מחוות ופרידות
קונצרט מקדים בביצוע ינאי דין-נור וליה ברטלר, תלמידי ויולה בקונסרבטוריון בכיתתה של טלי קרביץ, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
סדרת הפסנתר בעונה זו מציגה כמה מהפסנתרנים שנבחרו לאורך השנים להשתתף בתכנית היוקרתית Building Bridges שייסד סר אנדראש שיף בשנת 2014. הפסנתרן איתמר כרמלי לומד כיום באקדמיה ברנבוים-סעיד בברלין אצ
סדרת הפסנתר בעונה זו מציגה כמה מהפסנתרנים שנבחרו לאורך השנים להשתתף בתכנית היוקרתית Building Bridges שייסד סר אנדראש שיף בשנת 2014. הפסנתרן איתמר כרמלי לומד כיום באקדמיה ברנבוים-סעיד בברלין אצל סר אנדראש שיף. עם הפסטיבלים והאולמות בהם הופיע נמנים בית מנדלסון בלייפציג, פסטיבל Intonations בברלין והפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים, אולם בולז בברלין, פסטיבל Arte Amanti בבלגיה, פסטיבל Radio Classique בסן מאלו בצרפת, פסטיבל Tribul Aritstic ברומניה, פסטיבל Into the Open בברלין ובטביליסי, פסטיבל Moscow Meets Friends , פסטיבל Chieti Classica באיטליה, האודיטוריום במילאנו, אקדמיה פילהרמוניקה רומנה ברומא, פסטיבל קולות מאנס בניו יורק, המרכז למוסיקה ירושלים, פסטיבל טאלין-תל אביב ופסטיבל קורפו הבינלאומי. שיתף פעולה, בין היתר, עם הכנרים מיכאל ברנבוים, קלרה-ג'ומי קאנג ובנג'מין שמידט, הוויולן צבי כרמלי, המצו-סופרן אלירז כרמלי, הצ'לנים תומאס דמנגה ואסטריג סיראנוסיאן, אנסמבל פייר בולז, האופרה הממלכתית ברלין ותזמורת שטאצקאפל ברלין. כסולן ניגן עם התזמורת הסימפונית חיפה ועם הקאמרטה הישראלית ירושלים, וכן עם תזמורות בפינלנד, באיטליהו ובקפריסין. למד באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים אצל דריה מונסטירסקי ובבית הספר למוזיקה מאנס בניו יורק אצל פבלינה דוקובסקה. זוכה להדרכה קבועה של מדניאל ברנבוים, הן כפסנתרן סולן והן כנגן קאמרי. כפסנתרן ג'אז, הוא קיבל מלגה מלאה ללימודים במכללת ברקלי למוזיקה (מסצ'וסטס, ארה"ב) שם השתתף בסדנת הג'אז השנתית. הופיע בפסטיבל הג'אז של הים האדום (ישראל) ובפסטיבל הג'אז של קיימברידג' (מסצ'וסטס, ארה"ב).
איתמר כרמלי מציג ברסיטל שיחתום את סדרת הפסנתר לעונה זו פסיפס מרתק של יצירות החל מהבארוק, עבור בשיאי הרומנטיקה ועד ליצירות מן המאה ה-20. דיאלוגים מסקרנים ניתן למצוא בתכנית זו בין הפרידה של באך מאחיו האהוב לבין פרידתו של גדעון קליין מחייו, בין הפרלודים ופוגות של באך לבין אלו של מנדלסון אשר נכתבו כמחווה ברורה לבאך, בין "ההונגריות" של ברטוק, לבין זו של כור מחצבתו של פרטוש בטרם עלה לארץ ישראל, ובין ההשראה ששאב מנדלסון מבאך, לבין זו ששאב ברהמס מבטהובן בסונטה שלו.
יצירתו המוקדמת של באך, הקפריצ'יו "לפרידה מהאח האהוב", יוחס תמיד לפרידתו של באך מאחיו האבובן יוהאן יאקוב, שיצא בשנת 1704 להצטרף לתזמורת של מלך שוודיה, קרל ה-12. הערכה אחרת, שהועלתה על ידי כריסטוף וולף בספרו "באך: המוזיקאי המלומד" (2000), היא שסביר יותר שהיצירה נכתבה ב-1702 לפרידה מחברו, גאורג ארדמן. מכל מקום, זוהי יצירתו התכניתית היחידה של באך, שכבר בגיל הצעיר בו היא נכתבה היה מיומן ושופע דמיון. ששת הפרקים מתארים את הסיפור: בראשון, מנגינה עדינה ומלאת תחנונים מתארת את החברים המנסים להניא את העוזב מלעזוב. בפוגה הקצרה שלאחר מכן, הם מזהירים אותו מפני אסונות שעלולים להתרחש במסעו. לאחר שנכשלו במאמציהם, הם מקוננים בפרק השלישי על עזיבתו הקרבה. פרק זה, המסומן כ"אדג'יסימו", כתוב בצורת פאסאקליה ודורש מהמבצע לפענח בס ממוספר. סולם הפרק, פה מינור, הוא נבואי: מאוחר יותר ישתמש באך בסולם זה בכמה מפרקי המוסיקה העצובים והאקספרסיביים ביותר שלו. הפרק הרביעי מציג את החברים נכנעים ונפרדים. בהמשך מגיעה כרכרת הדואר ותוקעת בצופרה (בקפיצת אוקטבה כלפי מטה). היצירה מסתיימת בפוגה המשלבת שני מוטיבים: הנושא מרמז על חצוצרות, והנושא הנגדי המחקה את צופר הדואר. הוברט פארי כינה יצירה ייחודית זו מבין יצירותיו של באך: "היצירה המיומנת ביותר מסוגה שהופיעה אי פעם עד לאותה תקופה".
גדעון קליין נולד בשנת 1919 בעיר המוראבית פררוב, למשפחה יהודית דוברת צ'כית. הוא היה ילד פלא וכבר בגיל 12 נשלח לפראג להתחיל בהכשרתו המקצועית. הוא למד הלחנה אצל אלואיז האבה בקונסרבטוריון של פראג, וכמו רבים מבני זמנו שאב השראה מכל הסגנונות שרווחו בתקופה – ניאו-קלסיציזם, אטונאליות וסריאליזם, הלחנה ברבעי טונים, ג'ז ובלוז – וכמובן מגדולי המורשת הצ'כית – סמטנה, דבוז'ק, ינאצ'ק ונובאק. קליין היה פסנתרן יוצא דופן ותכנן קריירה המשלבת ביצוע, הלחנה וניצוח. אולם, מלחמת העולם השנייה שבשה את תוכניותיו. הוא אולץ לנטוש את לימודיו בשנת 1940, לאחר פרסום חוקי נירנברג. כיוון שיצירות והופעות של מוסיקאים יהודים הוחרמו, יצירותיו לא זכו לביצוע. קליין היה באחת הקבוצות הראשונות שנשלחו לטרזין ב-1941, והיה מעורב בבניית התשתית החינוכית והתרבותית המרשימה ויוצאת הדופן שנוסדה במחנה. במסגרת זו הקים הרכבים קאמריים וארגן קונצרטים בהם בוצעו גם יצירותיו שלו ושל מלחינים אחרים שחיו במחנה. בקיץ 1944 נשלח לאושוויץ, משם הועבר למחנה עבודה ליד קטוביץ' שם מת ב-27 בינואר 1945. את הסונטה לפסנתר כתב קליין ב-1943, בתקופת מאסרו בטרזין. זוהי יצירה א-טונאלית עוצמתית, בה ניכרת השפעת סגנונו של אלבן ברג. עדות לחוסן וליצירתיות של קליין וליכולתו ליצור מוזיקה מתוחכמת ומשמעותית בתוך סבל בלתי נתפס. קליין תכנן לכתוב סונטה בת ארבעה פרקים, אך הספיק להשלים רק את שלושת הראשונים לפני שהועבר לאושוויץ. הפרק הראשון נפתח בדרמטיות מתפרצת, באווירה של מתח והתרסה כאחד. זה הפרק הסוער, הקודר, המורכב והכרומטי ביותר של הסונטה. הפרק השני איטי, מלנכולי ועמוק הבעה. הוא מתחיל באיטיות נוגה המפנה מקומה לשינויי טמפו דרסטיים והתפרצויות עוצמותיות. הפרק השלישי דומה למחול. זה פרק מהיר וקצר, אך יש בו מעט מאוד מהאווירה הצוהלת דמוית הריקוד של פרק שלישי המסורתי. תחת זאת, הוא מורכב מחטיבות מנוגדות ודינמיקות מנוגדות המתפתחות לפורטיסימו עוצמתי. העומק הרגשי של הסונטה ונסיבות כתיבתה מאירים אותה כאמירה רבת עוצמה על סבל אנושי וחוסן נפשי.
