפך את האטיודים מתרגילים טכניים גרידא לז'אנר קונצרטי, וכך הניח את היסוד גם לקובץ האטיודים של דביסי. לעומת זאת, שופן, שנודע במיוחד בעשרות הרבות של יצירות הפסנתר שכתב בז'אנרים המיניאטוריים, התמודד פעמים ספורות לאורך חייו עם הז'אנר הבטהובני המובהק הגדול – הסונטה לפסנתר. הסונטה השלישית והאחרונה שלו היא הישגו הגדול ביותר בתחום זה ודוגמה לפרשנות החדשה שלו לז'אנר קלאסי זה.

רסיטל זה מציין גם את יציאתו לאור של האלבום החדש שהקליט ישי שאער לחברת Orchid Classics הבריטית המוקדש כולו ליצירות שכתב בטהובן בשלהי חייו.

 

אודות ישי שאער:

כשמאחוריו שורה של זכיות בפרסים ובתחרויות בארץ ובחו"ל, ופעילות מוזיקלית ענפה הכוללת קונצרטים ברחבי העולם, ישי שאער נחשב כיום לאחד מן הבולטים שבפסנתרנים הישראלים בני דורו. הוא הופיע ברסיטלים באולמות חשובים בבריטניה, בהם קווין אליזבת' הול, סנט ג'ורג' בריסטול וצ'לטנהאם טאון הול, וכן באולם הפילהרמוני בוורשה, אולם פאבלו קאזאלס בפורטו ריקו, סאלה סאו פאולו בברזיל ותאטרון סוליס באורוגוואי. השתתף בסדרות קונצרטים יוקרתיות כמו זו של הסוסיידד פילהרמוניקה דה לימה, סדרת רסיטלי הפסנתר של האולם המרכזי בהאג שבהולנד, וכן בפסטיבלים שונים, בהם פסטיבל סיון שבשוויץ, פסטיבל באך במונטריאול, קנדה, סמאנס מוזיקלס בצ'ילה, פסטיבל סוואנסי בבריטניה, פסטיבל גדאנסק בפולין, פסטיבל דמטריה ביוון, פסטיבל ישראל ופסטיבל קול המוזיקה בגליל העליון. שיתף פעולה כנגן קאמרי עם אמנים בינלאומיים מובילים, ביניהם הצ'לן מישה מאיסקי, הכנרת ליזה פרשטמן, רביעיית בנוויץ, רביעיית קארדוצ'י, רביעיית קונטמפו ורביעיית אביב. הופיע כסולן עם הסימפונית של נווארה והפילהרמונית של מאלגה שבספרד, התזמורת הברנדנבורגית של פרנקפורט בגרמניה, הסימפונית של הבי.בי.סי בוויילס, הקאמרית מק'גיל, קנדה, כמו גם עם התזמורות החשובות בישראל. באפריל 2011  ניגן בסדרת קונצרטים עם הפילהרמונית הישראלית. כחצי שנה לאחר מכן, הוזמן לקונצרט בכורה באולם הטונהלה בציריך עם הקאמרית של לוזאן. בשנת 2006 זכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית בניופורט שבבריטניה. שנה לאחר מכן זכה במקום השלישי בתחרות הבינלאומית ע"ש סילביו בנגלי שבאיטליה, ובמהלך 2008 זכה בשלוש תחרויות מקומיות – ביניהן תחרות קלרמונט של קרן התרבות אמריקה-ישראל. בשנת 2009 זכה בפרס בתחרות בטהובן הבינלאומית בבון שבגרמניה.

יליד 1983, החל את לימודי הפסנתר בגיל 7 אצל חנה ברזילי ומאוחר יותר למד אצל אסף זהר. את התואר הראשון עשה בכיתתו של תומר לב בבית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל-אביב, ולאחר מכן המשיך ללימודי תואר שני אצל אריה ורדי. השתלם בכיתות אמן ובמסגרות אחרות אצל דניאל בארנבוים, ולדימיר אשכנזי, מארי פראיה, מאטי רקליו ופנינה זלצמן. נבחר לקחת חלק בתכנית היוקרתית לקידום סולנים של הקרן השוויצרית "אורפאום", וזכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל.

 

 

 

ראה עוד »

דצמבר 2017

מתן פורת – חזיונות, מראות וחלומות בהקיץ

יום שבת, 2 דצמבר, 2017 / 20:30
הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית, לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל

מתן פורת – פסנתר 

חזיונות, מראות וחלומות בהקיץ

 

דביסי: אימאז'ים, ספר ראשון

ראמו: סוויטה בלה מינור

דביסי: פרלוד לאחר הצהריים של הפאון (עיבוד: מתן פורת)

שומאן: קטעי פנטזיה, אופ. 12

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

ראה עוד »

ינואר 2018

גבריאלה קרקאנו (איטליה) – רסיטל פסנתר

יום שבת, 13 ינואר, 2018 / 20:30
הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית, לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל

 

הפסנתרן רומן רבינוביץ' נאלץ לצערנו לבטל את הגעתו לארץ מסיבות אישיות.

אנו שמחים לבשר כי את מקומו ברסיטל הקרוב בסדרת הפסנתר יתפוס הפסנתרן האיטלקי גבריאלה קרקאנו.

 

למידע נוסף על הפסנתרן גבריאלה קרקאנו לחצו כאן

תשומת ליבכם לפרטי התכנית המעודכנת המופיעים בהמשך.

 

גבריאלה קרקאנו (איטליה) – פסנתר

 

בטהובן: סונטה לפסנתר מס' 15 ברה מז'ור, אופ. 28, "הפסטורלית"

ברהמס: ואריאציות על נושא של שומאן, אופ. 9

ברהמס: סקרצו, אופ. 4

שומאן: הומורסקה, אופ. 20

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

ראה עוד »

מרץ 2018

עינב ירדן – פנטזיות וגחמות אחרות

יום שבת, 17 מרץ, 2018 / 20:30
הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית, לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל

עינב ירדן – פסנתר

פנטזיות וגחמות אחרות

 

שומאן: שלושה קטעי פנטזיה, אופ. 111

ברטוק: בגטלות, אופ. 6 מס' 1-7

בטהובן: סונטה מס' 13 במי-במול מז'ור, אופ. 27 מס' 1, "סונטה כמעין פנטזיה"

היידן: פנטזיה בדו מז'ור, "קפריצ'יו", הוב. XVII/4

ברטוק: שלוש בורלסקות, אופ. 8

שומאן: פנטזיה בדו מז'ור, אופ. 17

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

“…imagination and exceptionally vivid playing…Sense of immense majesty, tempered by gentleness and quiet grace” (The Washington Post, USA)
 
“glistening rapture…ingenious humor” (Tagesspiegel, Germany)
הפסנתרנית הישראלית עינב ירדן, המתגוררת כיום בברלין, הופיעה עם הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הסימפונית של רדיו ברלין, הסימפונית של מינסוטה, תזמורת בטהובן מבון, הפילהרמונית של בוקרשט ותזמורות רבות נוספות, בניצוחם של מנצחים ידועי שם כסר נוויל מרינר, אלדו צ'קאטו, מנדי רודן ורבים אחרים. הקלטותיה לחברת Challenge Classics ההולנדית זכו לשבחי הביקורת ברחבי העולם, נבחרו כדיסק החודש במגזין הגרמני Piano News, זכו בפרס מבקרי ההקלטות הגרמנים ועוד. הופיעה בכמה מהאולמות החשובים בעולם, בהם הפילהרמוני בברלין, בית בטהובן בבון, הקונצרטהאוז בברלין, אוסף פיליפס בוושינגטון, מרכז לינקולן בניו-יורק, אולם קורטו ואודיטוריום מוזיאון ד'אורסיי בפריז. השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים נודעים, בהם, פסטיבל הפסנתר של חבל הרוהר בגרמניה, פסטיבל ראוויניה בארה"ב, פטסיבל ורביה בשוויץ, פסטיבל הפסנתר הבינלאומי לה רוק ד'אנתון בצרפת, פסטיבל המוסיקה הקאמרית בירושלים ועוד. בשנת 2008 הוזמנה על ידי אנדראס שיף להשתתף בפסטיבל לוצרן. זכתה בפרסים שונים, בהם הפרס השלישי בתחרות בטהובן הבינלאומית בבון. מאז שנת 2016 היא חברה בסגל ההוראה של בית הספר הגבוה למוסיקה בפרייבורג. הקלטותיה שודרו ברשתות שידור ברחבי העולם, בהן ה-BBC באנגליה, Deutsches Welle בגרמניה, France Musique בצרפת, NPO Radio 4 בהולנד, רשתות השידור המובילות בניו-יורק, שיקאגו וערים נוספות בארה"ב, וכן בקנדה ובישראל.
עינב ירדן היא בוגרת הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב, בכיתתה של הדסה גונן. השלימה תואר ראשון בהצטיינות אצל עמנואל קרסובסקי באקדמיה למוסיקה בתל אביב, וב- 2005 השלימה תואר שני בהצטיינות ותעודת אמן בהדרכתו של לאון פליישר בקונסרבטוריון פיבודי (אוניברסיטת ג'ון הופקינס בבולטימור). כמו כן זכתה להדרכתם של אליסו וירסלדזה, ריצ'רד גוד וצבי מניקר. 
ראה עוד »

אפריל 2018

אמיר כץ – ליסט בין האפי לפואטי

יום שבת, 14 אפריל, 2018 / 21:00
|Recurring אירוע (See all)

An event every day that begins at 9:00pm, repeating indefinitely

הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית, לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל

אמיר כץ – פסנתר

ליסט: בין האפי לפואטי

 

מיצירות ליסט:

נחמה מס' 3

חמישה קפריסים פואטיים

ואלס מפיסטו מס' 1

סונטה בסי מינור

שני שירים של שוברט בעיבוד לפסנתר: סרנדה ושר היער

 

הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

אמיר כץ נולד ב-1973 והחל את לימודי הפסנתר בגיל 11 אצל חנה שלגי. בגיל חמש עשרה כבר הופיע עם התזמורת הקאמרית הישראלית והתזמורת הסימפונית חיפה. זכה במלגות קרן שרת ובמענק קלרמונט והוא בוגר בית הספר ע״ש תלמה ילין. המשיך את לימודיו באירופה אצל אליסו וירסלדזה, במימון מלא של מלגה מטעם ה-DAAD. השתלם באקדמיה הבינלאומית בעיר קומו שבאיטליה, וקיבל שיעורים אצל לאון פליישר, קרל אורליך שנבל ומארי פרחיה. זכה בפרס הראשון בארבע תחרויות בינלאומיות לפסנתר: מריה קנאלס בברצלונה, רוברט קסדסי בקליבלנד, וויוטי וולסזיה באיטליה ותחרות שוברט בגרמניה.
הוא מופיע באולמות נודעים כגון המוזיק פריין בווינה, הוויגמור בלונדון, הגוואנדהאוס בלייפציג, הפילהרמוני בברלין, מרכז לינקולן בניו יורק ועוד. הופיע כסולן עם תזמורות רבות, בהן, התזמורת הסימפונית של ברצלונה, התזמורת הלאומית של ליל, הפילהרמונית של בוקרשט, הפילהרמונית של פראג, הפילהרמונית של מינכן והפילהרמונית הישראלית תחת ניצוחו של זובין מהטה. משתתף בפסטיבלים בינלאומיים מובילים, בהם השוברטיאדה באוסטריה, פסטיבל הפסנתר של מיאמי, פסטיבל הפסנתר של טולוז, פסטיבל אולג קגן, פסטיבל האופרה הבווארי במינכן ועוד.
בשנים האחרונות הקדיש את עצמו לסדרה של פרויקטים מאתגרים אותם ביצע בערים רבות ברחבי העולם: מכלול הסונטות והאימפרומפטי של שוברט, מחזור סונטות של בטהובן, 48 שירים ללא מילים של מנדלסון, מכלול הנוקטרנים, הוואלסים, האימפרומפטי, הבלדות והאטיודים של שופן ומכלול האטיודים והסונטה מאת ליסט.
הקליט תקליטורים רבים לחברות שונות, בהן, לייב קלאסיק, אורפאו, Oehms Classics ו- Sony Calssical. הקלטות אלו זכו לשבחים וחלקן אף נבחרו כ״דיסק החודש״ בתחנות הרדיו הגרמניות: BR4, MDR ו- Kulturradio. דיסק השירים ללא מילים של מנדלסון נבחר ב-2009 כדיסק החודש ע״י המגזין היוקרתי קרשנדו. הקלטתו האחרונה עם מכלול האטיודים של ליסט תראה אור בסתיו 2018.
משנת 2010 הוא מלווה בקביעות את זמר הטנור פאבול ברסליק. ביחד הם מופיעים בערבי לידר בבתי האופרות החשובים בעולם, בפריז, במינכן, בווינה, בבריסל, בציריך, בלונדון ועוד. הם אף הקליטו יחדיו את מחזור השירים "הטוחנת היפה" של שוברט, ובספטמבר הקרוב יקליטו את המחזור "מסע החורף". אהבתו למוסיקה קאמרית מצאה ביטוי בשיתופי פעולה עם רביעיית קזאלס, רביעיית ואן קויק, הוויולן נילס מינקמאייר והזמרת דיאנה דמראו.

www.amirkatz.com/en

 

https://

https://

 

ראה עוד »

מאי 2018

בוריס גילטבורג – על הנשגב

יום חמישי, 24 מאי, 2018 / 20:30
|Recurring אירוע (See all)

An event every day that begins at 8:30pm, repeating indefinitely

הקונסרבטוריון – המרכז למוסיקה קאמרית, לואי מרשל 25
תל-אביב, ישראל

בוריס גילטבורג – פסנתר

על הנשגב 

 

ליסט: מכלול האטיודים הטרנסנדנטאליים

רחמנינוב: אטיודים-תמונה, אופ. 39

 

בוריס גילטבורג, זוכה תחרות ארתור רובינשטיין בישראל (2011), ותחרות המלכה אליזבת בבריסל (2013), הנהנה כיום מקריירה בינלאומית משגשגת, חוזר למרכז למוסיקה קאמרית בתכנית יוצאת דופן, הכוללת שניים מקבצי היצירות הווירטואוזיים והפואטיים ביותר לפסנתר שנכתבו על ידי שניים מגדולי הרומנטיקנים.

להזמנת כרטיסים אונליין לחצו כאן

 

https://

 

משבחי הביקורת הבינלאומית על הקלטת האטיודים-תמונה של רחמנינוב בביצועו של בוריס גילטבורג:

"this vision will place him among the truly memorable Rachmaninov interpreters, an elect including Moiseiwitsch, Horowitz, Kappel, Richter and Cliburn. His originality stems from a convergence of heart and mind, served by immaculate technique and motivated by a deep and abiding love for one of the 20th century’s greatest composer-pianists."

Gramophone, May 2016

“Giltburg’s range of expression is suitably wide, his sense of involvement total even though he never loses his cool… conjuring a vivid range of textures that are superbly controlled…Giltburg balances the voices in these rich textures with deft perspective; each note in a chord graded for colour and volume, giving a blended, multi-dimensional impression…Boris has impressed both in the concert hall and on recordings with the intelligence and colouristic magnificence of his playing.”

BBC Music Magazine, July 2016

"Giltburg, a natural Rachmaninov interpreter, plays with technical fluidity and honed musicality."

Guardian, June 2016

“Technical hurdles seem foreign to him…here, Giltburg wants to capture this music in its full complexity and diversity of voices…proves all the excellence of his piano playing: his genuine sense for singing lines, his subtle understanding of melancholy, and the superb balancing of voices. An impressive Rachmaninov recording, free of kitsch and pomp, intensely nuanced, impressive in its technical supremacy and choice of colour.”

WDR Radio, August 2016

“Technical hurdles seem foreign to him…here, Giltburg wants to capture this music in its full complexity and diversity of voices…proves all the excellence of his piano playing: his genuine sense for singing lines, his subtle understanding of melancholy, and the superb balancing of voices. An impressive Rachmaninov recording, free of kitsch and pomp, intensely nuanced, impressive in its technical supremacy and choice of colour.”

WDR Radio, August 2016

“Giltburg unfolds the main narrative with virtuosic aplomb, whilst bringing out all the nuances, colours and undercurrents”

Der Spiegel, July 2016

"has the combination of youthful technical brilliance and mature emotion that these prodigious pieces need… [Op.39] glittering in their impressive torrents of notes, but also darkly soulful and personal, without ever feeling exaggerated…a rewarding disc."

Financial Times, May 2016

“I believe I have never before heard this work performed in such a narratively and emotionally rich manner. Giltburg has all the technical capabilities at hand to light up Rachmaninov’s piano textures…combining the fullness of timbre and emotion into an aristocratic restraint for which Rachmaninov’s own playing was famous for…A gorgeous disc filled with pleasure for several listenings…I wouldn’t miss this one.”

Rondo Magazine, August 2016

ראה עוד »

+ Export Events