מידע כללי

הסמינר ה-5 למוסיקה עתיקה יוצא לדרך, והפעם במתכונת מורחבת עם אמנים ידועי שם ומורים רבים מהארץ ומחו"ל. בסמינר יעסקו המשתתפים בביצוע מוסיקה מהמאות ה- 18-16 ויכירו צדדים שונים של הרקע ההיסטורי והתרבותי שהשפיעו על התפתחות המוסיקה והמוסיקאים באותה העת.

8 ימים של לימודים, נגינה, כיתות אמן, סדנאות וקונצרטים באווירה הנעימה של הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב.

הסמינר פתוח לזמרים ולנגנים בכלים הבאים: פסנתר**, צ'מבלו, כלי קשת, כלי נשיפה וכלי פריטה – גם לנגני כלי בארוק וגם לנגנים בכלים מודרניים.

** תלמידי פסנתר יוזמנו ל-3 מפגשים עם דוד שמר במשך הקיץ ללא תוספת תשלום, על מנת לקבל הדרכה ראשונית בנגינת בסו קונטינואו. השתתפותם בהרכבים קאמריים מותנית בהגעה למפגשים הללו.

במהלך הסמינר יעסקו המשתתפים באלתור ובלימוד קישוטים, ברטוריקה, בבאסו קונטינואו, ילמדו ריקודי בארוק ויקבלו שיעורים וכיתות אמן לשיפור הטכניקה וההבנה הסגנונית.

מספר המקומות בסמינר מוגבל, והמוסיקאים המשתתפים בו יבחרו לאחר בחינות קבלה שתערכנה ב-4-1 ביולי. כל מועמד יקבל הזמנה למועד האישי שלו. רק לאחר המבחנים הללו תאושר השתתפותו בסמינר.

גם השנה יהיה מסלול מקוצר בן 4 ימים לצעירים עד גיל 16 בתאריכים: 15-12 באוקטובר.

הרשמה מוקדמת: לנרשמים עד ה- 1.5.13 – הנחה של 10% בעלות הסמינר. ההנחה מיועדת למשתתפים במסלולים א' ו- ג' בלבד.

ההרכבים הטובים ביותר יופיעו בסוף הסמינר בקונצרט אשר יהיה פתוח לקהל הרחב. כמו כן יערך השנה קונצרט של סולנים מצטיינים, אשר ייבחרו ע"י המורים בכיתות האמן.