יונתן שוורץ כינור
אמלי ואלנר כינור
מאיו קונו ויולה
לוקס שוורץ צ'לו
מחווה מיוחדת לשנת ה-80 לקונסרבטוריון:
סטוצ'בסקי אלגרו מודרטו, מתוך 5 קטעים לרביעיית כלי קשת
רביעיית לאונקורו נוסדה בברלין ב-2019. בשנים 2022-2025 זכתה בפרסים בינלאומיים יוקרתיים רבים, שביססו את מעמדה בין ההרכבים המבוקשים ביותר בדורה. במרץ 2022 היא זכתה בפרס המוזיקה היוקרתי של קרן יור
רביעיית לאונקורו נוסדה בברלין ב-2019. בשנים 2022-2025 זכתה בפרסים בינלאומיים יוקרתיים רבים, שביססו את מעמדה בין ההרכבים המבוקשים ביותר בדורה. במרץ 2022 היא זכתה בפרס המוזיקה היוקרתי של קרן יורגן פונטו. זמן קצר לאחר מכן זכתה בפרס הראשון ובתשעה פרסים מיוחדים בתחרות הבינלאומית לרביעיות כלי קשת של אולם ויגמור בלונדון. במאי אותה שנה זכתה בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית לרביעיות בבורדו, כמו גם בפרס הקהל ובפרס הכישרון הצעיר. זמן קצר לאחר מכן, נבחרה לתוכנית היוקרתית BBC Radio 3 New Generation Artists programme (2022-2024), ובנובמבר 2022 זכתה בפרס MERITO לרביעיות כלי קשת. במרץ 2024 זכתה רביעיית לאונקורו בפרס הכישרון הצעיר של אולם הקונצרטחבאו באמסטרדם – תחילתו של שיתוף פעולה מבטיח. לאחר מכן זכתה בפרס היוקרתי מטעם קרן בורלטי-בויטוני, ובתחילת 2024-25 זכתה בפרס האנסמבל של פסטיבל מקלנבורג-פורפומרן. ביולי 2025 קיבלה הרביעייה את פרס פסטיבל המוזיקה ריינגאו. החל מעונת 2025/26, יבצעו רביעיית לאונקורו ורביעיית סימפלי את המחזור המשותף שלהן ".string" באולם הקונצרטהאוז בווינה. נוסף על לימודי מוסיקה קאמרית בהדרכה היימה מולר (רביעיית ארטמיס) בבית הספר הגבוה בלובק, הרביעייה למדה בהדרכת גונתר פיכלר (רביעיית אלבן ברג) בבית הספר הגבוה למוסיקה במדריד, ואף זכתה להדרכה ממנטורים מוערכים כדוגמה אקרט רונגה וגרגור זיגל (רביעיית ארטמיס) והפסנתרן אלפרד ברנדל. אלבום הבכורה של הרביעייה, הכולל מיצירות ראוול ושומאן, יצא בסתו 2023 ותוך מספר שבועות זכה בפרס Choc de Classica de l’année לשנת 2023. מאז 2024 חתומה הרביעייה על חוזה הקלטות בחברה הידועה Alpha Classics. בעונה האחרונה הופיעה הרביעייה, בין היתר, באולם ויגמור בלונדון, באולם בולז בברלין, בפילהרמוני בברלין, במרכז האמנויות לוגן בשיקגו, בתאטרון הרבסט בסן פרנסיסקו, בקונצרטחבאו באמסטרדם, באודיטוריום הלאומי במדריד, בבוזאר בבריסל, בקונצרטהאוז בווינה, בטונהאלה בציריך, בפילהרמוני בלוקסמבורג, באלבפילהרמוני בהמבורג, באודיטוריום של ברצלונה, במוצרטאום בזלצבורג ועוד. בעונה הנכחית תמשיך הרביעייה את צמיחתה הבינלאומית עם הופעות בקופנהגן, בהלסינקי, בספריית הקונגרס בוושינגטון, באולם קרנגי בניו-יורק, באולם הרסיטלים במלבורן ובאולם טופאן בטוקיו.
הנרייטה בוסמנס נולדה באמסטרדם ב-1895 להורים מוזיקאים. היא נהנתה מקריירה עניפה כפסנתרנית ואף הופיעה כסולנית עם תזמורת הקונצרטחבאו. כמלחינה שפר מזלה פחות, בראש ובראשונה משום שנאלצה להתמודד עם הדעות הקדומות כנגד מלחינות נשים ששלטו בתקופתה. בדיעבד היא נחשבת לאחד המלחינים ההולנדים החשובים ביותר במחצית הראשונה של המאה ה-20. מכיוון שאמה הייתה יהודייה, בוסמנס הייתה נתונה לפיקוח של הרשויות במהלך הכיבוש הגרמני, ובשנת 1942 היא לא יכלה עוד להופיע על במות ציבוריות בהולנד. אמה הקשישה נעצרה וגורשה, אך בוסמנס ואחרים התערבו כדי להציל אותה ממעצר נוסף. מכיוון שלא יכלה לעבוד כמוזיקאית, ונאלצה לטפל באמה במהלך רעב המלחמה וסכנות אחרות, בוסמנס התמקדה שוב בהלחנה. בגבורה ובפקחות שרדה את מלחמת העולם ולאחר המלחמה הוציאה לאור את יצירותיה. היא נפטרה מסרטן ב-1952. את רביעיית כלי הקשת שלה כתבה בוסמנס ב-1927. הרביעייה כתובה בשלושה פרקים תמציתיים הנמשכים יחדיו כ-12 דקות, והיא משלבת קווים מלודיים והרמוניות אימפרסיוניסטיות עם מקצבים חיים ונמרצים, שליטה מרשימה במרקם הרביעייה בכתיבה קולחת ובמבנה לכיד ובהיר. השפעותיהם של ראוול ודביסי ניכרות לאורך היצירה, אך כבר ביצירה מוקדמת זו בולט קולה הייחודי של בוסנמס. הפרק הראשון מתון למדי וכולל רגעים פסטורליים. הפרק השני לירי ומציג נושא קינה בכינור. הפרק האחרון אנרגטי ונמרץ.
הרביעייה אופ. 13, משנת 1827, היא השנייה משבע רביעיות כלי הקשת שכתב מנדלסון. יצירת מופת ללא עוררין, הבנויה בקשת נרטיבית ודרמטית עצומה, מקיפה מגוון רחב של מצבי רוח מרתקים וכתובה ללא דופי. באותה עת, היא עשויה להפתיע את מי שמורגל בסגנונו המעודן של מנדלסון, האופייני לרוב יצירותיו הידועות. זוהי יצירה רבת ניגודים, שהרצף בה נקטע מדי פעם, והיא נוטה להתפרצויות רגש מוקצנות בהבעה סוערת. השפעת הרביעיות המאוחרות של בטהובן, ובמיוחד של הרביעייה אופ. 132, אף היא בסולם לה מינור, ניכרת ברביעייה זו של מנדלסון, אשר נכתבה חודשים ספורים בלבד לאחר מותו של בטהובן. הנושא של האלגרו הפותח ברביעייה של מנדלסון גזור ממש על-פי הנושא המקביל ברביעייה של בטהובן. נושאים אחרים ברביעייה אופ. 13 ביסס מנדלסון על מנגינת שיר שכתב באותה שנה, "שאלה" (בדומה לרביעייה של שוברט שתחתום את תכנית הקונצרט). מלות השיר "שאלה" רומזות להלך רוחו של מנדלסון בעת חיבור הרביעייה: הלך רוח של צעיר מאוהב, שמתערבבים בו התקווה, האמונה והספקות המכרסמים.
הרביעייה ברה מינור (המוכרת בכינוי "המוות והעלמה") נמנית עם היצירות הקאמריות הידועות והאהובות ביותר של שוברט. היא נכתבה ברובה במרס 1824, מיד לאחר השלמת הרביעייה בלה מינור ("רוזמונדה"). כמו במקרים רבים אחרים, שוברט לא הצליח להביא רביעייה זו לידי ביצוע פומבי בחייו ואף כשל גם בניסיונו להוציא את היצירה לאור. הוא הגיש אותה למו"ל שוט בפברואר 1828, אבל היא נדחתה ויצאה לאור רק ביולי 1831, שלוש שנים לאחר מות המלחין, על ידי יוזף צ'רני מווינה. אף ששוברט התייחס לרביעיות ברה מינור ובלה מינור, ולשמינייה שנכתבה באותו זמן, כתרגילי הכנה ל"סימפוניה גדולה", אין דבר הססני או לא מצוחצח במבנה, בסגנון ובהבעה של יצירות נפלאות אלה. למעשה, הן נמנות עם היצירות הכליות הגדולות ביותר שכתב מעודו. הרביעייה ברה מינור אף תוארה על ידי המוזיקולוג מוריס בראון כ"אחד ההישגים הנעלים בכל המוסיקה הקאמרית", ועל ידי ג'ורג' ר. מארק כ"רביעייה רבת ההשראה והמרגשת ביותר ששוברט כתב אי פעם". הרביעייה "המוות והעלמה" חושפת צד אפל וסוער באישיותו של שוברט. כל ארבעת פרקיה כתובים בסולמות מינוריים – מאפיין שאיננו מוצאים באף רביעייה אחרת של שוברט, ואף לא בסונטות, בשלישיות, בחמישיות, בסימפוניות או בשמינייה. יתר על כן, סולם רה מינור היה מזוהה בשפה המוסיקלית של התקופה עם טרגיות, סערת נפש ומאבק, כפי שניתן למצוא בכמה מיצירותיו של מוצרט (הקונצ'רטו לפסנתר ק. 466, רביעיית כלי הקשת ק. 421, האופרה דון ג'ובאני והרקוויאם), ובסונטה אופ. 31 מס' 2 של בטהובן ("הסערה"). שוברט הכיר היטב יצירות אלו, ומשמעותית העובדה שהרביעייה שלפנינו היא היצירה היחידה שכתב בסולם זה. מקור הכינוי "המוות והעלמה" הוא בשימוש שעושה שוברט בנושא משירו בשם זה משנת 1817 כבסיס לסדרת ואריאציות בפרק השני של הרביעייה. בשיר, הכתוב לפואמה מאת מתיאס קלאודיוס, קורא המוות לעלמה צעירה. היא מתחננת בפניו להניח לה, אך הוא מתעקש וטוען כי חיבוקו מרגיע, כמו שינה. קל להניח כי בעת כתיבת הרביעייה המחשבה על מוות מנחם העסיקה את המלחין שידע כי מחלתו חשוכת מרפא ומותו קרב. אולם, גם אם ייאושו וסבלו של שוברט באים לידי ביטוי באינטנסיביות הקודרת של הרביעייה שלפנינו, באותה עת היא גם ביטוי לכך שיצירתיותו לא נפגעה וליכולתו להתעלות לכדי הישג מוסיקלי אדיר גם בשעתו הקשה. הפרק הראשון, אלגרו, פורץ במחווה תקיפה ודרמטית מאוד בת חמישה צלילים, המוכרזת על ידי ארבעת הכלים, ומבוססת על מוטיב מלא פוטנציאל ומשמעות במקצב שלשונים. מוטיב זה מזכיר במידת מה את המוטיב הפותח את הסימפוניה החמישית של בטהובן, וכמוהו מייצג לדעת המוזיקולוג ג'ק ווסטראפ "לא קבלה של צער העולם, אלא התרסה". ואכן, העוצמה המוטיבית והמקצב הנמרץ של מחוות פתיחה זו מהדהדים לאורך הפרק כולו בזעם, באופן המעיד על השפעתו העמוקה של בטהובן על שוברט. הפרק השני, איטי עם תנועה, בסול מינור, נשמע בתחילה פשוט לכאורה, אך מתגלה כמרכז כובד רגשי נוסף ביצירה אדירה זו. סר ג'ורג' גרוב, המלומד בן המאה ה-19 אשר תרם תרומה חשובה לגילוי המוסיקה של שוברט, תאר פרק עמוק הבעה זה כ"דבר הפואטי ביותר, העצוב ביותר והמוסיקלי ביותר בעולם". לאחר שני פרקים כה עוצמתיים, פרק הסקרצו עשוי להראות כמעט קל משקל, כיוון שהוא קצר מאוד, אך הוא שב לרה מינור ולהלך הרוח הנוקב, המתוח והאנרגטי של הפרק הראשון ולאותה עוצמה, עם מקצביו הסינקופיים שאינם מרפים ועם הבעתו חסרת המנוחה. חטיבת הטריו האמצעית מספקת הפוגה מתוקה זמנית. הפרק האחרון, שהוראתו "מהר מאוד", דוהר קדימה במשקל 6/8. יש שתארו פרק זה כרדוף מוות, והצביעו על כך שהנושא הראשי שלו כתוב כטרנטלה, מחול שיגעון ומוות איטלקי עתיק.
“It is not only the Leonkoro Quartet's insight into the longings and distortions of human desire, but also their outstanding ability to shape these insights into sound that leaves us stunned.” (Frankfurter Allgemeine Zeitung)
"Clearly this is an ensemble with an exceptional future” (Gramophone)
"…a wealth of youthful sonority, fiery vitality and rousing offensive drive" (Süddeutsche Zeitung)
"The four musicians perform with a sensitivity for detail and dramaturgy, with an intelligence and curiosity for hidden massages and concealed forms, so that we go from amazement to enthusiasm and from enthusiasm to the highest sympathy for the young ensemble, under whose hands everything becomes new" (Jury of the 'Preis der Deutschen Schallplattenkritik')
"How quickly it can go to rise to world class… the spirit of immediate freshness and fearlessness prevails here… the joy of virtuosic success and a rousing curiosity about the music to be played" (Süddeutsche Zeitung)
"The Leonkoro quartet… has enormous stage presence, glows for the music, takes full risks and amazes with its empathy for the respective sound of the pieces" (Frankfurter Allgemeine Zeitung)
"This quartet is already one of the finest: perfectly unanimous, colorful and original" (Alfred Brendel)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
דניאל ברד כינור
גיא בן-ציוני ויולה
מיכל קורמן צ'לו
סיון מגן נבל
אסף ויסמן פסנתר
טיבי צייגר קלרינט
קונטרסטים
קונצרט מקדים בביצוע ליה עין-גל, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של טניה קוזלוב, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט זה תוכנן במקור להתקיים ב-28.6.25 (סוף עונת 2024-25) ונדחה עקב המלחמה עם איראן.
הוא אינו חלק מסדרות הקונצרטים לעונת 2025-26 ולא ניתן להזמין אותו במסגרת מינוי לעונה זו.
ניתן לרכוש עבורו כרטיסים בודדים, שלא במסגרת מינוי לעונה.
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: ניתאי הרשקוביץ – פסנתר
ניתאי הרשקוביץ, פסנתרן ג’אז יוצא דופן, בעל סגנון אקלקטי ונועז המשלב שליטה טכנית ורגישות גבוהה. אלבומו האחרון שיצא ב ECM זכה בפרס אלבום השנה בג'אז ע"י תא המבקרים בגרמניה.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
בשיתוף תזמורת הבארוק ירושלים
מסע אל לב הבארוק הגרמני המאוחר: חלילית, אבוב וקונטינואו הופכים טריו סונטות מורכבות למפגש של רטוריקה, ליריות וקונטרפונקט שקוף. מיצירות טלמן, באך, הנדל וזלנקה.
דרורה ברוק – חליליות בארוק
אביעד גרשוני (ספרד) – אבוב בארוק
אביעד שטיר – צ'מבלו
בסון בארוק – יפורסם בהמשך.
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
אנה גקל כינור
ברנדון גרבו כינור
נעמי ביאלוברודה ויולה
דניאל מיטניצקי צ'לו
בִּצְלִילַי וּבַחֲרוּזַי אֲמַלֵּא לִבְּכֶם – הדיאלוג בין המוזיקה והספרות
קונצרט הרצאה ראשון בסדרה, 2025-2026
כרטיסים: 50 ש״ח באתר הקונסרבטוריון
אמנות הסיפור היא ביטוי ממשי במילים. אמנות המוזיקה היא ביטוי מופשט בצלילים. אך על אף ההבדלים ביניהן, רב הדמיון בין שתי האומנויות. המוזיקה והספרות מביעות רגשות, רעיונות, משמעות ויופי, כל אחת בדרכה שלה. ננגן ונקריא לפניכם יצירות מוזיקליות וספרותיות העוסקות בדו-שיח שבין האומנויות. קטעים משירים, סיפורים ורומנים שנושאם הוא המוזיקה, ויצירות שנכתבו בהשראת הסיפורת.
מחקר והנחייה: ד״ר שולמית שריד
פ. מנדלסון – שיר ללא מילים, אופ. 109
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
ס. פרנק – סונטה לכינור ופסנתר בלה מז׳ור
כינור: גיא פיגר
פסנתר: גיא סלפק
ר. שומאן – מתוך ״קרייזלריאנה״, אופ. 16
פסנתר: גיא סלפק
פ. ליסט – סונטה מס׳ 104 מאת פטררקה, S. 161, מס׳ 5
פסנתר: גיא סלפק
ג. פורה – אלגיה בדו מינור, אופ. 24
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
י.ס. באך – מתוך וריאציות גולדברג, BWV 998
פסנתר: גיא סלפק
ל. ינאצ׳ק – רביעייה מס׳ 1, ״סונטת קרויצר״
III. Con moto – Vivo – Andante
כינורות: גיא פיגר, אטיין מנרי
ויולה: לאה גליק
צ׳לו: שולמית שריד
פ. שוברט –“Der Lindenbaum” מתוך ״מסע החורף״, D. 911
סופרן: מוניקה שוורץ
פסנתר: סופיה מזר
פ. שוברט – ״הרועה על הסלע״, D. 965
קלרינט: גלעד הראל
פסנתר: גיא סלפק
צ׳לו: שולמית שריד
ס. פרוקופייב – אוברטורה על נושאים יהודיים
פסנתר: גיא סלפק
קלרינט: גלעד הראל
כינורות: גיא פיגר, אטיין מנרי
ויולה: לאה גליק
צ׳לו: שולמית שריד
נ. אלתרמן/נ. היימן – עוד חוזר הניגון
נ. אלתרמן/נ. שמר – פגישה לאין קץ
סופרן: מוניקה שוורץ
פסנתר: סופיה מזר
סרגיי אוסטרובסקי כינור
גיא בן-ציוני ויולה
צבי פלסר צ'לו
מירי ימפולסקי פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע רננה לוין, תלמידת צ'לו בקונסרבטוריון בכיתתו של הלל צרי, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט הראשון בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט השני בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט השלישי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט הרביעי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט החמישי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
שי ווזנר פסנתר
כרמית צרי כינור
הלל צרי צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע שי ניר ותום פיש, תלמידי פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של יפעת זיידל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
בשיתוף תזמורת הבארוק ירושלים
הכנרת האוסטרית סוזנה שולץ מצטרפת לעמיתיה הישראלים למסע אל מלאכת הקישוט בבארוק: סונטות של קורלי, ברזנטי וטלמן בגרסאות עם דימינוציות וקישוטים מקוריים מהמאה ה-18, לצד רגעים של קישוט חי שנולד בו ברגע. ערב שמחבר דיוק טקסטואלי עם חירות יצירתית, ומאיר גבולות בין הכתוב למאולתר שמיטשטשים כשהדמיון ההיסטורי מתעורר.
דרורה ברוק – חליליות בארוק
סוזנה שולץ (אוסטריה) – כינור בארוק
דוד שמר – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
גולדברג
קונצרט מקדים בביצוע אריאל דיאנר, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שרה טל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: אלי מגן – קונטרבס ושירה
אלי מגן, מחלוצי נגני הקונטרבס בישראל וזמר מרגש בעל קול חם ונוגע. אלי ינגן וגם ישיר עם התזמורת כמה משיריו האייקונים.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
קורינה בלצ'אה כינור
סוייאון קאנג כינור
קשישטוף חוז'לסקי ויולה
אנטואן לדרלן צ'לו
רואי אמוץ חליל
דמיטרי מלכין אבוב
דני ארדמן קלרינט
איתמר לשם קרן יער
נדב כהן בסון
בנימין הוכמן פסנתר
מוזות בין מלחמות
קונצרט מקדים בביצוע הרכבי ג'אז מהתכנית העל תיכונית ללימודי ג'אז יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
אורות וצללים
קונצרט מקדים בביצוע רוני דגן, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
גיא פיגר כינור
יותם ברוך צ'לו
רון טרכטמן פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע תום ג'ובני, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: עמית פרידמן – סקסופון
עמית פרידמן, מהסקסופוניסטים המובילים בג’אז הישראלי, חוזר לשתף פעולה עם תזמורת הג׳אז הישראלית שהיה בין מייסדיה במופע אנרגטי ומלא נשמה עם כמה מהקטעים היפים שכתב לתזמורת.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
רועי שילוח כינור
רומן שפיצר ויולה
נטלי קליין (בריטניה) צ'לו
עינב ירדן פסנתר
סודות כמוסים
קונצרט מקדים בביצוע זוהר טרופה ועידו בן עמי, תלמידי פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של חוה ערמון, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
רחל רינגלשטיין כינור
טלי גולדברג כינור
יואל גרינברג ויולה
תמי ווטרמן צ'לו
דניאל צ'ובאנו (רומניה) פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
יובל הרץ כינור
ניצן ברתנא כינור
שירה מיוני ויולה
טומוקו אקסאקה ויולה
הרן מלצר צ'לו
ליה-חן פרלוב צ'לו
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
ערב אנגלי ברסטורציה: מוסיקה קולית וכלית של הנרי פרסל וג׳ון בלואו, המורה והתלמיד. בין אודה חגיגית לשיר חדר אינטימי ו‑ground מהפנט. אריות מלאות הבעה, דואטים שנרקמים על קווי באס אוסטינטו, שירים וריקודים שנושמים את ניחוח לונדון של סוף המאה ה‑17: תערובת של מלודיה מוּכּרת, הרמוניה נועזת וקישוטים חיים.
אלון הררי ויונתן סויסה – קונטרה טנורים
דרורה ברוק ועידית פז – חליליות
נטלי רוטנברג – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
לאה האוזמן כינור
סמואל שפרד צ'לו
מנג'י האן פסנתר
רומנטיקה פנים רבות לה
קונצרט מקדים בביצוע אמילי אברבך, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
לילה בונציה, שחר ברומא – לידתה של הסונטה בחמישה צבעים
חלילית, קורנט, סאקבט, צ'לו וקונטינואו פורשים את המהפכה הצלילית והצורנית של המחצית הראשונה של המאה ה‑17 – מן ה‑stile nuovo וה‑seconda pratica של מונטוורדי אל הסונטות והקנצונות של קסטלו, מריני ופונטנה ובני תקופתם. דיאלוגים של הד ומענה, מתח‑רגיעה, קישוטים אקספרסיביים ו"קונצ'רטו" מוקדם שבו כל קול מקבל רגע משלו עד שנטמע בצבעים חדשים.
עלמה מאייר – קורנט
דרורה ברוק – חליליות
לירון רינות – סקבט
אורית מסר יעקובי – צ'לו בארוק
יזהר קרשון – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורחת: ענת כהן – קלרינט
ענת כהן, נגנית הקלרינט המובילה בעולם הג׳אז הבינלאומי. ענת מביאה לבמה שילוב סוחף של וירטואוזיות, שמחת חיים, נוכחות בימתית כובשת שמשלבת מוזיקה ברזילאית וצלילים מהעולם.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
אופקים חדשים
קונצרט מקדים בביצוע אמרי זכרוביץ', תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתו של רון טרכטמן, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
איתמר זורמן כינור
גיא בן-ציוני ויולה
מיכל קורמן צ'לו
אסף ויסמן פסנתר
טיבי צייגר קלרינט
אלון ראובן קרן-יער
מאוריציו פאז בסון
קונטרבס – יפורסם
״מִן הַמֻּפְלָא וְהַמָּשָׁל״
יונתן שוורץ כינור
אמלי ואלנר כינור
מאיו קונו ויולה
לוקס שוורץ צ'לו
מחווה מיוחדת לשנת ה-80 לקונסרבטוריון:
סטוצ'בסקי אלגרו מודרטו, מתוך 5 קטעים לרביעיית כלי קשת
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
אומנים צעירים, סטודנטים מצטיינים במסלול למוסיקה מוקדמת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בערב של הרכבים מגוונים המבצעים מוסיקה מימי הביניים ועד הבארוק.
מינוי לכל הקונצרטים: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד לקונצרט זה בלבד – 55 ש"ח
כרטיס בודד לשאר הקונצרטים בסדרה – 105/95 ש"ח
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
מחוות ופרידות
קונצרט מקדים בביצוע ינאי דין-נור וליה ברטלר, תלמידי ויולה בקונסרבטוריון בכיתתה של טלי קרביץ, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלכסנדרה קזובסקי כינור
גרשון גרצ'יקוב כינור
יאן גרונינג ויולה
עמית אבן-טוב צ'לו
דניאל גורטלר פסנתר
מגלים את אמריקה – לציון 250 שנה להכרזת העצמאות של ארה"ב
קונצרט מקדים בביצוע עמרי שני, תלמידת צ'לו בקונסרבטוריון בכיתתה של ליה חן-פרלוב, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.