בשני קבצי ה- Das wohltemperirte Clavier, שני קבצים של 24 פרלודים ופוגות בכל הסולמות המז'וריים והמינוריים המוכרים בעברית בשם "הפסנתר המושווה" (אם כי תרגום נכון יותר יהיה "כלי המקלדת המכוון היטב"), חוקר באך פעמיים את האפשרויות הגלומות בכל אחד מ-24 הסולמות האפשריים, לאור שיטות כיוון חדשות שהתפתחו בתקופתו של באך. הם נמנים עם יצירותיו החשובות ביותר של באך, ונחשבים כיום לאחת הפסגות של הכתיבה הרב קולית למקלדת. הכרך הראשון של "הפסנתר המושווה" הושלם לקראת סוף תקופתו של באך בקתן והוא מתוארך ל- 1722, אך כולל יצירות מוקדמות יותר. מטרתו הוגדרה בכותרתו המפורטת: "פרלודים ופוגות בכל הטונים וחצאי הטונים, לשימוש ותרגול מוזיקאים צעירים הרוצים ללמוד, כמו גם עבור אלה שכבר מיומנים בתחום לימוד זה". בעוד הפרלודים שונים בצורותיהם, אופיים ומרקמיהם, הפוגות מגובשות על ידי חוקים נוקשים יותר של כתיבה רב-קולית. אולם, האמנות האמיתית היא היכולת להסוות את מלאכת היצירה, ואת זאת באך משיג, כתמיד, במוסיקה שלעולם אינה משועבדת לדרישות טכניות. הפרלוד במי מינור קצר ומבוסס על תנועה מתמדת של חלקי שש עשרה. הפוגה פשוטה יחסית וכתובה לשני קולות בלבד. בניגוד לכך, הפרלוד בסי מינור כתוב במרקם טריו סונטה בשלושה קולות ומזכיר תפילה באופיו המדיטטיבי. הפוגה בת ארבעת הקולות היא הרהור נרחב עמוק הבעה וכבד משקל המזכיר באופיו את הפסיונים.
מנדלסון זכה לתהילה, בין היתר, כמלחין שהשיב לתודעת הקהל הרחב את יצירותיו של באך וגדולתו במאה ה-19, כאשר ניצח ב-1829 על ביצוע של המתיאוס פסיון בברלין. באך הותיר השפעה עצומה גם על יצירותיו של מנדלסון עצמו, בייחוד ביצירותיו הקוליות הדתיות. עם זאת, מחווה מובהקת לבאך אנו מוצאים ביצירותיו של מנדלסון לפסנתר בקובץ ששת הפרלודים והפוגות אופ. 35 משנת 1837, אשר נכתבו בהשראה ברורה של "הפסנתר המושווה" של באך. מנדלסון משלב כאן בין קונטרפונקט נאו-בארוקי, לבין סגנונות הכתיבה המודרניים יותר שרווחו בתקופתו והיו מוכרים לקהל של המאה ה-19.
עדן פרטוש נולד ב-1907 בבודפשט האוסטרו-הונגארית בתקופת הזוהר הבורגנית של הקיסר פראנץ יוזף. האווירה האינטלקטואלית והתרבותית לא פסחה, כמובן, על האקדמיה למוסיקה ע"ש ליסט, שם התוודע פרטוש הצעיר למורה הדגול לכינור ינה הובאי, והחל ללמוד אצלו, יחד עם לימודי קומפוזיציה אצל זולטאן קודאי. בין חבריו לספסל הלימודים בתקופה זו ניתן היה למצוא דמויות מפתח בנוף המוסיקה העתידי, ובהם המלחין אנטל דוראטי והכנר אנדרה גרטלר. עם תום לימודיו בגיל 17 פצח פרטוש בקריירה סולנית ותזמורתית ככנר ראשון בתזמורות מובילות באירופה, לצד פעילות מוסיקלית רבגונית, שכללה נגינה, הוראה והלחנה. בשנת 1937, שנה לאחר ייסוד ה"תזמורת הארצישראלית" (לימים התזמורת הפילהרמונית הישראלית), הזמינו ברוניסלב הוברמן, מייסד התזמורת, לשמש כויולן ראשי. כרבים אחרים, העדיף פרטוש את העלייה למדבר התרבותי הארצישראלי על פני רוחות האופל שהחלו מנשבות במערב. גם בישראל התאפיינה פעילותו המוסיקלית במגוון עיסוקים: נוסף על היותו ויולן ראשי בתזמורת, הוא נמנה עם חבורת המייסדים של הקונסרבטוריון בתל אביב ב-1945, לימד בו כינור, ויולה וקומפוזיציה, ואף כיהן כמנהלו, עם איחוד הקונסרבטוריון עם האקדמיה למוזיקה באוניברסיטת תל אביב אף מונה לפרופסור באקדמיה למוסיקה, ולמנהלה למשך כחצי יובל שנים. פעילותו הקומפוזיטורית כללה יריעה רחבה ביותר של יצירות קאמריות, מקהלתיות ותזמורתיות, שהביאו לו פרסום והוקרה רבה הן בארץ והן בעולם. בין הפרסים הרבים בהם זכה על יצירותיו ופועלו ניתן למנות את פרס יואל אנגל, פרס נורדאו ואת פרס ישראל (המוסיקאי הראשון שקיבל את הפרס בשנת 1954). בארץ נחשף פרטוש למוסיקה של עדות המזרח, בעקבות היכרותו עם הזמרת ברכה צפירה, והתכוון, כמו רבים מעמיתיו בתקופה זו, ללמוד את מאפייני הסגנון על מנת ליצור "מוסיקה ארצישראלית", המושתת על טכניקות כתיבה מערביות תוך יניקה משורשים של נעימות יהודיות מקוריות מן המזרח ומן המערב. את הפרלוד הקצר לפסנתר כתב פרטוש ב-1960, והוא נוגן לראשונה על ידי אריה ורדי ב-1967. פרטוש מטמיע כאן אלמנטים בהשראה ים תיכונית בקווים הערבסקיים המלודיים, לצד יסודות מודרניסטיים כגושי צליל בשילובים הרמוניים דיסוננטיים. הפרלוד, הנמשך כשלוש דקות, תקיף ונחרץ בתחילתו, אך הולך ומתרכך לקראת סיומו בהצללות מהדהדות עד שהוא מתפוגג לאוויר במנעד העליון של המקלדת.
ברטוק כתב את שלוש הבורלסקות לפסנתר בין השנים 1908-1911, בתקופת מסעו הארוך באזורים הכפריים של רומניה והונגריה, שם מצא מקור השראה אדיר בשירי העם של האיכרים. כמו ביצירות אחרות שכתב ברטוק בהשראת מוסיקת עם, גם הבורלסקות מתאפיינות במרקמים פשוטים ו"רזים" ובמחוות מוסיקליות ישירות. המונח "בורלסקה", שמקורו בתיאטרון, משמעותו היא קטע קצר, חיוני, פארודי וגרוטסקי. הבורלסקה מקצינה ומגחיכה קונבנציות ומנהגים חברתיים. לכן, על אף המרקמים הפשוטים והפנייה להשראה עממית, ניכרים בשלוש הבורלסקות של ברטוק גם כמה מאפיינים מודרניים המבטאים את רעיון הגרוטסקה הבולרסקית: הרמוניות דיסוננטיות מאוד, קווים מלודיים זוויתיים, תבניות ריתמיות תוססות והטעמות פתאומיות.
הסונטה הראשונה לפסנתר, שנכתבה ב-1853, היא היצירה הראשונה שברהמס בחר לפרסם, אף שהסונטה השנייה נכתבה מעט לפניה. היא נשלחה למו"ל יחד עם הסונטה שתפורסם כשנייה, יחד עם המלצה של רוברט שומאן. שומאן כבר שיבח את ברהמס בהתלהבות מוקדם יותר, והסונטה נראית כמאמץ להרשים, עם ההוד הסימפוני שלה, דרישותיה הטכניות ואופייה הדרמטי. בעוד שהסונטה השנייה הוקדשה לקלרה שומאן, את הסונטה הראשונה בחר ברהמס להקדיש לאיש סודו הנוסף – הכנר יוזף יואכים. השפעתו של בטהובן, המודל הנערץ של ברהמס, ניכרת בסונטה זו, הכתובה במבנה הבטהובני המקובל בן ארבעת הפרקים. הפרק הראשון כתוב, כמקובל, בצורת סונטה. פתיחת הנושא הראשון עם האקורדים המאסיביים החוזרים במקצב פועם דומה במובהק לפתיחת הסונטה "האמרקלוויר" המונומנטאלית של בטהובן. הנושא השני אקספרסיבי ומלא כמיהה, פונה למינור. הפרק השני הוא נושא ווריאציות, המבוסס בדומה לפרק השני של הסונטה השנייה, על שיר אהבה גרמני חצרוני מימי הביניים "Verstohlen geht der Mond auf". הפרק השלישי הוא סקרצו עם חטיבת הטריו האמצעית מהירה יותר והולכת ומתעצמת. הפינאלה כתוב כרונדו חופשי, שהנושא שלו משתנה באופן ניכר בכל חזרה. הוא תובעני מאוד מבחינה טכנית מהמבצע, עם עוצמה דמוית טוקטה וטרצות מהירות לכל אורכו.
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
דניאל ברד כינור
גיא בן-ציוני ויולה
מיכל קורמן צ'לו
סיון מגן נבל
אסף ויסמן פסנתר
טיבי צייגר קלרינט
קונטרסטים
קונצרט מקדים בביצוע ליה עין-גל, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של טניה קוזלוב, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט זה תוכנן במקור להתקיים ב-28.6.25 (סוף עונת 2024-25) ונדחה עקב המלחמה עם איראן.
הוא אינו חלק מסדרות הקונצרטים לעונת 2025-26 ולא ניתן להזמין אותו במסגרת מינוי לעונה זו.
ניתן לרכוש עבורו כרטיסים בודדים, שלא במסגרת מינוי לעונה.
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: ניתאי הרשקוביץ – פסנתר
ניתאי הרשקוביץ, פסנתרן ג’אז יוצא דופן, בעל סגנון אקלקטי ונועז המשלב שליטה טכנית ורגישות גבוהה. אלבומו האחרון שיצא ב ECM זכה בפרס אלבום השנה בג'אז ע"י תא המבקרים בגרמניה.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
בשיתוף תזמורת הבארוק ירושלים
מסע אל לב הבארוק הגרמני המאוחר: חלילית, אבוב וקונטינואו הופכים טריו סונטות מורכבות למפגש של רטוריקה, ליריות וקונטרפונקט שקוף. מיצירות טלמן, באך, הנדל וזלנקה.
דרורה ברוק – חליליות בארוק
אביעד גרשוני (ספרד) – אבוב בארוק
אביעד שטיר – צ'מבלו
בסון בארוק – יפורסם בהמשך.
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
אנה גקל כינור
ברנדון גרבו כינור
נעמי ביאלוברודה ויולה
דניאל מיטניצקי צ'לו
בִּצְלִילַי וּבַחֲרוּזַי אֲמַלֵּא לִבְּכֶם – הדיאלוג בין המוזיקה והספרות
קונצרט הרצאה ראשון בסדרה, 2025-2026
כרטיסים: 50 ש״ח באתר הקונסרבטוריון
אמנות הסיפור היא ביטוי ממשי במילים. אמנות המוזיקה היא ביטוי מופשט בצלילים. אך על אף ההבדלים ביניהן, רב הדמיון בין שתי האומנויות. המוזיקה והספרות מביעות רגשות, רעיונות, משמעות ויופי, כל אחת בדרכה שלה. ננגן ונקריא לפניכם יצירות מוזיקליות וספרותיות העוסקות בדו-שיח שבין האומנויות. קטעים משירים, סיפורים ורומנים שנושאם הוא המוזיקה, ויצירות שנכתבו בהשראת הסיפורת.
