הפסנתרן בנימין הוכמן, נהנה בעשורים האחרונים מקריירה עניפה הן בארה"ב והן באירופה. הוא הופיע לראשונה באולם קרנגי עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בגיל 24, בניצוחו של צוקרמן. בהמשך הופי
הפסנתרן בנימין הוכמן, נהנה בעשורים האחרונים מקריירה עניפה הן בארה"ב והן באירופה. הוא הופיע לראשונה באולם קרנגי עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בגיל 24, בניצוחו של צוקרמן. בהמשך הופיע עם התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק, הפילהרמונית של בוסטון, הסימפונית של שיקגו והפילהרמונית של פראג עם מנצחים כגון נוזדה, רוברטסון וסטורגארדס. הוא זכה במענק אייברי פישר היוקרתי והופיע באולמות ובפסטיבלים חשובים ברחבי העולם, בהם הפילהרמוני בברלין, הוויגמור בלונדון, הקרנגי בניו יורק, הקונצרטהאוס בווינה, הלובר בפאריז, הקונצרטחבאו באמסטרדם, סאנטורי בטוקיו והשוברטיאדה באוסטריה. הקליט קונצ'רטי של מוצרט, כסולן ומנצח, עם התזמורת הקאמרית האנגלית. הוא אמן מייצג של סטיינווי ומרצה בבארד קולג' ברלין.
תכנית הרסיטל כוללת ארבע יצירות המקיימות, כל אחד בדרכה, דיאלוג עם העבר.
"פרפרים", קובץ קטעי הפסנתר הראשון שכתב רוברט שומאן בין השנים 1829-31, הוא למעשה סוויטה לפסנתר המדמה באוזנינו נשף מסיכות בהשראת הרומן "שנות הנעורים" של הסופר הגרמני הרומנטי, ז'אן פול. בדומה לסוויטת המחולות הבארוקית, גם יצירתו של שומאן בנויה כסדרה של פרקי ריקוד, אלא שאת מקומם של מחולות החצר העתיקים תופסים כאן בעיקר ואלסים וכמה פולונזים. במקור נתן שומאן לכל אחד מהקטעים כותרת המזהה אותו עם אחת הדמויות ברומן, אך לבסוף מחק את הכותרות על מנת שלא לכבול את אוזניי המאזין בפרשנות תכניתית מידיי. כותרת היצירה, מכל מקום, מעידה על אופייה הצבעוני, החמקמק ומלא החיים.
סֶזָאר פרנק נחשב לנציג הבולט של המוסיקה הרומנטית הצרפתית במחצית השנייה של המאה ה-19, ולאחד המשפיעים הגדולים על התפתחותה. רבים רואים בפרנק את גדול המלחינים לעוגב אחרי יוהאן סבסטיאן באך, הודות ל-12 היצירות החשובות שכתב לכלי זה אשר הניחו את היסוד לסגנון הסימפוני במוסיקה הצרפתית לעוגב. השפעת מורשת המוסיקה לעוגב של באך ניכרת גם ביצירתו הידועה לפסנתר משנת 1884 – פרלוד, כוראל ופוגה – אם כי אל תוך מסגרת שלושת הז'אנרים הטיפוסיים למוסיקה הבארוקית יוצק פרנק את שפתו המוסיקלית הרומנטית המובהקת, שופעת הרגש, המושפעת מההרמוניה הכרומטית של וגנר וליסט. במסורת הציקלית הרומנטית שלושת הפרקים גם משתלבים ומתמזגים זה בזה על ידי הקירבה הנושאית ביניהם והמארג השלם שהם יוצרים.
מלחין הבארוק, פרנסואה קופרן, הוא מהדמויות האנינות ביותר בהיסטוריה של המוסיקה הצרפתית. בין השנים 1713-1730 פרסם קופרן ארבעה ספרים של קטעים לצ'מבלו. בעוד שקודמיו טפחו את ז'אנר סוויטת המחולות, בחר קופרן לארגן את קטעי המקלדת שלו ב-27 סדרות שכינה "אורדר" (orders), מונח שמעולם לא פרש, ונטה בעיקר לכתיבה בהשראת פורטרטים, ציורי ז'אנר, קטעי אופי, צלצולי פעמונים או ציוצי ציפורים. לפרקי מוסיקה אלה נתן כותרות אסוציאטיביות ייחודיות. באופיים הציורי ושופע הדמיון ובסגנונם המעוטר מאוד, 226 קטעי המקלדת של קופרן המקובצים ב-27 האורדרים הם אחד הביטויים המובהקים ביותר לסגנון הבארוק הצרפתי. מבחר מקטעים אלה יבצע בנימין הוכמן בפסנתר.
יצירתו הייחודית של ראוול, "קברו של קופרן", אשר נהגתה על פי מודל הסוויטה ברוקית, היא מחווה של ראוול למסורת העשירה של מוסיקת הבארוק הצרפתית לצ'מבלו, ובייחוד ליצירותיו של הבולט בין מייסדיה, פרנסואה קופרן. כוונתו של ראוול לא היתה לחקות את קופרן, אלא לכתוב מוסיקה בת זמנה המבוססת על צורות בארוקיות, תוך שהוא כולל אלמנטים של סגנון הבארוק מבלי לשנות את סגנונו האישי הייחודי. אף שהפסנתרנות של ראוול היא מודרנית בבירור, הגישה המעודנת, הבהירה והקפדנית שלו למקלדת מפגינה בבירור קרבה למוסיקה של קופרן ושל רבי-האמן האחרים של הבארוק הצרפתי. אף שכוונתו המקורית של ראוול היתה מחווה למסורת הבארוק הצרפתי, מלחמת העולם הראשונה שינתה את כוונותיו והפכה את היצירה למחווה אישית הרבה יותר. כשהשלים את כתיבת היצירה ב-1917, לאחר שהשתחרר מבית חולים צבאי, הוא ייעד אותה להיות מצבת זיכרון לחבריו, והקדיש כל אחד מפרקי הסוויטה לאחד מחבריו שמתו במלחמה. למרות רגעים של קלות והומור במוסיקה , מתחת לברק השנינה ניתן לשמוע טונים מלנכוליים עמוקים כמחווה של החייל ששב מהמלחמה לחבריו הנופלים. היצירה נפתחת בפרלוד ופוגה, ממשיכה בשלושה ריקודי חצר צרפתיים מסוגננים – פורלאן, ריגודון ומינואט – ונחתמת בטוקטה וירטואוזית מבריקה.
Classical music doesn't get better than this (The New York Times)
"A master of his profession" (Neue Ruhr Zeitung)
"A superb pianist" (The Globe and Mail)
"Stylistic insight elegance and sparkle" (New York Times)
"Elegant, polished, and heartfelt" (The Boston Globe)
"Exciting, inquisitive pianist" (New York Times)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
הנכם מוזמנים לסדרת הופעות חדשה ומיוחדת בקונסרבטוריון.
הופעות חודשיות בשישי בצהריים של ג'אז בטריו בשילוב מיצגים מתחלפים מעולם האמנות והיצירה.
אל הקונצרט הראשון, בו ינגן הטריו של שי זלמן, רם ארז ואלק כץ תצטרף הציירת דפנה לוי, תרשום בפחם ותספר על עבודתה. הקהל מוזמן להביא חומרי רישום ולהצטרף.
התחרות הבינלאומית הראשונה של קונצ'רטי לפסנתרנים
תתקיים בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב
בין התאריכים 22.9.2024 ל 27.9.2024
51 פסנתרנים נבחרו להתמודד בשלוש קטגוריות גיל:
קטגוריה 1- בני 6 עד 9
קטגוריה 2- בני 10 עד 14
קטגוריה 3- בני 15 עד 19
שלב חצי הגמר: יתקיים באולם רן ברון 22.9 משעה 13:30 וב23.9 משעה 15:00 הכניסה חופשית.
שלב הגמר:
יתקיים באודיטוריום ב26.9.2024 בשעה 20:00 וב27.9.2024 בשעה 11:00
העולים לשלב הגמר יבצעו קונצ'רטו בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוח ניתאי ראך
טקס הענקת הפרסים לזוכים יתקיים ב-27.9.2024 באודיטוריום, בשעה 13:30
צוות השופטים:
Mariia Pukhlianko: פרופסור באקדמיה הלאומית למוסיקה של קייב ומנהלת אמנותית של הפסטיבל הבינלאומי 'דיינסטי'.
István Szekely: פרופסור באקדמיה למוסיקה במדריד, ספרד, מנהל אמנותי של פסטיבל הפסנתר הבינלאומי 'דניה', ושל התזמורת הפילהרמונית של סרביה ונשיא תחרות הפסנתר באליקנטה, ספרד.
Yanina Kudlik: מנהלת הקונסרבטוריון 'אקדמא' באשדוד ומנהלת אמנותית של התחרות הארצית 'פסנתר לתמיד'.
Haim Gotler: ראש המחלקה ללימודי פסנתר בקונסרבטוריון פתח-תקווה.
לפרטים ולרכישת כרטיסים לקונצרט הגמר השני לחצו כאן
התחרות הבינלאומית הראשונה של קונצ'רטי לפסנתרנים
תתקיים בקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב
בין התאריכים 22.9.2024 ל 27.9.2024
51 פסנתרנים נבחרו להתמודד בשלוש קטגוריות גיל:
קטגוריה 1- בני 6 עד 9
קטגוריה 2- בני 10 עד 14
קטגוריה 3- בני 15 עד 19
שלב חצי הגמר: יתקיים באולם רן ברון 22.9 משעה 13:30 וב23.9 משעה 15:00 הכניסה חופשית.
שלב הגמר:
יתקיים באודיטוריום ב26.9.2024 בשעה 20:00 וב27.9.2024 בשעה 11:00
העולים לשלב הגמר יבצעו קונצ'רטו בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית, בניצוח ניתאי ראך
טקס הענקת הפרסים לזוכים יתקיים ב-27.9.2024 באודיטוריום, בשעה 13:30
צוות השופטים:
Mariia Pukhlianko: פרופסור באקדמיה הלאומית למוסיקה של קייב ומנהלת אמנותית של הפסטיבל הבינלאומי 'דיינסטי'.
István Szekely: פרופסור באקדמיה למוסיקה במדריד, ספרד, מנהל אמנותי של פסטיבל הפסנתר הבינלאומי 'דניה', ושל התזמורת הפילהרמונית של סרביה ונשיא תחרות הפסנתר באליקנטה, ספרד.
Yanina Kudlik: מנהלת הקונסרבטוריון 'אקדמא' באשדוד ומנהלת אמנותית של התחרות הארצית 'פסנתר לתמיד'.
Haim Gotler: ראש המחלקה ללימודי פסנתר בקונסרבטוריון פתח-תקווה.
לפרטים ולרכישת כרטיסים לקונצרט הגמר הראשון לחצו כאן
מקהלת בת-קול בשירה מהאירופאי ועד הישראלי, מהקלאסי ועד העכשווי, מהשירה הפרונטלית לשירה עם תנועה בימוי וכוראוגרפיה מרגשת.
בקטעים מתוך רפרטואר שביצעה בתחרויות בינלאומיות בחו"ל בעונות האחרונות מאת: ברהמס, מנדלסון, בריטן, וליו טורמיס.
ובנוסף ממיטב הרפרטואר הישראלי: איל באט, אחינועם ניני, חוה אלברשטיין, ארקדי דוכין
וקטעים מתוך מחזות זמר בתנועה.
מקהלת "בת קול" של הקונסרבטוריון הישראלי למוסיקה, תל-אביב
מנצחת המקהלה: ענת מורג
פסנתר: ינינה ציטרין
כלי הקשה: טומי טרייטל
רכישת כרטיסים טלפונית: 03-9385058
ברכישת כרטיס למופע, הנכם זכאים להכנס לכל מופעי חגיגת בוקר מוזיקלי (11:00-14:00) של אותו יום ללא תשלום (על בסיס מקום פנוי)
*הנחות מיוחדות לגימלאים,מחזיקי כרטיסי דיגיתל ועוד.
**הנחת גימלאים אך ורק בהזמנה טלפונית
קונצרט ראשון לעונה, אורח – אלון אולארצ'יק (צילום: ניקול דה קסטרו)
מוסיקאי העל אלון אולארצ'יק מגיע עם שיריו היפים ואהבתו לג'אז בעיבודים מיוחדים של התזמורת.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אריק שומאן – כינור
קן שומאן – כינור
ויט הרטנשטיין – ויולה
מארק שומאן – צ'לו
קתי דברצני – כינור בארוק
דוד שמר – צ'מבלו
אורחת: דרורה ברוק – חליליות
קתי דברצני, כנרת בארוק מהמובילות בעולם, ברסיטל מיצירות מלחינים אהובים עליה: י. ס. באך, ג. פ. הנדל, נ. מאטיס.
הקונצרט מתקיים בשיתוף עם תזמורת הבארוק ירושלים.
אסתי רופא – חליל
מוקי זוהר – אבוב
שירה אליסף – קלרינט
מאוריציו פאז – בסון
אלון ראובן – קרן-יער
אנה קייסרמן – פסנתר
רחל רינגלשטיין – כינור
טלי גולדברג – כינור
יואל גרינברג – ויולה
תמי ווטרמן – צ'לו
שולי ווטרמן – ויולה
אנטיה וייטהאס (גרמניה) – כינור
איתמר זורמן – כינור
דניאל ברד – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
סיון מגן – נבל
טיבי צייגר – קלרינט
קונצרט שני לעונה, אורחת – מאיה בלזיצמן – צ'לו ושירה (צילום: יואל לוי)
מאיה בלזיצמן, מוזיקאית יחודית וזמרת מרגשת בשילוב מהפנט עם התזמורת.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אלכסנדר סיטקובצקי – כינור
ישנג אנדרס – צ'לו
וו צ'יאן – פסנתר
פרנציסקה פיץ' – כינור
אטילה אלדמיר – ויולה
הילה קרני – צ'לו
ג'וסו דה סולאן – פסנתר
סולני בארוקדה:
שלומית סיון, רחל רינגלשטיין – כינור בארוק
עמית טיפנברון – ויולה דה גמבה
תל אביב בארוק:
דרורה ברוק – חליליות
מרינה מינקין – צ'מבלו
חגיגה של מרקם וצבע מנאפולי של המאה ה-18, בקונצ'רטי קאמריים, סינפוניות וסונטות מאת אלסנדרו סקלרטי, לאונרדו לאו, ניקולו יומלי, פרנצ'סקו ברבלה, ניקולה פורפורה ופרנצ'סקו מנצ'יני.
ישי שאער – פסנתר
ירואן דופון – כינור
עמנואלה סילבסטרי – צ'לו
קונצרט שלישי לעונה, אורח – אבישי כהן (צילום: זיו רביץ).
החצוצרן הישראלי הטוב בעולם שכבר שיתף פעולה עם התזמורת באלבומם החמישי חוזר לאירוח שכולו פסגות מוסיקליות.
תזמורת הג׳אז הישראלית מארחת בכל קונצרט אמן ישראלי מוביל מהשורה הראשונה לסדרת קונצרטים עוצמתית, עשירה ומרגשת.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אשלי סולומון (אנגליה) – טרברסו, חליליות
דרורה ברוק, עדית פז – חליליות
עמית טיפנברון – ויולה דה גמבה
גדעון ברטלר – גיטרת בארוק
מרינה מינקין – צ'מבלו
אשלי סולומון, מנגני הטרברסו החשובים בעולם, מוביל ערב מרתק של מוסיקה מהרנסנס והבארוק בספרד, איטליה ובוליביה. סינפוניות, קנצונות, פוליות וסונטות מאת אנדריאה פלקוניירי, דומניקו סקרלטי, ברתולומיאו די סלמה ודיגו אורטיז, ומתוך אוספים מבוליביה מהמאות ה-18-17.
רועי שילוח – כינור
נטשה שר – כינור
שירה מיוני – ויולה
אריאל טושינסקי – צ'לו
מירי ימפולסקי – פסנתר
בוריס ברובצין (רוסיה/אוסטריה) – כינור
ניצן ברתנא – כינור
עמיחי גרוס – ויולה
צבי פלסר – צ'לו
שי ווזנר – פסנתר
תומר לב
ברניקה גליקסמן
נמרוד הפטל-מאירי
ליאור ליפשיץ
ראוול:
אלון גולדשטיין – פסנתר
איליה קלר – כינור
עמית פלד – צ'לו
אנה גקל – כינור
פיליפ וילאפרנקה – כינור
נעמי ביאלוברודה – ויולה
דניאל מיטניצקי – צ'לו
ארי ויליאמסון – כינור
שרון כהן – כינור
יונתן גרטנר – ויולה
מתן נוסימוביץ' – ויולה
הרן מלצר – צ'לו
ליה חן פרלוב – צ'לו
קונטרבס (יפורסם)
קונצרט רביעי לעונה, מחווה לתזמורות הביג בנד הגדולות בכל הזמנים.
תזמורת הג'אז הישראלית חוזרת לשורשים של מוסיקת הביג בנד במחווה לעיבודים האייקונים ולתזמורות הגדולות.
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים ביום א', 25.5.25, 20:30
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים במוצ"ש, 24.5.25, 21:00
דניאל ברד – כינור
טומוקו אקסאקה – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
טיבי צייגר – קלרינט
אסף ויסמן – פסנתר
סיון מגן – נבל
פייר קולומבה – כינור
גבריאל לה מגדור – כינור
מארי שילם – ויולה
יויה אוקמוטו – צ'לו
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו