תוכנית הלימודים

קורסי חובה פירוט
שיעור פרטני בכלי > 20 שיעורים שנתיים פסנתר: גיל סורין, עומרי מור, אלק כץ.
גיטרה: עמוס הופמן, עופר גנור, שי חן, עופר לנדסברג
באס: גלעד אברו, , אייל גנור, אסף חכימי , סיימון סטאר, חגי בליצקי.
באס חשמלי: שי חמני.
סקסופון: ארז בר נוי, יובל כהן, גלעד רונן, הראל שחל, גן לב, חגי אמיר, מתן צ'פניצקי.
חצוצרה: רמי אורן, גרוגורי ריבקין.יגאל מלצר.
טרומבון: יונתן וולצ'וק, מיכה דיוויס.
ויברפון: גיל סורין.
תופים וכלי הקשה: שי זלמן, רע בר נס, אילן קצ'קה, נועם דוד, דורון תירוש, מרק מושייב
אנסמבל אלתור > אלק כץ, ארז בר נוי, גיל סורין, גלעד אברו, גלעד רונן, חגי אמיר, יובל כהן, יונתן וולצקו, עומרי מור, עופר גנור, עמוס הופמן, דני רוזנפלד, עופר לנדסברג  הרכבים מונחים בסגנונות שונים, הרחבת הרפרטואר, רכישת יסודות בעיבוד להרכב, דגש על הופעות והקלטות.
תיאוריה/הרמוניה 1 ו-2 > יובל כהן,
טל ורון, גלעד רונן
סולמות, מודוסים, מבנים מלודיים, פונקציות הרמוניות, הולכת קולות, יסודות הניתוח, בלוז ומבנים שונים ברפרטואר הג'אז המסורתי.
תיאוריה יישומית 1 ו-2 > מעבדה >
ארז בר נוי, גלעד רונן
הקשר בין תיאוריה לביצוע, יישום התיאוריה בכלי הנגינה – סולמות, אקורדים ואספקטים נוספים הקשורים באלתור.
פיתוח שמיעה 1 ו-2 > הראל שחל,
טל ורון
ע"פ שיטת ארמן דונליאן: מרווחים, סולמות, אקורדים וסולפג' – הכתבות הרמוניות וטרנסקריפציות.
פסנתר משנה > אלק כץ הכרה בסיסית של המקלדת לאילו שפסנתר אינו כלי הנגינה הראשי שלהם
ניתוח קצב 1 ו-2 > רע ברנס יסודות הקצב: דגש על פיתוח זרימה ריתמית, סווינג והבנת הקצב דרך הכתבה וטרנסקריפציה
תולדות הג'אז > יונתן וולצ'וק הכרת הסגנונות והזרמים השונים בג'אז. האזנה וצפייה ברגעי הזוהר של מסורת הג'אז וגדולי יוצריה. ניתוח סגנוני ומעקב אחר השינויים המרכזיים שהובילו יוצרי הג'אז בגיבוי סקירה כרונולוגית עמוקה של הקלטותיהם
תולדות המוסיקה המערבית > ד"ר אלכס קורנהנדלר סקירה כללית של הרעיונות והעקרונות, הסגנונות והז'אנרים, הצורות, הטכניקות והמרקמים הבסיסיים בתולדות המוסיקה בתרבות המערבית בתקופת הבארוק, הקלאסיקה והרומנטיקה.
המוסיקה של המאה ה- 20 > ד"ר אלכס קורנהנדלר הצגת מגוון הגישות שהיוו יסוד בתפיסות המוסיקליות והסגנוניות באסכולות העיקריות במוסיקה המערבית מאז תחילת המאה העשרים. שבירת הקודים המוסיקליים ה"ישנים" וחיפוש תחליפים מתאימים ליצירת קומוניקציה באופן אפקטיבי, הם חלק מהנושאים הנידונים במהלך הקרוס.
מדעי הרוח / החברה קורסי חובה מגוונים במדעי הרוח והחברה ניתנים בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה הפתוחה.