מחקר והנחייה: ד״ר שולמית שריד
פ. מנדלסון – שיר ללא מילים, אופ. 109
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
ס. פרנק – סונטה לכינור ופסנתר בלה מז׳ור
כינור: גיא פיגר
פסנתר: גיא סלפק
ר. שומאן – מתוך ״קרייזלריאנה״, אופ. 16
פסנתר: גיא סלפק
פ. ליסט – סונטה מס׳ 104 מאת פטררקה, S. 161, מס׳ 5
פסנתר: גיא סלפק
ג. פורה – אלגיה בדו מינור, אופ. 24
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
י.ס. באך – מתוך וריאציות גולדברג, BWV 998
פסנתר: גיא סלפק
ל. ינאצ׳ק – רביעייה מס׳ 1, ״סונטת קרויצר״
III. Con moto – Vivo – Andante
כינורות: גיא פיגר, אטיין מנרי
ויולה: לאה גליק
צ׳לו: שולמית שריד
פ. שוברט –“Der Lindenbaum” מתוך ״מסע החורף״, D. 911
סופרן: מוניקה שוורץ
פסנתר: סופיה מזר
פ. שוברט – ״הרועה על הסלע״, D. 965
קלרינט: גלעד הראל
פסנתר: גיא סלפק
צ׳לו: שולמית שריד
ס. פרוקופייב – אוברטורה על נושאים יהודיים
פסנתר: גיא סלפק
קלרינט: גלעד הראל
כינורות: גיא פיגר, אטיין מנרי
ויולה: לאה גליק
צ׳לו: שולמית שריד
נ. אלתרמן/נ. היימן – עוד חוזר הניגון
נ. אלתרמן/נ. שמר – פגישה לאין קץ
סופרן: מוניקה שוורץ
פסנתר: סופיה מזר
סרגיי אוסטרובסקי כינור
גיא בן-ציוני ויולה
צבי פלסר צ'לו
מירי ימפולסקי פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע רננה לוין, תלמידת צ'לו בקונסרבטוריון בכיתתו של הלל צרי, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט הראשון בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט השני בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט השלישי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט הרביעי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט החמישי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
שי ווזנר פסנתר
כרמית צרי כינור
הלל צרי צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע שי ניר ותום פיש, תלמידי פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של יפעת זיידל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
בשיתוף תזמורת הבארוק ירושלים
הכנרת האוסטרית סוזנה שולץ מצטרפת לעמיתיה הישראלים למסע אל מלאכת הקישוט בבארוק: סונטות של קורלי, ברזנטי וטלמן בגרסאות עם דימינוציות וקישוטים מקוריים מהמאה ה-18, לצד רגעים של קישוט חי שנולד בו ברגע. ערב שמחבר דיוק טקסטואלי עם חירות יצירתית, ומאיר גבולות בין הכתוב למאולתר שמיטשטשים כשהדמיון ההיסטורי מתעורר.
דרורה ברוק – חליליות בארוק
סוזנה שולץ (אוסטריה) – כינור בארוק
דוד שמר – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
גולדברג
קונצרט מקדים בביצוע אריאל דיאנר, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שרה טל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: אלי מגן – קונטרבס ושירה
אלי מגן, מחלוצי נגני הקונטרבס בישראל וזמר מרגש בעל קול חם ונוגע. אלי ינגן וגם ישיר עם התזמורת כמה משיריו האייקונים.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
קורינה בלצ'אה כינור
סוייאון קאנג כינור
קשישטוף חוז'לסקי ויולה
אנטואן לדרלן צ'לו
רואי אמוץ חליל
דמיטרי מלכין אבוב
דני ארדמן קלרינט
איתמר לשם קרן יער
נדב כהן בסון
בנימין הוכמן פסנתר
מוזות בין מלחמות
קונצרט מקדים בביצוע הרכבי ג'אז מהתכנית העל תיכונית ללימודי ג'אז יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
אורות וצללים
קונצרט מקדים בביצוע רוני דגן, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
גיא פיגר כינור
יותם ברוך צ'לו
רון טרכטמן פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע תום ג'ובני, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: עמית פרידמן – סקסופון
עמית פרידמן, מהסקסופוניסטים המובילים בג’אז הישראלי, חוזר לשתף פעולה עם תזמורת הג׳אז הישראלית שהיה בין מייסדיה במופע אנרגטי ומלא נשמה עם כמה מהקטעים היפים שכתב לתזמורת.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
רועי שילוח כינור
רומן שפיצר ויולה
נטלי קליין (בריטניה) צ'לו
עינב ירדן פסנתר
סודות כמוסים
קונצרט מקדים בביצוע זוהר טרופה ועידו בן עמי, תלמידי פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של חוה ערמון, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
רחל רינגלשטיין כינור
טלי גולדברג כינור
יואל גרינברג ויולה
תמי ווטרמן צ'לו
דניאל צ'ובאנו (רומניה) פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
יובל הרץ כינור
ניצן ברתנא כינור
שירה מיוני ויולה
טומוקו אקסאקה ויולה
הרן מלצר צ'לו
ליה-חן פרלוב צ'לו
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
ערב אנגלי ברסטורציה: מוסיקה קולית וכלית של הנרי פרסל וג׳ון בלואו, המורה והתלמיד. בין אודה חגיגית לשיר חדר אינטימי ו‑ground מהפנט. אריות מלאות הבעה, דואטים שנרקמים על קווי באס אוסטינטו, שירים וריקודים שנושמים את ניחוח לונדון של סוף המאה ה‑17: תערובת של מלודיה מוּכּרת, הרמוניה נועזת וקישוטים חיים.
אלון הררי ויונתן סויסה – קונטרה טנורים
דרורה ברוק ועידית פז – חליליות
נטלי רוטנברג – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
לאה האוזמן כינור
סמואל שפרד צ'לו
מנג'י האן פסנתר
רומנטיקה פנים רבות לה
קונצרט מקדים בביצוע אמילי אברבך, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
לילה בונציה, שחר ברומא – לידתה של הסונטה בחמישה צבעים
חלילית, קורנט, סאקבט, צ'לו וקונטינואו פורשים את המהפכה הצלילית והצורנית של המחצית הראשונה של המאה ה‑17 – מן ה‑stile nuovo וה‑seconda pratica של מונטוורדי אל הסונטות והקנצונות של קסטלו, מריני ופונטנה ובני תקופתם. דיאלוגים של הד ומענה, מתח‑רגיעה, קישוטים אקספרסיביים ו"קונצ'רטו" מוקדם שבו כל קול מקבל רגע משלו עד שנטמע בצבעים חדשים.
עלמה מאייר – קורנט
דרורה ברוק – חליליות
לירון רינות – סקבט
אורית מסר יעקובי – צ'לו בארוק
יזהר קרשון – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורחת: ענת כהן – קלרינט
ענת כהן, נגנית הקלרינט המובילה בעולם הג׳אז הבינלאומי. ענת מביאה לבמה שילוב סוחף של וירטואוזיות, שמחת חיים, נוכחות בימתית כובשת שמשלבת מוזיקה ברזילאית וצלילים מהעולם.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
אופקים חדשים
קונצרט מקדים בביצוע אמרי זכרוביץ', תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתו של רון טרכטמן, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
איתמר זורמן כינור
גיא בן-ציוני ויולה
מיכל קורמן צ'לו
אסף ויסמן פסנתר
טיבי צייגר קלרינט
אלון ראובן קרן-יער
מאוריציו פאז בסון
קונטרבס – יפורסם
״מִן הַמֻּפְלָא וְהַמָּשָׁל״
יונתן שוורץ כינור
אמלי ואלנר כינור
מאיו קונו ויולה
לוקס שוורץ צ'לו
מחווה מיוחדת לשנת ה-80 לקונסרבטוריון:
סטוצ'בסקי אלגרו מודרטו, מתוך 5 קטעים לרביעיית כלי קשת
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
אומנים צעירים, סטודנטים מצטיינים במסלול למוסיקה מוקדמת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בערב של הרכבים מגוונים המבצעים מוסיקה מימי הביניים ועד הבארוק.
מינוי לכל הקונצרטים: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד לקונצרט זה בלבד – 55 ש"ח
כרטיס בודד לשאר הקונצרטים בסדרה – 105/95 ש"ח
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
מחוות ופרידות
קונצרט מקדים בביצוע ינאי דין-נור וליה ברטלר, תלמידי ויולה בקונסרבטוריון בכיתתה של טלי קרביץ, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלכסנדרה קזובסקי כינור
גרשון גרצ'יקוב כינור
יאן גרונינג ויולה
עמית אבן-טוב צ'לו
דניאל גורטלר פסנתר
מגלים את אמריקה – לציון 250 שנה להכרזת העצמאות של ארה"ב
קונצרט מקדים בביצוע עמרי שני, תלמידת צ'לו בקונסרבטוריון בכיתתה של ליה חן-פרלוב, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.