רישום לתכנית ללימודי ג'אז בשיתוף הניו-סקול

המרכז ללימודי ג'אז מיסודו של עמית גולן

של הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל אביב

 והניו סקול לג'אז ולמוסיקה עכשווית  NYC

שמחים להודיע על פתיחת ההרשמה

לשנת הלימודים תשפ"ד

להורדת טופס הרשמה לחץ כאן

מנהל התכנית בשיתוף הניו סקול: מתן צ'פניצקי

 

תכנית ארבע שנתית לנגני ג'אז מצטיינים המאפשרת ללמוד שנתיים ראשונות בישראל ע"פ תכנית הלימודים של הניו סקול ושנתיים נוספות בניו סקול בעיר ניו יורק לקבלת תוארBFA degree in Jazz Performance  מטעם הניו סקול לג'אז ומוסיקה עכשווית.

 

ה"ניו סקול לג'אז ולמוסיקה עכשווית" נחשב לאחד מבתי הספר נותני הטון בעולם. בין בוגריו הידועים – בראד מלדאו, אבישי כהן, פיטר ברנשטיין, סאם יהל, לארי גולדינג ורבים אחרים.

ייחודו של ביה"ס בכך שהוא מאפשר לסטודנטים להתפתח וללמוד עם גדולי האמנים בסצנה הניו יורקית ביניהם בילי הרפר, ג'ם הול, גו'ניור מאנס, ג'ימי קוב ואחרים.

מבנה התכנית

חדש! התכנית מוכרת כעת לפיקדון חיילים!

• על פי הסכם יוכרו הקרדיטים של הקורסים הנלמדים במרכז הישראלי ע"י שני המוסדות בכפוף לעמידה בסף הציונים והמלצות.

• התכנית מיועדת לכ – 50 סטודנטים, 25 בכל שנתון – אשר יעמדו בתנאי הקבלה הגבוהים.

תכנית לימודים ארבע שנתית

הניו סקול מעניק תואר BFA לסטודנטים המשלימים מינימום של 128 קרדיטים על פני ארבע שנים, ע"פ החלוקה הבאה לקבוצות קורסים :

  1. לפחות  90 קרדיטים עבור קורסים בתחום הג'אז.
    יש לעמוד בדרישות קורסי החובה ( תיאוריה, פיתוח שמיעה, תיאוריה ויישומה, פסנתר   משנה, ניתוח קצב, קריאת תווים, עיבוד ומיומנות כלי) וקורסי הבחירה.
  2. 18-27 קרדיטים עבור קורסים בתחום מדעי הרוח והחברה .
  3. 16-17 קרדיטים עבור קורסים העוסקים בהיסטוריה של המוסיקה.
  4. עמידה בבחינת סוף שנה ב' בנוכחות צוות מורים מהניו סקול (בארץ לפני המעבר לניו יורק).
  5. רסיטל סיום בסוף השנה הרביעית בניו סקול בניו יורק.
  • פטור מקורס חובה (שיינתן ע"ס בחינות שיבוץ והתאמה לרמות השונות) יחייב את הסטודנט ללמוד קורס בחירה מאותה קבוצת קורסים.

סטודנטים שילמדו במרכז הישראלי ויסיימו בהצלחה את שנת הלימודים השנייה יזוכו בכל הקרדיטים שלמדו בארץ המהווים מחצית ממספר הקרדיטים הנחוצים להשלמת התואר בניו סקול ניו יורק.

המעבר ללימודים בניו סקול בניו יורק מחייב תעודת בגרות ועמידה במבחני ה-TOEFL   האמריקאי.

 

מבנה התכנית הדו שנתית

פירוט הקורסים:

קורסי חובה

שנה א'

קורס מס' קרדיטים בסמס' מס' סמסטרים מס' קרדיטים שנתיים
שיעור פרטני בכלי 2 2 4
אנסמבל אלתור 2 2 4
תיאוריה  BI / AI 2 2 4
תיאוריה יישומית  BI / AI 1 2 2
פיתוח שמיעה BI / AI 2 2 4
פסנתר משנה BI / AI 1 2 2
ניתוח קצב BI / AI 2 2 4
תולדות הג'אז 3 2 6
תולדות המוסיקה במערבית 3 1 3
תמורות וחידושים במוסיקה אומנותית ובג'אז 3 1 3

 

 

שנה ב'

קורס מס' קרדיטים בסמס' מס' סמסטרים מס' קרדיטים שנתיים
שיעור פרטני בכלי 2 2 4
אנסמבל אלתור 2 2 4
תיאוריה   B II / A II 2 2 4
פיתוח שמיעה  B II / A II 2 2 4
תיאוריה יישומית  BII / AII 1 2 2
ניתוח קצב B II / A II 2 2 4
יסודות הקומפוזיציה והעיבוד 2 1 2
מדעי הרוח / החברה 3 2 6

פרוט קורסי החובה

קורסים בתחום הג'אז

 

לימוד יחידני

שיעור פרטני בכלי. בחירת המורה תעשה ע"י הסטודנט ובייעוץ מקצועי עפ"י צרכי הסטודנט ובמטרה לאפשר את ההתפתחות הטובה ביותר. 18 שיעורים שנתיים.

רשימת המורים מפורטת בתחתית המסמך.

 

אנסמבל אלתור

הרכבים מונחים בסגנונות שונים שיפעלו על בסיס שבועי.

מנחי הרכבים : יונתן וולצ'וק, דני זמיר, אילן סאלם, דני רוזנפלד, עומרי מור, גלעד אברו, גלעד רונן, גיל סורין, אלק כץ, מתן צפניצקי, עופר גנור, אבי לייבוביץ, שי זלמן.

 

פיתוח שמיעה 1 ו 2  –טל ורון/ אברי בורוכוב

מרווחים, סולמות, אקורדים סולפג' הכתבות הרמוניות וטרנסקריפציות. השיבוץ ע"פ רמה.

 

תיאוריה/הרמוניה 1 ו 2 יובל כהן/ טל ורון/ יונתן וולצ'וק/ חזי חייט

יסודות התיאוריה וההרמוניה של הג'אז – סולמות, מודוסים, מבנים מלודים, פונקציות הרמוניות, הולכת קולות, יסודות הניתוח, בלוז ומבנים שונים ברפרטואר הג'אז המסורתי.

 

תיאוריה יישומית 1 ו 2 מעבדה ארז בר נוי / גלעד רונן

הקשר ביו תיאוריה לביצוע, ישום התיאוריה בכלי הנגינה– סולמות, אקורדים ואספקטים נוספים הקשורים באלתור.

 

פסנתר משנה אלק כץ

הכרת בסיסית של המקלדת לאילו שפסנתר אינו כלי הנגינה הראשי שלהם.

 

ניתוח קצב רע בר נס / רוני עברין

הבנה עמוקה של יסודות הקצב. דגש על פיתוח זרימה ריתמית, סווינג והבנת הקצב דרך הכתבה וטרנסקריפציה.

 

יסודות הקומפוזיציה והעיבוד –  גלעד רונן

הקניית מיומנויות בסיסיות בעיבוד – מנעד כלים, הולכת קולות, תיווי, מאפיינים סטייליסטים וכד'.הקורס כולל נגינה.

דרישות מוקדמות : תיאוריה 1 או שווה ערך.

 

פרוט קורסי חובה בתולדות המוסיקה

 

תולדות הג'אז  יונתן וולצ'וק

הכרת הסגנונות השונים בג'אז החל מההקלטה הראשונה ב -1917 ועד למאה ה- 21. הקורס שם דגש על האזנה וצפייה ברגעי הזוהר של מסורת הג'אז והכרה עמוקה של גדולי יוצריה. בנוסף, הקורס עוסק גם בניתוח סגנוני של יוצרי הג'אז, במעקב אחר השינויים המרכזיים שהם הובילו והבנת תרומתם האישית להתפתחות הג'אז עד ימינו.

הקורס מגובה בשעות של חומרי צפייה והאזנה.

 

תולדות המוסיקה המערבית  –  ד"ר אלכס קורנהנדלר

קורס זה ממוקד במתן סקירה כללית של הרעיונות והעקרונות, הסגנונות והז'אנרים, הצורות, הטכניקות והמרקמים הבסיסיים, אשר מאפיינים ייחודית את התפתחות התפיסה המוסיקלית ואת האידיאלים האסטטיים הבולטים בתולדות המוסיקה האמנותית בתרבות המערבית.    הקורס מתרכז בסקירת שלוש התקופות הגדולות והעיקריות : תקופות הבארוק, הקלאסיקה והרומנטיקה.

לימוד עקרונות השפה הטונלית ודרכי ההתמצאות בה במסגרת הרפרטואר הנלמד, מהווה חלק אינטגראלי ממוקדי הדיון ומהתרגול המעשי בנושאי הקורס.

עיקר מהלך השעורים מתבסס על הסברים (היסטוריים ותיאורטיים), ועל האזנה לדוגמאות מתוך הספרות המוסיקלית.

 

תמורות וחידושים במוסיקה אומנותית ובג'אז- ד"ר  אלכס קורנהנדלר

הקורס עוסק בהצגתן, תאורן, המחשתן והסברן של מגוון גדול של גישות עקרוניות אשר היוו שורש ויסוד בתפיסות המוסיקליות, האסטטיות, הקונצפטואליות והסגנוניות המאפיינות את האסכולות העיקריות שבמוסיקה המערבית מאז תחילת המאה העשרים.  שבירת הקודים המוסיקליים ה"ישנים" והבסיסיים, חיפוש התחליפים הסטרוקטורליים המתאימים ליצירה וביסוס של שדה קומוניקציה ספונטנית וקולקטיבית באופן אפקטיבי, הם חלק עיקרי מהנושאים הנידונים ומהשאלות הצפויות לעלות במהלך הקורס.

מהלך השעורים מתבסס על הסברים (היסטוריים ותיאורטיים), ועל האזנה לדוגמאות רבות מתוך הספרות המוסיקלית, תוך העמקה במימד הייחודיות של כל אחת ואחת מן האסכולות השונות אשר מייצגות בעיקר את המוסיקה של המחצית הראשונה של המאה העשרים.

 

תולדות מוסיקת עולם – אורי שרלין

 

קורסי בחירה – רשימה חלקית

סטנדרטים – התמצאות בספר השירים האמריקאי –  עופר גנור

מטרת הקורס להבטיח שליטה ברפרטואר רחב של סטנדרטים.

יושם דגש על מבנה השירים, אפשרויות לאקורדים חילופיים ועוד.

כחלק מדרישות הקורס על הסטודנטים להכיר מספר רב של סטנדרטים בע"פ (כולל מילים) לנגנם בכל סולם.

תלמידי הקורס ייבחנו על נגינת סטנדרטים מתוך רשימה שתינתן בתחילת הקורס.

סמסטר 1- 2 קרדיטים.

 

ביג בנד   מנהל מוסיקלי ומנצח  – יובל כהן

ניסיון נגינה בתזמורת ג'אז מלאה ומקצועית המונה 16 נגנים, סולנים וזמרים. התזמורת מארחת בקביעות סולנים אורחים בהופעות ופסטיבלים שונים. הרפרטואר מתבסס בעיקר על עיבודים של גדולי הג'אז, ביניהם: טד גונס, קאונט בייסי, ג'ימי לנספורד, קוינסי ג'ונס, דיזי גילספי וטד דמרון.

חוויה לימודית הכוללת בתוכה עבודה על סאונד, נגינה בסקציה, קריאת תווים, הופעה בימתית ראויה ועוד.

תנאי קבלה: ע"פ החלטת המנהל המוסיקלי לאחר אודיציות.

 

קונספטים קצביים מתקדמיםרע ברנס

אנסמבל זה שם דגש על יישומם של מרכיבים קצביים שנלמדו בקורס ניתוח קצב והפיכתם לחלק בלתי נפרד מהביצוע.

נגינה במשקלים שונים פוליריתמיקה, שינויי משקל וטמפו, משקלים אסימטריים ועוד.

ההתנסות בחומרים השונים תיושם בנגינת מוסיקה מקורית וסטנדרטים ממסורת הג'אז.

תנאי קבלה להרכב: ע"פ החלטת המדריך של ההרכב לאחר אודיציות. סמסטר 1- 2 קרדיטים.

 

 

מוסיקת עולםאורי שרלין

חשיפה למוסיקה שורשית ועכשווית של תרבויות שונות מרחבי העולם, תוך התמקדות באפשרויות הרבות לשלב מרכיבים מוסיקליים מתרבויות אלו בג'אז המסורתי. הקורס יעסוק בין השאר בסולמות ומשקלים שונים, רבעי טונים ועוד. מיועד לנגנים וזמרים.

תנאי קבלה להרכב: ע"פ החלטת המדריך של ההרכב לאחר אודיציות.

סמסטר 1- 2 קרדיטים.

 

ג'אז מסנג'רס – יונתן וולצ'וק

לימוד מעמיק של הרפרטואר שנוגן ע"י הרכבו של המתופף ארט בלייקי בשנות השישים. התלמידים ילמדו לעומק את העיבודים המקוריים שנכתבו ועובדו ע"י חברי ההרכב תוך האזנה להקלטות המקוריות ומתן תשומת לב לניואנסים הקטנים ביותר ולהבנת הסטייל והסאונד הייחודי שייצר הרכב זה בשיא פריחת עידן ההרד בופ.

תנאי קבלה להרכב: ע"פ החלטת המדריך של ההרכב לאחר אודיציות.

סמסטר 1 – 2 קרדיטים.

 

המוסיקה של הפרינג' – ענת פורט

אנסמבל המתמקד בנגינה חפשית ובאלתור על כל סוגיו (מבני, חפשי, פתוח) תוך שימוש בקופמפוזיציות מודרניות ומקוריות של חברי ההרכב, אשר יהוו בסיס לנגינה אינטראקטיבית על-פי מודלים של האמנים המובילים בתחום, רבים מהם אמני ECM כמו פול מושן, ביל פריזל ומרילין קריספל.

סמסטר 1 – 2 קרדיטים.

 

התמחות בהנדסת אודיו – ירון אלדמע

בקורס זה נלמדים יסודות האלקטרוניקה ואמצעי ההקלטה הנפוצים באולפני ההקלטה של היום.

התלמידים סוקרים את הכבלים, המיקרופונים, מיקסרים, מכשירי הקלטה, מדיה, ועיבוד, (כגון: Reverbs, Equalizers, Compressors ( וכיצד לחבר את הציוד לביצועים מיטביים. התלמידים מתנסים בביצוע הקלטות אולפן והופעות חיות בפועל, בחירת מיקומי מיקרופונים, עיבוד צליל, ומעקב. כל תלמיד נדרש להשלים הקלטה, עריכה ומיקס באולפן הביתי.

סמסטר 1 – 2 קרדיטים.

 

תאוריית המוסיקה – ד"ר אלכס קורנהנדלר   

סקירה מקיפה של יסודות ההרמוניה והטונליות המערבית- סולמות, אקורדים (על סוגיהם השונים והיפוכיהם, הכפלות ומצלול) מלווים בלימוד מפורט של עקרונות יסודיים של טונליות, עם דגש מיוחד להאזנה ומחקר של יסודות ההרמוניה הפונקציונאלית ( כמשיכה טונלית, קשר בין אקורדים ומהלכי אקורדים, מעגלי תפקודים וקדנצות), סקירה מעשית של הולכת קולות, טקסטורה, והירמון  תרגילים כתובים.

2 סמסטר – 4 קרדיטים

 

Guitar Duos – עופר גנור

לגיטרסטים בלבד, עבודה בקורס נעשית בזוגות מתוך מטרה לפתח רפרטואר ומיומנות, הן כמלווים והן כסולנים.

סמסטר 1 – 2 קרדיטים.

 

  • ייתכנו שינויים

 

רשימת המורים לכלי (לימוד יחידני):

פסנתר –אלק כץ, גיל סורין, יונתן ריקליס.

גיטרה –עופר גנור, חזי חייט.

קונטרבאס – גלעד אברו, אברי בורוכוב, ברק מורי .

סקסופון – ארז בר נוי, יובל כהן, גלעד רונן, גן לב, חגי אמיר, מתן צפניצקי, קובי סלומון.

חצוצרה – רמי אורן, גרגורי ריבקין, יגאל מלצר, דני רוזנפלד.

טרומבון – אבי לייבוביץ', יונתן וולצ'וק.

תופים וכלי הקשה שי זלמן, רע ברנס, דני בנדיקט.

ויברפון – גיל סורין.

שירה – עדיה לביא, חן לוי.

 

*  סטודנטים המנגנים בכלי ייחודי, יופנו למורה מתאים ע"פ בחירה ובהתאם לייעוץ מקצועי של מנהל התכנית.

תהליך ההרשמה מבחני קבלה ושכ"ל

 

ההרשמה ללימודים בתכנית מורכבת מהשלבים הבאים:

  • הרשמה
  • מבחני קבלה
  • פגישת היכרות, מבחנים תיאורטיים ושיבוץ
  • שכר לימוד

 

 

 

  1. הרשמה

מילוי טפסי הרשמה הרצ"ב.

שיבוץ למבחני קבלה

תשלום דמי הרשמה בסך-   600 ₪.

במידה והמועמד אינו מתקבל ללימודים, מוחזר לו סך של 450 ₪ מתוך דמי ההרשמה.

בכל מקרה אחר, דמי ההרשמה אינם מוחזרים.

 

  1. מבחני קבלה

מבחני הקבלה יתקיימו במהלך החודשים דצמבר 2019 – יולי 2020  (השיבוץ יתקיים על ידי

המשרד, המועמדים יקבלו הודעה על תאריך, שעה מדויקת ומיקום הבחינה).

 

דרישות :

 

ביצוע:

נגינת 3 סטנדרטים עפ"י הקטגוריות הבאות : בלדה, קטע סווינג במדיום טמפו, נגינת קטע מהיר (דוגמת Cherokee או  (R .Changes או קטע מקורי עפ"י אחת מהקטגוריות הנ"ל.

 

תיאוריה (כולל פיתוח שמיעה וקצב)

תיאוריה וביצוע: נגינת כל 12 הסולמות המג'ורים והמינורים, הדרגות המשולשות של הסולמות המג'ורים והיפוכי האקורדים המשולשים.

שמיעה: זיהוי מרווחים, הכתבות מלודיות ברמה בסיסית

קצב: הכתבות ריתמיות

 

תלמידים בעלי לקויות לימודים שקיבלו הקלות במהלך לימודיהם בתיכון או כל מסגרת לימודית אחרת, מתבקשים להביא פטורים ואישורים על מנת שנתחשב בצרכיהם ונערך בהתאם.

 

 

תוצאות מבחני הקבלה
עם סיום המבחנים יקבלו הנבחנים הודעה על תוצאותיהם. מועמד שלא עבר את המבחנים יוחזר לו סך של 450 ₪  מתוך דמי ההרשמה ששילם.

 

 

  1. שיבוץ ושכר לימוד

מועמד שעמד בהצלחה במבחני הקבלה בכלי, יוזמן לפגישת הכרות ולבחינות הערכה תיאורטיות לצורך שיבוץ בקורסים ואנסמבלים, קביעת מערכת השעות, שיבוץ והסדרת שכר הלימוד.

 

  1. שכ"ל ומלגות

שכ"ל הינו 30,000 ₪ לכל שנת לימודים בארץ.

התוכנית מוכרת על ידי משרד החינוך על פי חוק קליטת חיילים משוחררים לפיו יוכלו החייל/ת המשוחרר/ת ללמוד באמצעות כספי הפיקדון האישי שלהם.

ללומדים במסלול הלימודים המלא עומדת האפשרות לקבל  מלגת לימודים.

מלגות הלימוד מוענקות על בסיס הקריטריונים הבאים:

א.  מלגות על בסיס מצב כלכלי – לתלמידים העומדים בקריטריונים מוגדרים של  חוסר יכולת כלכלית.

ב. כלים מועדפים ע"פ צרכי התכנית.

ג.  מלגות הצטיינות.

 

תנאי הכרחי לקבלת מלגה  – כחלק מתכנית הלימודים תרומה לקהילה ע"י הדרכת אנסמבלים צעירים, הוראה פרטנית, או עזרה לפי צורכי המרכז ללימודי ג'אז.

המועד להגשת בקשות המלגה, למועמדים ללימודים, עם קבלת הודעת קבלה לתכנית.
לפרטים נוספים-  אתר הקונסרבטוריון –  www.icm.org.il/jazz

טל – 2001692 – 077

מייל – dorli.jazz@icm.org.il

 

מנהל הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, ת"א  –  קוסטין קנליס אולייר

 

לפרטים נוספים על הניו סקול לג'אז ולמוסיקה עכשווית :

The New School for Jazz and Contemporary Music

להורדת טופס הרשמה לחץ כאן