• סטודנטים בתכנית, המנגנים בכלי ייחודי, יופנו למורה מתאים ע"פ בחירה ובהתאם לייעוץ מקצועי.
קורסי בחירה פירוט
ביג בנד > יובל כהן נגינה בתזמורת ג'אז המונה 16 נגנים, סולנים וזמרים אורחים. עבודה על סאונד, נגינה בסקציה, קריאת תווים והופעה בימתית. הרפרטואר מתבסס על עיבודים של גדולי הג'אז החל משנות השלושים, דגש על הופעות והקלטות.
סטנדרטים > דני רוזנפלד התמצאות בספר השירים האמריקאי. דגש על מבנה השירים, אפשרויות לאקורדים חילופיים ועוד.
תאורית המוסיקה > ד"ר אלכס קורהנדלר סקירה מקיפה של יסודות ההרמוניה והטונליות המערבית- סולמות, אקורדים (על סוגיהם השונים והיפוכיהם, הכפלות ומצלול) מלווים בלימוד מפורט של עקרונות יסודיים של טונליות, עם דגש מיוחד להאזנה ומחקר של יסודות ההרמוניה הפונקציונלית ( כמשיכה טונלית, קשר בין אקורדים ומהלכי אקורדים, מעגלי תפקודים וקדנצות), סקירה מעשית של הולכת קולות, טקסטורה, והירמון תרגילים כתובים.
קונספטים קצביים מתקדמים > הראל שחל, רע ברנס יישום מרכיבים קצביים והפיכתם לחלק בלתי נפרד מהביצוע. פוליריתמיקה, שינויי משקל וטמפו. משקלים אסימטריים ועוד, שייושמו בנגינת מוסיקה מקורית וסטנדרטים ממסורת הג'אז
מוסיקת עולם > הראל שחל חשיפה למוסיקה שורשית ועכשווית של תרבויות מרחבי העולם, התמקדות בשילוב מרכיבים מוסיקליים מתרבויות אלו בג'אז המסורתי. עיסוק בסולמות ומשקלים שונים, רבעי טונים ועוד.
ג'אז מסנג'רס > יונתן וולצ'וק האזנה להקלטות המקוריות וביצוע קפדני של העיבודים אשר נכתבו ע"י חברי ה"ג'אז מסנג'רס". דגש על הבנת הסטייל והסאונד הייחודי שייצר הרכב זה בשיא פריחת עידן ה"הרד בופ".
הרמוניה וקווים מלודיים בשפת הביבופ > יונתן וולצ'וק, ארז בר נוי הצגת גישתו של בארי האריס לאימפרוביזציה דרך הבנת האקורדים הדומיננטיים וחשיבותם. עיסוק בסולמות דומיננטיים, תחליפים הרמוניים, אקורדים וסולמות מוקטנים מוגדלים וכרומטיות. יישום מרכיבי שפת הבופ בנגינת סטנדרטים.
אלתור חוצה גבולות > עמוס הופמן מוסיקאים רבים בעולם מושפעים מסגנונות מוזיקאליים שונים כגון: מוסיקה אפריקאית, מוסיקה לטינית וערבית. אלתור הוא הקו המשותף לכל הסגנונות הנ"ל. הקורס עוסק בשילוב בין הסגנונות ה"אתניים" וג'אז בלוז האמריקאי, ומוצא את החיבור המשותף במלודיה, בקצב ובאלתור. הקורס מאפשר התנסות באלתור על קצבים ומשקלים שונים ובנגנית יצירות שנכתבות בהשראת הסגנונות הנ"ל.
המוסיקה של הפרינג' > ענת פורט אנסמבל המתמקד בנגינה חפשית ובאלתור על כל סוגיו (מבני, חפשי, פתוח) תוך שימוש בקופמפוזיציות מודרניות ומקוריות של חברי ההרכב, אשר יהוו בסיס לנגינה אינטראקטיבית על-פי מודלים של האמנים המובילים בתחום, רבים מהם אמני ECM כמו פול מושן, ביל פריזל ומרילין קריספל.
עיבוד, תזמור 1 ו-2 קורס זה מלמד טכניקות עיבוד ותזמור להרכבים קטנים וגדולים, כולל לימוד לעומק של וויסינג (Voicing) בסיסיים, גווני הכלים השונים, ומבנים מוזיקליים מורחבים. הסמסטר הראשון מתרכז בהרכבים קטנים, בעוד שהסמסטר השני מתרכז בביג בנד. ניתן להירשם ישירות לסמסטר השני באישור המורה. תנאי מוקדם לרישום לקורס: סמסטר שני של תיאוריה 2B או קורס שווה ערך.
התמחות בהנדסת אודיו בקורס זה נלמדים יסודות האלקטרוניקה ואמצעי ההקלטה הנפוצים באולפני ההקלטה של היום.
במהלך 8 השבועות הראשונים התלמידים סוקרים את הכבלים, המיקרופונים, מיקסרים, מכשירי הקלטה, מדיה, ועיבוד, (כגון: Reverbs, Equalizers, Compressors ( וכיצד לחבר את הציוד לביצועים מיטביים. בחלק השני של הקורס התלמידים מתנסים בביצוע הקלטות אולפן והופעות חיות בפועל, תוך התנסות בבחירת מיקומי מיקרופונים, עיבוד צליל, ומעקב. כל תלמיד נדרש להשלים 3 הקלטות והופעות חיות.
אנסמבל Charles Mingus צ'ארלס מינגוס, מנהיג הרכב ויוצר מהחשובים ביותר בתולדות הג'אז, תרומתו עצומה לעיצוב הג'אז המודרני. הקורס מוקדש להאזנה, ניתוח, ובעיקר לביצוע היצירות של מינגוס. ניתנת תשומת לב רבה לרוח הניסיונית של הסדנה של מינגוס. קבלה תלויה באודישן.
פיתוח שמיעה מתקדם קורס זה מתמקד באוצר מילים מלודי והרמוני מתוך רפרטואר הג'אז של שנות ה 60 כולל מלחינים כגון: ווין שורטר, הרבי האנקוק וצ'יק קוריאה. בין השאר יתבצעו שעתוקים של ג'ון קולטריין, קליפורד בראון וביל אבנס. קומפוזיציות והכתבות של מבנים הרמוניים תוך שימוש בתיאוריה של ארנולד שנברג, קריאה מהדף של קטעים אטונליים מתוך מודוס נובוס, אנליזה והכתבה הרמונית של סקריאבין, דביסי, רוול, וברטוק.
תנאי מקדים: ציון B+ ומעלה בקורס פיתוח שמיעה2B או פטור מקורס פיתוח שמיעה.
רה- הרמוניזציה מתקדמת קורס זה סוקר טכניקות רה-הרמוניזציה. בין הטכניקות- נקודת פדל, יצירת תנועת וויסינג (Voicing) כרומטית ועוד. הקורס מאפשר לתלמיד ליצור התייחסות אישית להרמוניה, גישה חדשה וייחודית נלמדת תוך שימוש ברפרטואר הג'אז.
תנאי מקדים: השלמת קורס תיאוריה 2B או דומה.
סולפג' – 1 קורס זו נועד לעזור לסטודנטים לפתח כישורים בסיסיים בסולפג' תוך שימוש מלודיה, קומפוזיציות מקוריות ועיבודים של מוזיקה קיימת. הקורס מתמקד בטכניקות כיצד להישאר רגועים תוך הקפדה על דיוק, בסביבה ריאלית ומקצועית. קורס זה הנו חלק מקורסי החובה לזמרים, תלוי בבחינות המיון.
סולפ'ג – 2 קורס המשך לסולפ'ג -1, קורס זה נועד לפתח כישורי סולפג' מתקדמים בסיטואציות לא דיאטוניות, כולל יישום אנליזות וגישות שונות לתיאורית המוזיקה וסולפג'. קורס זה הנו חלק מקורסי החובה לזמרים, תלוי בבחינות המיון.