טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

סדנת אלתור בהנחית הפסנתרן דויד דולן

יום חמישי, 12 דצמבר, 2013 / 09:30 - 17:00

david-dolan-cutהמחלקה לפסנתר מקיימת סדנת אילתור בהנחיית דוד דולן. דוד דולן הינו פסנתרן ישראלי המתמחה באמנות האילתור הקלאסי. האילתור מתקשר בתודעת רבים למוסיקת הג’אז – ולא במקרה. יסוד האילתור הוא אכן מכריע בג’אנר זה, ותלמידי ג’אז נחשפים אליו כמעט מתחילת לימודיהם. הנגינה הקלאסית לעומת זאת מקדשת את הטקסט המוסיקלי המוגמר ולימוד הנגינה מתרכז במידה מכרעת בפיתוח היכולת לבצע טקסט זה ברמה אופטימלית.
אך אין הדבר אומר שלא ניתן לאלתר בסגנון קלאסי. המלחינים הקלאסיים הגדולים היו אמני אילתור מחוננים ושפת האילתור שלהם תאמה מן הסתם את סגנון כתיבתם. החדרת יסוד האילתור לתודעת הנגנים הקלאסיים יש בה משמעות מפרה עד מאד. היא גורמת להם “לחשוב מחדש” , מזוית הסתכלות שאינם בהכרח מורגלים אליה. הדבר מעשיר את התבוננתם בחומרים המוסיקליים ומרענן את גישתם אל הטכסט המובנה. ההשפעה על אמנות הביצוע שלהם היא מן הסתם חיובית ביותר.

דוד דולן משמש כראש המרכז לאמנות הביצוע היצירתי והאיתור הקלאסי בביה”ס למוסיקה גילדהול בלונדון. הוא מקיים סדנאות בנושא במוסדות מוסיקליים מובילים בעולם, כגון : ביה”ס ג’וליארד בניו יורק , הקולג’ המלכותי בלונדון , הקונסרבטוריון במוסקבה ועוד..

סדנת האילתור בקונסרבטוריון תתפרס על פני יומיים : יום ה 12.12 ויום ב 16.12 , בין השעות
9.30 – 14.15

בסדנה ישתתפו תלמידי הקונסרבטוריון. הכניסה לקהל חופשית.

פרטים

תאריך:
יום חמישי, 12 דצמבר, 2013
זמן:
09:30 - 17:00
אירוע קטגוריה:

מקום