טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

אנסמבל מיתר – זמן צרפת

יום שבת, 4 פברואר, 2023 / 20:30

אנסמבל מיתר – זמן צרפת

יונתן הדס – קלרינט
טליה הרצליך – כינור
יוני גוטליבוביץ' – צ'לו
עמית דולברג – פסנתר

דביסי: רפסודיה לקלרינט ולפסנתר
פורה: שלישיית פסנתר ברה מינור, אופ. 120
מסיאן: רביעייה לאחרית הימים – לקלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר

קונצרט מקדים בביצוע איה שגיב, תלמידת ויולה בקונסרבטוריון בכיתתה של טלי קרביץ, ושירז נתנזון, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתה של מילה פלדמן, יערך בשעה 19:45, באולם רן ברון.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

או בטלפון: 03-5466228

 

אנסמבל מיתר, המתמחה במוסיקה של המאה ה-20 ומוסיקה עכשווית, חוזר לבימת המרכז למוסיקה קאמרית בתכנית המציגה פנורמה מגוונת של מורשת המוסיקה הצרפתית הקאמרית במחצית הראשונה של המאה ה-20. את הרפסודיה לקלרינט ולפסנתר כתב דביסי ב-1910, לאחר שמונה לחבר במועצת המנהלים של הקונסרבטואר הפריזאי על ידי מנהלו, גבריאל פורה. דביסי כתב את הרפסודיה כיצירת מבחן למבחני הקלרינט במוסד הידוע, והיא ניחנת באותה איכות חושנית חמקמקה המאפיינת רבות מיצירותיו. פורה עצמו כתב את שלישיית הפסנתר שלו ב-1923, בהיותו בן 78, לקראת סוף חייו, לאחר שפרש מניהול הקונסרבטואר. למרותו חירשותו, תשישותו ודלקת הריאות שתקפה אותו במהלך כתיבת היצירה, זו יצירה שופעת תשוקה ולהט, המתמזגים עם עמקות מהורהרת. הרהור פילוסופי-תיאולוגי עומד ביסוד ה"רביעייה לאחרית הימים" של מסיאן, מיצירות המופת הקאמריות הגדולות בכל הזמנים. מסיאן כתב יצירה אדירה זו לאחר שנאסר ב-1940 ע"י הנאצים ונשלח למחנה שבויים בגרליץ שבשלזיה, שם גם היא זכתה לביצוע הבכורה שלה ב-1941. כל אחד משמונת פרקיה כתוב לשילוב כלים שונה מתוך ארבעת הכלים המשתתפים בביצועה – קלרינט, כינור, צ'לו ופסנתר – והיא נעה לסירוגין בין פרקים ריתמיים, תקיפים ואנרגטיים העושים שימוש באשכולות הצליל הטיפוסיים למסיאן, לבין פרקים איטיים ומדיטטיביים.

 

קונצרט זה הוא חלק מעונת הקונצרטים 2022-23 של המרכז למוסיקה קאמרית
למידע על העונה כולה לחצו כאן

פרטים

תאריך:
יום שבת, 4 פברואר, 2023
זמן:
20:30
אירוע קטגוריות:
, ,

המארגנ/ת

המרכז למוסיקה קאמרית
טלפון
03-5466228
דוא״ל
chamber@icm.org.il

מקום

אודיטוריום הקונסרבטוריון
לואי מרשל 25
תל אביב, Israel
+ מפת גוגל