טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

כיתת אמן בפסנתר עם אריה ורדי

יום רביעי, 6 מרץ, 2013 / 11:00 - 17:00

אריה ורדי הוא מבכירי המוסיקאים הישראליים – כפסנתרן , פדגוג ואיש חינוך .

 אריה ורדי, יליד 1937, זכה בצעירותו בתחרות הבינלאומית ע"ש ג'. אנסקו בבוקרשט ועד מהרה פיתח קריירה פסנתרנית רבת היקף. הוא הופיע בכל רחבי העולם ברסיטלים וכפסנתרן סולן, תחת שרביטם של מנצחים כגון זובין מהטה, פאול פריי, קורט מזור, דויד צינמן ואחרים. מסעות הקונצרטים שלו כללו מרכזים מוסיקליים מובילים ביותר- ברוסיה, ארה"ב וארצות נוספות  בכל היבשות. עם השנים הוא פיתח מומחיות מיוחדת בתחום הרפרטואר האימפרסיוניסטי – והקליט את 2 ספרי הפרלודים של דביוסי לחברת RCA . אריה ורדי מרבה להופיע גם במעמד של פסנתרן\מנצח – וביצע במתכונת זו את מכלול הקונצרטים של מוצרט ובאך. קריירת ההופעות שלו נמשכת  גם כיום . זה עתה חזר ממסע הופעות בפולין.

 עשייתו של אריה ורדי כפדגוג ואיש חינוך ייחודית בהיקפה ובהשגיה.

 כמורה לפסנתר, הוא נחשב לאחד המובילים בעולם. בין תלמידיו נמנים הפסנתרן יפים ברונפמן ועוד עשרות פסנתרנים בעלי קריירה בינלאומית מצליחה. כ30 מתלמידיו זכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות מובילות, בהם הפסנתרן יונדי לי אשר זכה בפרס ראשון בתחרות שופן ה14 בורשה, רומן רבינוביץ  ובוריס גילטבורג זוכי תחרות ע"ש ארתור רובינשטיין בת"א ,ורבים אחרים. רוב הדמויות המובילות  בתחום הפסנתר בארץ כיום נמנו בעבר על תלמידיו.

 אריה ורדי מחלק את פעילותו כמורה בין ביה"ס הגבה למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה בתל אביב ( שבעבר  שימש כמנהלו ) לבין ביה"ס הגבה למוסירה ותיאתרון בהנובר. הוא נמנה על חבר השופטים בתחרויות פסנתר יוקרתיות כמו תחרות שופן , צ'ייקובסקי, ליידס, קליוולנד ואחרות. הוא מקיים גם באופן שוטף כתות אמן במוסדות חינוך מוסיקלי מובילים ברחבי העולם.

לאריה ורדי יכולת יוצאת דופן לתת ביטוי מילולי לשפה המוסיקלית. שוחרי המוסיקה בארץ חווים מזה שנים יכולת זו –  בקונצרטים המוסברים שלו עם התזמורת הפילהרמונית  ובתכנית הטלויזיה המצליחה: אינטרמצו עם אריק.

 המחלקה לפסנתר גאה לארח את פרופ. אריה ורדי לכתת אמן.

פרטים

תאריך:
יום רביעי, 6 מרץ, 2013
זמן:
11:00 - 17:00
אירוע קטגוריה: