קונצרט התרמה חגיגי למרכז למוסיקה קאמרית

יום ג', 1.5.18, 20:00, אודיטוריום הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה

רביעיית הוברמן באיחוד מיוחד וחד פעמי:
גיא בראונשטיין – כינור | יהונתן בריק – כינור | גלעד קרני – ויולה | צבי פלסר– צ'לו
עם איתמר גולן – פסנתר

מאהלר: פרק לרביעיית פסנתר בלה מינור
דבוז'ק: רביעיית כלי קשת מס' 12 בפה מז'ור, אופ. 96, "האמריקאית"
מוצרט: דואו לכינור וויולה מס' 1 בסול מז'ור, ק. 423
ברהמס: חמישייה לפסנתר ולכלי קשת בפה מינור, אופ. 34

כרטיסי תרומה: מ- 300 ש"ח
למנויי המרכז למוסיקה קאמרית ולחברי אגודת הידידים של הקונסרבטוריון: מ- 250 ש"ח
(לקונסרבטוריון אישור מס הכנסה לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודה)
הזמנת כרטיסים בטלפון: 03-5466228
קבלת פנים תערך בהפסקת הקונצרט

קונצרט ההתרמה החגיגי מוקדש לזכרו של בני גל-עד, מנהל המרכז למוסיקה ירושלים לשעבר, מייסד רביעיית הוברמן וידיד הקונסרבטוריון.

רביעיית הוברמן מבצעת את הפרק הראשון מתוך הרביעייה לכלי קשת מס' 13 מאת דבוז'ק
מתוך אלבום שהוקלט במרכז למוסיקה ירושלים וראה אור בשנת 1999:

 

אודות המרכז למוסיקה קאמרית

המרכז למוסיקה קאמרית של הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, המציין השנה 29 שנות פעילות, הוא אחד המוסדות הידועים, הוותיקים והמוערכים ביותר בתחום המוסיקה הקלאסית בישראל.

מאז ייסודו הופיעו על בימתו מיטב המוסיקאים וההרכבים מהארץ ומהעולם, בהם רביעיית אבן (צרפת), רביעיית ארטמיס (גרמניה), רביעיית קזאלס (ספרד), הרביעייה הדורית (בריטניה), רביעיית איזאי (צרפת), רביעיית טאליך (צ'כיה), הפסנתרן אנדראס שיף (הונגריה/בריטניה), הצ'לנים נטליה גוטמן (רוסיה), ראלף קירשבאום (ארה"ב), פיטר וויילי (ארה"ב), פרנס הלמרסון (שבדיה) ואליסה וולרשטיין (ארה"ב), הכנרים מקסים ונגרוב ואנטיה וייטהאס (גרמניה), הזמרים אנדראס שול (גרמניה) וחן רייס, וכן הרביעייה הירושלמית, הכנרים גיא בראונשטיין וחגי שחם, הצ'לנים צבי פלסר והלל צרי, הויולנים עמיחי גרוס וגלעד קרני, הקלרניתנים חן הלוי ושרון קם, שלישיית ירושלים הפרויקט הקאמרי הישראלי ועוד רבים.

הודות לאמנים המתארחים על בימתו ולתכניות הקונצרטים הערוכות בקפידה, התבסס מעמדו של מרכז כחותם של איכות בנוף התרבות בישראל, והוא נהנה מקהל מנויים גדול ונאמן ומשבחי הביקורת.

המרכז הוא אחד המוסדות הבולטים בישראל המטפחים דורות חדשים של מוסיקאים והרכבים ישראליים מקצועיים, לצד קיום קשר מתמשך עם בכירי המוסיקאים בארץ ומוסיקאים צעירים ישראלים המשתלמים בחו"ל. בד בבד, הוא ממלא תפקיד מרכזי בחשיפת הקהל הישראלי למיטב ההרכבים הפעילים בעולם, תוך ייזום שיתופי פעולה ויצירת קשרים חדשים בין מוסיקאים ישראלים לאורחים מחו"ל. המרכז אף מעורב בפעילות החינוכית של הקונסרבטוריון, יוזם כיתות אמן וחושף תלמידים מצטיינים של המוסד לקהל הרחב בקונצרטים מקדימים.

אודות קונצרט ההתרמה

על אף המוניטין והוותק, ושלא כמו מרבית מוסדות המוסיקה והתרבות בארץ, המרכז אינו נהנה מתמיכות ממלכתיות, וכיום עיקר תקציבו מבוסס על הכנסות עצמיות.

פנינו אל העתיד, ותכניות גדולות ורבות הולכות ונרקמות, אך מימושן והמשך קיומו של המרכז תלויים בהבטחת איתנותו הכלכלית.

למשימה זו התגייסו כמה מבכירי המוסיקאים הישראלים שהופיעו לאורך השנים על בימת המרכז – רביעיית הוברמן באיחוד חגיגי ומיוחד לערב זה והפסנתרן איתמר גולן.

אודות האמנים המשתתפים בקונצרט ההתרמה

musicians strip

רביעיית הוברמן נוסדה בשנת 1996 ביוזמת המרכז למוסיקה ירושלים – משכנות שאננים, ושימשה כהרכב הבית של המרכז. ארבעת חבריה, ילידי ישראל, הם מבכירי המוסיקאים הישראלים הפעילים כיום בעולם. הופעת הבכורה של הרביעייה התקיימה בשנת 1997 במשכן לאמנויות הבמה, תל-אביב, ובהמשך היא הופיעה במרכז קנדי בוושינגטון, בסדרת שניידר היוקרתית בניו-סקול בניו-יורק, באודיטוריום של מוזיאון הלובר בפריז וכן בפסטיבל לפלנד בשוודיה, בפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים ובקונצרטים רבים בארה"ב ובאירופה. במהלך שנות ה-2000 העבירו חלק מחברי הרביעייה את בסיס פעילותם לחו"ל ומאז היא מתאחדת מעת לעת לפרויקטים ייחודיים.

רביעיית הוברמן מבצעת את הפרק השלישי מתוך הרביעייה לכלי קשת מס' 13 מאת דבוז'ק
מתוך אלבום שהוקלט במרכז למוסיקה ירושלים וראה אור בשנת 1999:

 

הפסנתרן איתמר גולן, אשר רכש את חינוכו המוסיקלי בישראל ובארה"ב, זכה לתהילה בייחוד בתחום המוסיקה הקאמרית. הוא הופיע והקליט עם אמנים ידועי שם, בהם הכנרים יאנין יאנסן, מקסים ונגרוב, שלמה מינץ, ודים רפין, אידה הנדל, יוליאן רייכלין, עברי גיטליס וקיונג ווה צ'ונג, הצ'לנים מישה מייסקי ומט חיימוביץ', הוויולנית טבאה צימרמן, הזמרת ברברה הנדריקס והקלרניתנים שרון קם ומרטין פרוסט. כסולן הופיע, בין היתר, עם הפילהרמונית הישראלית והפילהרמונית של ברלין בניצוח זובין מהטה, הפילהרמונית המלכותית בניצוח דניאלה גאטי, תזמורת הלה סקאלה, הפילהרמונית של וינה בניצוח ריקרדו מוטי ותזמורת פילהרמוניה בניצוח קורט מזור. הקליט לחברות דויטשה גרמופון, טלדק, EMI וסוני. משתתף בקביעות בפסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים, בהם זלצבורג, ורביה, לוצרן, טאנגלווד, ראוויניה ועוד.

משבחי הביקורת על המרכז למוסיקה קאמרית

"הרבה עומק ודיאלוג עם העבר, שמקנים לקהל תחושה מוכרת ובטוחה. עם זאת, כל עונה מציעה גם התנסות חדשה והרפתקה" (אמיר מנדל, הארץ, 28.8.16)

"מה קורה כשמחברים בין נגנים ברמה יוצאת דופן ובין תוכנית מוזיקלית שגובלת בשלמות? כל מלה שתבחרו תתאר, במידה רבה של דיוק, את מה שהתחולל בין קירות האולם הנעים שבקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה בתל אביב" (גל אפלרויט, 18.3.16, הארץ)

"קונצרט סיום העונה של הסדרה הקאמרית בקונסרבטוריון הישראלי היה מפעים ביופיו…" (נעם בן-זאב, 22.6.15, הארץ)

"המרכז למוסיקה קאמרית שליד הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה בתל-אביב הוא פנינה בנוף המוזיקלי המקומי" (אלעד אוזן, ידיעות אחרונות, 9.5.14)

"תוכנית הקונצרטים של המרכז למוסיקה קאמרית… [ה]תוכנית המובילה בתחומה בארץ"  (מתן אורן, ישראל היום, 3.10.13)

"אולם נעים ואינטימי באיכות שמע מצוינת, איכות מוזיקלית ללא פשרות, ומבצעים מעולים" (עומר שומרוני, גלובס, 5.9.12)

"המרכז למוסיקה קאמרית של הקונסרבטוריון הישראלי חתם עונה גדושת אירועים מוזיקליים נפלאים בקונצרט מיוחד… ביצועים ברמה כה גבוהה נשמעים רק לעיתים רחוקות." (מקסים ריידר, ידיעות אחרונות, 4.7.12)

"הסדרה הוותיקה הזו נהנית מקהל קבוע, נאמן וסקרן ומתהדרת במבצעים מעולים מהארץ ומחו"ל" (חגי חיטרון, הארץ, 22.8.11)

"נראה לי שבאזור תל-אביב זו ההשקעה המוצלחת במוזיקה" (אמיר מנדל, עכבר העיר, אוגוסט 2010)

"אנשים נצפו יושבים על המדרגות אתמול, באולם המלא מפה לפה במאזינים מכל הגילים והמינים והצבעים. הקונסרבטוריון התל אביבי הכריז כך על החותם שהוא מטביע בנוף המוסיקלי המקומי" (נעם בן-זאב, הארץ, יוני 2008).