גיורגי גיגשווילי, זוכה פרסים בתחרויות בינלאומיות רבות, בראשם הפרס השני בתחרות רובינשטיין 2023, אשר הזניק את הקריירה הבינלאומית שלו. הוא אף זכה בחמישה מתוך ששת פרסי הקהל בתחרות זו. זכה וז
גיורגי גיגשווילי, זוכה פרסים בתחרויות בינלאומיות רבות, בראשם הפרס השני בתחרות רובינשטיין 2023, אשר הזניק את הקריירה הבינלאומית שלו. הוא אף זכה בחמישה מתוך ששת פרסי הקהל בתחרות זו. זכה וזוכה לתמיכת קרנות שונות, נבחר לתכנית היוקרתית BBC New Generation Artist לשנים 2023-25 ומועמד לתכנית ECHO Rising Star לעונת 2025-26. לאחרונה זכה גם בפרס החשוב Terence Judd-Hallé Award. אלבום הבכורה שלו, הכולל מיצירות סקרלטי, בטהובן, סקריאבין ומסיאן, שיצא באפריל 2023 בחברה Alpha זכה לשבחים רבים. בעונת 2024-25 יופיע, בין היתר, עם הסימפונית של מינכן, עם התזמורת הברנדנבורגית הממלכתית, עם הסימפונית הסקוטית של ה-BBC, עם תזמורת האלה ועם תזמורת הקונצרטהאוז ברלין. כמו כן, יופיע ברסיטלים באלבפילהרמוני בהמבורג, בגוונדהאוז בלייפציג, בקונצרטהאוז בווינה ובאולם וויגמור בלונדון.
גיגשווילי יפתח את הרסיטל בשלוש סונטות של סקרלטי. 555 הסונטות הקצרות שכתב סקרלטי למקלדת לאורך חייו, הן אוצר בלום של המצאה, הלכי רוח וטכניקות נגינה. משיאי הכתיבה למקלדת בשלהי הבארוק, וביטוי לסגנונו המקורי, הצבעוני והייחודי של המלחין האיטלקי שהושפע רבות משהותו הממושכת בספרד.
היצירה "מראות", אשר נכתבה ב-1905, היא אחת מיצירות המופת של ראוול בפרט ושל הסגנון האימפרסיוניסטי של תחילת המאה ה-20 בכלל, ואחת מיצירות הפסנתר האהובות ביותר מתקופה זו. הפופולאריות שלה נובעת בעיקר מהשילוב האמנותי של ראוול בין הרמוניות אימפרסיוניסטיות ומקצבים ליצירת תמונות צליל שופעות יופי וקסם, תוך שליטה עילאית בכתיבה לפסנתר. חמשת פרקי היצירה מתאפיינים, כל אחד, בזהות ייחודית, והם יוצרים יחדיו מסע מוסיקלי של מצלולים, דימויים ורגשות המתפתחים בהתמדה – החל מהאווירה הלילית של הפרק הפותח, "עשי לילה", עבור במדיטטיביות המלנכולית של . "ציפורים עצובות", בתמונה הסערה הימית שופעת הגלים, "סירה באוקיאנוס", באווירה הספרדית העולצת של "שיר הבוקר של הליצן", ועד לסיום במצלולים המהדהדים של "עמק הפעמונים". מאז ביצוע הבכורה הפומבי של היצירה, על ידי אלפרד קורטו, זכתה יצירה זו לביצועים מידי כמה מהפסנתרנים הגדולים ביותר של המאה הקודמת ועד ימינו.
הסונטה אופ. 109, משנת 1820, היא הראשונה מבין שלוש הסונטות האחרונות של בטהובן, המציגות שלושתן מתח אדיר בין החדשני, הנועז ופורץ המוסכמות – בשפה ההרמונית ובתפיסה הצורנית – לבין הפנייה אל העבר, לכתיבה רב קולית מתוחכמת בהשראת הבארוק. אפילו בהשוואה לשתי היצירות האדירות שנכתבו באותה תקופה – הסימפוניה התשיעית והמיסה סולמניס – היא שומרת על מעמדה כיצירת מופת. כמו מרבית יצירותיו המאוחרות של בטהובן בכלל, גם בשלוש הסונטות האחרונות מתעלה המלחין אל פסגות הבעה חסרות תקדים, תוך שאיפה אל המאטפיזי מצד אחד והעמקה אינטרוספקטיבית אל מראות הנפש האנושית, לעיתים קרובות אל צלליה, מצד שני. יצירות אלה הן פרי התקופה בה בטהובן החירש לחלוטין היה מודע למותו הממשמש ובא, הכיר בכשלון שאיפותיו להינשא ובודד עצמו יותר ויותר מהעולם החיצון. בשנת 1818 הוא כתב ביומנו: "רק באמנותי האלוהית אני מוצא תמיכה המאפשרת לי להקריב את שנות חיי הטובות ביותר למוזות השמימיות". את הסונטה אופ. 109 הקדיש בטהובן לביתה של אנטיונה ברנטנו, מי שקרוב לוודאי היתה ה"אהובה הנצחית", המושא האלמוני של אהבתו הבלתי ממומשת. יש פרשנים אשר ראו בסונטה תאור של המעבר מאהבה סנטימנטלית, בפרק הראשון, למשבר, בפרק השני, ולאהבה מזוככת, בפרק השלישי. גם ללא פרשנות תכניתית זו, זוהי יצירת מופת יוצאת דופן. ליבת הסונטה טמונה בפרק השלישי והאחרון, פרק איטי ארוך כפליים משני הפרקים הקודמים יחדיו, שהוראת הביצוע שלו היא "בשירתיות, עם רגשות אינטימיים ביותר". הפרק כתוב במבנה נושא עם ואריאציות, ומוביל את המאזין בתהליך רוחני השואף אל הנשגב, עד לסיום הרטרוספקטיבי בהשלמה שלווה, מעוררת יראה וגעגועים.
כמו אמנים רבים אחרים חווה פרוקופייב פרץ יצירתי בתקופת מלחמת העולם השנייה. הוא הושפע עמוקות מפתאומיות האירועים ומההתדרדרות המהירה של המצב, וכמה מיצירותיו החשובות ביותר, בהן הסונטות מס' 6-8, נכתבו במהלך שנות המלחמה, אם כי סונטה מס' 6 נכתבה בין 1939-1940, עוד טרם הגעת המלחמה לרוסיה ב-1941. במערב, שלוש סונטות אלה מכונות לעיתים קרובות "סונטות המלחמה". קשה לומר אם היו אלה האירועים במערב אירופה, שם התגורר בין השנים 1922-35, או התעצמות האווירה המדכאת בברה"מ, שהשפיעו על הלך הרוח של המלחין, אבל הסונטה השישית מתאפיינת באנרגיה גועשת ובתחושת חרדה העולות בקנה אחד עם רוח הזמן. רבים טוענים כי הסונטה השישית היא היהלום שבכתר טרילוגיית סונטות המלחמה. אף שהשביעית זכתה לפופולאריות רבה יותר לאורך השנים, השישית היא אפית ודרמטית יותר, גדולה ועמוקה יותר במנעד האקספרסיבי שלה, דינאמית וצבעונית יותר. בעוד שני הפרקים החיצוניים – הראשון והרביעי – סוערים ודרמטיים, הפרק השני מציג מארש שברירי, והפרק השלישי הוא ואלס איטי ונוגה, המזכיר את מוזיקת האהבה מהבלט רומיאו ויוליה.
"Delicacy and passion" (The Guardian)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
הנכם מוזמנים לסדרת הופעות חדשה ומיוחדת בקונסרבטוריון.
הופעות חודשיות בשישי בצהריים של ג'אז בטריו בשילוב מיצגים מתחלפים מעולם האמנות והיצירה.
אל הקונצרט הראשון, בו ינגן הטריו של שי זלמן, רם ארז ואלק כץ תצטרף הציירת דפנה לוי, תרשום בפחם ותספר על עבודתה. הקהל מוזמן להביא חומרי רישום ולהצטרף.
התחרות הבינלאומית הראשונה של קונצ'רטי לפסנתרנים
תתקיים בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב
בין התאריכים 22.9.2024 ל 27.9.2024
51 פסנתרנים נבחרו להתמודד בשלוש קטגוריות גיל:
קטגוריה 1- בני 6 עד 9
קטגוריה 2- בני 10 עד 14
קטגוריה 3- בני 15 עד 19
שלב חצי הגמר: יתקיים באולם רן ברון 22.9 משעה 13:30 וב23.9 משעה 15:00 הכניסה חופשית.
שלב הגמר:
יתקיים באודיטוריום ב26.9.2024 בשעה 20:00 וב27.9.2024 בשעה 11:00
העולים לשלב הגמר יבצעו קונצ'רטו בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוח ניתאי ראך
טקס הענקת הפרסים לזוכים יתקיים ב-27.9.2024 באודיטוריום, בשעה 13:30
צוות השופטים:
Mariia Pukhlianko: פרופסור באקדמיה הלאומית למוסיקה של קייב ומנהלת אמנותית של הפסטיבל הבינלאומי 'דיינסטי'.
István Szekely: פרופסור באקדמיה למוסיקה במדריד, ספרד, מנהל אמנותי של פסטיבל הפסנתר הבינלאומי 'דניה', ושל התזמורת הפילהרמונית של סרביה ונשיא תחרות הפסנתר באליקנטה, ספרד.
Yanina Kudlik: מנהלת הקונסרבטוריון 'אקדמא' באשדוד ומנהלת אמנותית של התחרות הארצית 'פסנתר לתמיד'.
Haim Gotler: ראש המחלקה ללימודי פסנתר בקונסרבטוריון פתח-תקווה.
לפרטים ולרכישת כרטיסים לקונצרט הגמר השני לחצו כאן
התחרות הבינלאומית הראשונה של קונצ'רטי לפסנתרנים
תתקיים בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב
בין התאריכים 22.9.2024 ל 27.9.2024
51 פסנתרנים נבחרו להתמודד בשלוש קטגוריות גיל:
קטגוריה 1- בני 6 עד 9
קטגוריה 2- בני 10 עד 14
קטגוריה 3- בני 15 עד 19
שלב חצי הגמר: יתקיים באולם רן ברון 22.9 משעה 13:30 וב23.9 משעה 15:00 הכניסה חופשית.
שלב הגמר:
יתקיים באודיטוריום ב26.9.2024 בשעה 20:00 וב27.9.2024 בשעה 11:00
העולים לשלב הגמר יבצעו קונצ'רטו בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוח ניתאי ראך
טקס הענקת הפרסים לזוכים יתקיים ב-27.9.2024 באודיטוריום, בשעה 13:30
צוות השופטים:
Mariia Pukhlianko: פרופסור באקדמיה הלאומית למוסיקה של קייב ומנהלת אמנותית של הפסטיבל הבינלאומי 'דיינסטי'.
István Szekely: פרופסור באקדמיה למוסיקה במדריד, ספרד, מנהל אמנותי של פסטיבל הפסנתר הבינלאומי 'דניה', ושל התזמורת הפילהרמונית של סרביה ונשיא תחרות הפסנתר באליקנטה, ספרד.
Yanina Kudlik: מנהלת הקונסרבטוריון 'אקדמא' באשדוד ומנהלת אמנותית של התחרות הארצית 'פסנתר לתמיד'.
Haim Gotler: ראש המחלקה ללימודי פסנתר בקונסרבטוריון פתח-תקווה.
לפרטים ולרכישת כרטיסים לקונצרט הגמר הראשון לחצו כאן
מקהלת בת-קול בשירה מהאירופאי ועד הישראלי, מהקלאסי ועד העכשווי, מהשירה הפרונטלית לשירה עם תנועה בימוי וכוראוגרפיה מרגשת.
בקטעים מתוך רפרטואר שביצעה בתחרויות בינלאומיות בחו"ל בעונות האחרונות מאת: ברהמס, מנדלסון, בריטן, וליו טורמיס.
ובנוסף ממיטב הרפרטואר הישראלי: איל באט, אחינועם ניני, חוה אלברשטיין, ארקדי דוכין
וקטעים מתוך מחזות זמר בתנועה.
מקהלת "בת קול" של הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב
מנצחת המקהלה: ענת מורג
פסנתר: ינינה ציטרין
כלי הקשה: טומי טרייטל
רכישת כרטיסים טלפונית: 03-9385058
ברכישת כרטיס למופע, הנכם זכאים להכנס לכל מופעי חגיגת בוקר מוזיקלי (11:00-14:00) של אותו יום ללא תשלום (על בסיס מקום פנוי)
*הנחות מיוחדות לגימלאים,מחזיקי כרטיסי דיגיתל ועוד.
**הנחת גימלאים אך ורק בהזמנה טלפונית
קונצרט ראשון לעונה, אורח – אלון אולארצ'יק (צילום: ניקול דה קסטרו)
מוסיקאי העל אלון אולארצ'יק מגיע עם שיריו היפים ואהבתו לג'אז בעיבודים מיוחדים של התזמורת.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אריק שומאן – כינור
קן שומאן – כינור
ויט הרטנשטיין – ויולה
מארק שומאן – צ'לו
קתי דברצני – כינור בארוק
דוד שמר – צ'מבלו
אורחת: דרורה ברוק – חליליות
קתי דברצני, כנרת בארוק מהמובילות בעולם, ברסיטל מיצירות מלחינים אהובים עליה: י. ס. באך, ג. פ. הנדל, נ. מאטיס.
הקונצרט מתקיים בשיתוף עם תזמורת הבארוק ירושלים.
אסתי רופא – חליל
מוקי זוהר – אבוב
שירה אליסף – קלרינט
מאוריציו פאז – בסון
אלון ראובן – קרן-יער
אנה קייסרמן – פסנתר
רחל רינגלשטיין – כינור
טלי גולדברג – כינור
יואל גרינברג – ויולה
תמי ווטרמן – צ'לו
שולי ווטרמן – ויולה
אנטיה וייטהאס (גרמניה) – כינור
איתמר זורמן – כינור
דניאל ברד – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
סיון מגן – נבל
טיבי צייגר – קלרינט
קונצרט שני לעונה, אורחת – מאיה בלזיצמן – צ'לו ושירה (צילום: יואל לוי)
מאיה בלזיצמן, מוזיקאית יחודית וזמרת מרגשת בשילוב מהפנט עם התזמורת.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אלכסנדר סיטקובצקי – כינור
ישנג אנדרס – צ'לו
וו צ'יאן – פסנתר
פרנציסקה פיץ' – כינור
אטילה אלדמיר – ויולה
הילה קרני – צ'לו
ג'וסו דה סולאן – פסנתר
סולני בארוקדה:
שלומית סיון, רחל רינגלשטיין – כינור בארוק
עמית טיפנברון – ויולה דה גמבה
תל אביב בארוק:
דרורה ברוק – חליליות
מרינה מינקין – צ'מבלו
חגיגה של מרקם וצבע מנאפולי של המאה ה-18, בקונצ'רטי קאמריים, סינפוניות וסונטות מאת אלסנדרו סקלרטי, לאונרדו לאו, ניקולו יומלי, פרנצ'סקו ברבלה, ניקולה פורפורה ופרנצ'סקו מנצ'יני.
ישי שאער – פסנתר
ירואן דופון – כינור
עמנואלה סילבסטרי – צ'לו
קונצרט שלישי לעונה, אורח – אבישי כהן (צילום: זיו רביץ).
החצוצרן הישראלי הטוב בעולם שכבר שיתף פעולה עם התזמורת באלבומם החמישי חוזר לאירוח שכולו פסגות מוסיקליות.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אשלי סולומון (אנגליה) – טרברסו, חליליות
דרורה ברוק, עדית פז – חליליות
עמית טיפנברון – ויולה דה גמבה
גדעון ברטלר – גיטרת בארוק
מרינה מינקין – צ'מבלו
אשלי סולומון, מנגני הטרברסו החשובים בעולם, מוביל ערב מרתק של מוסיקה מהרנסנס והבארוק בספרד, איטליה ובוליביה. סינפוניות, קנצונות, פוליות וסונטות מאת אנדריאה פלקוניירי, דומניקו סקרלטי, ברתולומיאו די סלמה ודיגו אורטיז, ומתוך אוספים מבוליביה מהמאות ה-18-17.
רועי שילוח – כינור
נטשה שר – כינור
שירה מיוני – ויולה
אריאל טושינסקי – צ'לו
מירי ימפולסקי – פסנתר
בוריס ברובצין (רוסיה/אוסטריה) – כינור
ניצן ברתנא – כינור
עמיחי גרוס – ויולה
צבי פלסר – צ'לו
שי ווזנר – פסנתר
תומר לב
ברניקה גליקסמן
נמרוד הפטל-מאירי
ליאור ליפשיץ
ראוול:
אלון גולדשטיין – פסנתר
איליה קלר – כינור
עמית פלד – צ'לו
אנה גקל – כינור
פיליפ וילאפרנקה – כינור
נעמי ביאלוברודה – ויולה
דניאל מיטניצקי – צ'לו
ארי ויליאמסון – כינור
שרון כהן – כינור
יונתן גרטנר – ויולה
מתן נוסימוביץ' – ויולה
הרן מלצר – צ'לו
ליה חן פרלוב – צ'לו
קונטרבס (יפורסם)
קונצרט רביעי לעונה, מחווה לתזמורות הביג בנד הגדולות בכל הזמנים.
תזמורת הג'אז הישראלית חוזרת לשורשים של מוסיקת הביג בנד במחווה לעיבודים האייקונים ולתזמורות הגדולות.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים ביום א', 25.5.25, 20:30
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים במוצ"ש, 24.5.25, 21:00
דניאל ברד – כינור
טומוקו אקסאקה – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
טיבי צייגר – קלרינט
אסף ויסמן – פסנתר
סיון מגן – נבל
פייר קולומבה – כינור
גבריאל לה מגדור – כינור
מארי שילם – ויולה
יויה אוקמוטו – צ'לו
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו