3.1 שלישיית מונדריאן

שלישיית מונדריאן אשר ביססה את מעמדה בשנים האחרונות כאחד ההרכבים הבולטים בארץ, ונהנית גם מקריירה בינלאומית משגשגת, חוזרת אל בימת המרכז למוסיקה קאמרית בתכנית ייחודית.

השלישייה בדו מז'ור, ק. 548 מאת מוצרט (1788), היא אחת משלוש היצירות האחרונות שכתב מוצרט בז'אנר זה וניכר בה סגנונו הבשל של המלחין ביחסים המורכבים ושווי המעמד בין שלושת הכלים, בייחוד בפרק השני המציג דואט של ממש בין הכינור לצ'לו, עם תפקידי סולו מובהקים לשני הכלים. המחשבה המבנית המשוכללת של מוצרט באה לידי ביטוי גם בחזרתו של הנושא הפותח את היצירה, במלבושים שונים, בפרק האחרון.

יוהנס ברהמס הוא אחד המלחינים שהותירו חותם משמעותי ביותר על ז'אנר שלישיית הפסנתר בשלוש היצירות המקוריות שכתב להרכב זה. בתכנית הפעם נאזין לעיבוד לשלישייה שערך אוהד בן-ארי – הפסנתרן של שלישיית מונדריאן הפעיל גם כמעבד ומלחין – לכמה מקטעי הפסנתר שכתב ברהמס במהלך חייו ושנמנים עם יצירותיו המשובחות ביותר לפסנתר סולו.

השלישייה בסול מינור, אופ. 15 מאת סמטנה (1855) היא ווידוי רגשי-מוסיקלי שהושפע ממותה של בתו השניה של המלחין הצ'כי הרומנטי; מעין קינה בסגנון עשיר שכמותו לא ניתן למצוא ביצירות מוקדמות יותר של סמטנה, ואחת היצירות הסוחפות והדרמטיות ביותר שנכתבו בז'אנר שלישיית הפסנתר.

שלישיית מונדריאן
יצירות מאת מוצארט, ברהמס וסמטנה

יום ה' 3.1.2013, 20:30
אודיטוריום הקונסרבטוריון
כרטיסים: 03-5466228