אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
פסגות וינאיות
קונצרט זה תוכנן במקור להתקיים ב-28.6.25 (סוף עונת 2024-25) ונדחה עקב המלחמה עם איראן.
רביעיית אריאל מארחת את הצ'לן הלל צרי, מבכירי המוסיקאים הקאמריים בישראל, בתכנית הכוללת שלוש יצירות מופת מהרפרטואר הווינאי.
רביעיית אריאל נוסדה בישראל בשנת 2000, כשחבריה עוד למדו בחטיב
רביעיית אריאל מארחת את הצ'לן הלל צרי, מבכירי המוסיקאים הקאמריים בישראל, בתכנית הכוללת שלוש יצירות מופת מהרפרטואר הווינאי.
רביעיית אריאל נוסדה בישראל בשנת 2000, כשחבריה עוד למדו בחטיבת הביניים בבית הספר שליד האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. זוכת פרס רביעיית קליבלנד היוקרתי, שמוענק על ידי אגודת Chamber Music America, כהכרה בהישג אמנותי משמעותי וכתמיכה בקריירה. הרביעייה מכהנת כרביעיית הבית בקולג' למוסיקה של אוניברסיטת סינסינטי, שם מנהלים חבריה את תכנית המוסיקה הקאמרית ומקיימים סדרת קונצרטים, נוסף על סיורי קונצרטים ברחבי ארה"ב ומעבר לים. הרביעייה הופיעה, בין היתר, באולם קרנגי ובסדרת קונצרטים במרכז לינקולן בניו-יורק. הקדישה חלק ניכר ממרצה לרביעיות של בטהובן, וביצעה את מכלול הרביעיות שש פעמים בארה"ב ובאירופה. הרביעייה משתפת פעולה בקביעות עם המוסיקאים וההרכבים הבולטים של ימינו, בהם, הפסנתרנים דניל טריפונוב, אוריון וייס וינון ברנתן, הצ'לן פול כץ, רביעיית פסיפיקה, הרביעייה האמריקאית והרביעייה הירושלמית. הרביעייה ערכה סיור קונצרטים עם הצ'לנית אליסה ויילרשטיין, והופיעה תדירות עם הפסנתרנים ג'רמי דנק ומנחם פרסלר. בנוסף, כיהנה רביעיית אריאל כרביעיית הבית של Steans Music Institute בפסטיבל ראוויניה, של פסטיבל Yellow Barn, של פסטיבל קראמור ושל תכנית פרלמן. רביעיית אריאל השלימה תואר ראשון ותואר מתקדם בקונסרבטוריון ניו-אינגלנד, בוסטון, שם הייתה הרכב הבית של התכנית להכשרת רביעיות כלי קשת מקצועיות. עם מוריה נמנים כמה מענקי רביעיות כלי הקשת, בהם וולטר לווין ופול כץ. נוסף על פרס רביעיית קליבלנד זכתה בפרסים בינלאומיים רבים: פרס ראשון בתחרות "פרנץ שוברט והמוסיקה המודרנית" בגראץ, אוסטריה (2003), הפרס הגדול בתחרות פישהוף למוסיקה קאמרית (2006) ופרס שלישי בתחרות באנף (2007).
תכנית הקונצרט כוללת שלוש יצירות מופת מהרפרטואר הווינאי.
חציה השני של התכנית יוקדש לאחד היצירות הגדולות והחשובות ביותר ברפרטואר המוסיקה הקאמרית – חמישיית כלי הקשת עם שני צ'לי של שוברט. אחת מיצירות המופת עמוקות ההבעה שכתב שוברט בשנת חייו האחרונה, 1828, כשהוא כבר יש שסופו מתקרב. למעשה הייתה זו יצירתו הקאמרית האחרונה של שוברט שנכתבה כחודש לפני מותו. הרכב הכלים בחמישייה זו חורג מן המקובל לחמישיות כלי קשת בתקופה, והוא כולל שני צ'לי ולא שתי ויולות. נראה ששוברט ביקש לקבל גוון צליל כהה יותר להרכב ולתת הזדמנויות רבות לצ'לו לתפקד ככלי סולו, בעוד הצ'לו השני פנוי לנגן את צלילי הבס. התכנים הטראגיים ביצירה זו בולטים, ותחושת המוות הקרב צצה שוב ושוב בכל פרקי היצירה, אם כי יש בו גם גילויים של התלהבות ושמחת חיים, בייחוד בשני הפרקים האחרונים. שוברט שבר ביצירה זאת את הגבולות המקובלים של המדיום הקאמרי, גם בממדי היצירה, גם באפקטים הצליליים הכמעט תזמורתיים וגם בשפת הביטוי הישירה והעמוקה שלה. מעל הכל מתנוסס הפרק, השני, האיטי של חמישייה זו בזוהרו, נוגע ברבדים העמוקים ביותר של הנפש. שני אישים דגולים, הפסנתרן ארתור רובינשטיין והסופר תומס מאן, הביעו את המשאלה שהפרק הזה ינוגן בשעת מותם. הפרק נפתח ונחתם באווירה של השלמה והזדככות שמימית, שהיא נדירה בכל הספרות המוסיקלית.
תפתח את הקונצרט הרביעייה הידועה בכינויה, "הבדיחה" – אחת משש הרביעיות הכלולות בקובץ אופ. 33 אותו השלים היידן ב-1781 ופרסם שנה לאחר מכן. היידן הגה רביעיות אלה בעשור האחרון לשירותו בחצר אסתרהזי, זמן לא רב לאחר שנחתם איתו חוזה חדש שאפשר לו זמן רב יותר לעבודה על פרויקטים עצמאיים מעבר לחובותיו הרשמיות לחצר, ולראשונה – גם למכור את המוסיקה שלו באופן עצמאי. בהכירו בפוטנציאל המסחרי החדש הטמון בפרסומן בדפוס, שיווק היידן את הרביעיות אופ. 33 למזמיני התווים כמולחנות "באופן חדש ומיוחד למדי". ההיבט הברור ביותר של רביעיות אלה הנחשב על פי רוב כבלתי שגרתי הוא ההחלטה של היידן להשתמש בסקרצו במקום במנואט עבור הפרק השני או השלישי. השינוי הבולט בסקרצי אלה ביחס למינואטים הוא שהם נוטים להיות מהירים יותר ומעת לעת ניכר בהם גוון משעשע והומוריסטי. ההומור, הקלילות והשנינה מאפיינים קובץ זה גם באופן כללי. יתכן שהידיעה שהוא כותב כעת לקהל בינלאומי רחב יותר ובלתי מוכר, הובילה את היידן לזנוח את הפוגות המלומדות של הרביעיות אופ. 20 (שנכתבו עשור קודם לכן) לטובת סגנון משוחרר יותר באופ. 33. עבור הלקוחות החדשים אליהם פנה הוא כלל כעת מחוות רבות יותר מעולם האופרה הקומית, שירי הרחוב והמחולות הפופולאריים. בה בעת, הפרקים האיטיים של הרביעיות אופ. 33 הם באופן כללי עמוקים יותר ומורכבים יותר במרקמם מאשר אלו שברביעיות הקודמות. מטרתו של היידן בקובץ אופ. 33 היתה להרחיב את הקהל שלו מבלי לפשט את סגנונו או להתפשר על יושרתו כמלחין. במבט רחב, החשיבות המשמעותית של הרביעיות אופ. 33 היא בהפגנת שליטתו של היידן במבע היצירתי בנקודת אמצע זו בקריירה שלו, בה הוא כבר גיבש את גרסתו למה שאנחנו מכנים ברטרוספקטיבה "הסגנון הקלאסי". באופ. 33 הוא השיג סינתזה בין החן המלודי של הסגנון הגלאנטי, המרקם הקונטרפונקטי והלוגיקה הצורנית של הסגנון המלומד והאינטנסיביות הרגשית של סגנון "הסער והפרץ", והפך את המדיום של רביעיית כלי הקשת – יותר מאשר הסימפוניה, הסונטה לפסנתר, או האופרה – לכלי לכתיבתו המתוחכמת ביותר. רביעיות אלה, המשלבות נגישות עם מצוינות אמנותית, אכן עוררו התלהבות מיידית כשראו אור. מוצרט, שרק החל בקריירה שלו כמלחין עצמאי בווינה כאשר הן פורסמו ב-1782, העריץ את הקומפקטיות שלהן, את האיזון המושלם בין צורה, תוכן וטכניקה, ואת האופן בו היידן נותן לכל ארבעת הכלים מעמד משמעותי במרקם הכללי. כתגובה לאופ. 33 של היידן פרסם מוצרט קובץ של שש רביעיות מפרי עטו (המוכרות כיום כ"רביעיות היידן"), תוך שכמה מהפרקים של היידן משמשים עבורו בבירור כמודל. הרביעייה במי-במול מז'ור, מס' 2 מאופ. 33, ראויה לציון במיוחד הודות לשימוש בהומור שזיכה אותה בכינוי שנתן לה המו"ל, "הבדיחה". ההומור של היידן מתבסס על תמרון הציפיות של המאזין, תוך שילוב הפסקות בלתי צפויות והתחלות מטעות המערערות תחושת סדירות. יתר על כן, גוון של עליצות בא לידי ביטוי במוטיבים ובתבניות ליווי מסוימים, ובהטעמות והדגשות במקומות בלתי צפויים. הפרק הראשון כתוב בצורה הסונטה, המקובלת בתקופה כצורתו של הפרק הראשון, והוא דוגמה מצוינת לטכניקת הפיתוח התמאטי של היידן, לצמיחת פרק שלם ממספר מוטיבים גרעיניים. במקרה הזה מדובר במוטיבים המלודיים והריתמיים המוצגים בפסוק הראשון, בן ארבע התיבות, והמשמשים בסיס כמעט לכל מה שנשמע בהמשך הפרק. פרק הסקרצו, שהוראתו "מהיר", כתוב גם הוא במי-במול מז'ור. זהו פרק תמציתי ומענג בו מקבל הכינור הראשון את רב החומר התמאטי, בעוד הוויולה והצ'לו בעיקר תומכים בהרמוניה. השפעת המוסיקה העממית ניכרת כאן במיוחד. ההומור נעדר מהפרק השלישי, הפרק האיטי של הרביעייה, הכתוב בסי-במול מז'ור. תחתיו פונה כאן היידן למבע חם ולתחושה של רחשי כבוד, אותן הוא יוצק לתבנית צורנית מתוחכמת של ואריאציות בה שני יסודות תמאטיים שונים חוזרים תוך שינויים מעודנים. עבור אלה שטרם התוודעו לרביעיית "הבדיחה" מובטח כי הפרק האחרון הוא שיאה של הקומדיה. דברי הסבר אלה ימנעו מלקלקל את ההפתעה הגדולה ביותר ברביעייה, אבל יש לצפות לבלתי צפוי בפינאלה זה. היידן חותם את הרביעייה בפרק הכתוב בצורת רונדו, במשקל 6/8, ומורה לבצע את הפרק מהר מאוד, כך שהנושא הפותח בכינור הראשון פורץ בתנועה מסתחררת. הנושא השני נובע מאותם דחפים ריתמיים ומלודיים – מוטיבים מהירים, בתנועה סיבובית חוזרת – אך באופי מעט יותר מאופק. שני הנושאים חוזרים ונשמעים תוך שינויים, ולאחר חזרות ואריאטיביות כובשות אלה מגיעה הבדיחה הגדולה…
בתווך, תבצע רביעיית אריאל את רביעיית כלי הקשת, אופ. 3, של אלבן ברג. ברג מוכר בתולדות המוסיקה כאחד משלושת המלחינים המייצגים את האסכולה הווינאית השנייה – לצד מורו, ארנולד שנברג, ועמיתו – אנטון וברן, תלמידו הבולט הנוסף של שנברג. מבין שלושת המלחינים הללו ידוע ברג כמלחין ששימר באופן הבולט יסודות מתוך המוסיקה הרומנטית של המאה ה-19 גם בתוך הסגנון החדשני והנועז של האסכולה החדשה. כתיבתו לירית מאוד ויצירותיו מתאפיינות במהלכים דרמטיים ואקספרסיביים רחבי יריעה. את רביעיית כלי-הקשת אופוס 3, הלחין ברג בעיצומה של שנת 1910, בשני פרקים בלבד, והיא הוקדשה לרעייתו, הלנה. את פרקה הראשון סיים כבר בסוף חודש מאי והוא הושמע אז בנגינת נסיון. פרקה השני הושלם בקיץ של אותה שנה ונגינת הבכורה של הרביעייה היתה בווינה, ב- 24 באפריל 1911, יחד עם הסונטה לפסנתר אופוס 1. כמכלול יש ברביעייה זו, מחד גיסא, המשכיות היסטורית לסגנונם של וגנר, מהלר, ריכרד שטראוס ושנברג המוקדם, ומאידך גיסא ניכרים בה גרעיני סגנונו הבשל של ברג, אשר יתנו את פריים ביצירותיו המאוחרות יותר. במבנה הדו-פרקי ניתן לראות אימוץ גישתו של בטהובן בכמה מן הסונטות שלו לפסנתר (מגמה המתבטאת באופן עקיף גם בגישה הארכיטקטונית-עקרונית של מהלר). בפרק השני ניתן להבחין במעין טיפול וריאטיבי ופיתוח של הרעיונות המרכזיים המובאים בפרק הראשון. בצד המבע המוסיקלי ניכרים מיזגו הרך והלירי של ברג, כמו גם לשונו האקספרסיבית, לעומת האופי הנוקשה, הנזירי והחמור של ידידו ועמיתו, אנטון פון וברן.
"A blazing, larger-than-life performance that seemed to celebrate the triumph of the human spirit, even from the depths of chaos.” (The Washington Post)
"High-energy music making presented with impeccable clarity and impressive virtuosity… the purpose and confidence of quartets who know that they know what they are doing… hallmarks of the best quartet… a performance of tremendous excitement… a performance of striking brilliance, the virtuosity of the players evident at every turn… a concert of this quality and refinement is a testament to their maturity as an ensemble and their stature in the crowded world of professional string quartets" (Calgary Herald)
"A consummate ensemble gifted with utter musicality and remarkable interpretive power" (American Record Guide)
"An unforgettable musical journey… exceptional ensemble playing… technical prowess… precision and flair… The dialogues among the instruments proved engaging… Their collective sensitivity and expressiveness left a lasting impression… The melancholic melodies alternated with moments of fiery brilliance, leaving us spellbound until the final note… the quartet embraced the emotional breadth of the music, leaving the audience profoundly moved… vivacity and elegance… agility and unified rhythm and delightful precision… the Ariel Quartet navigated the ever-shifting moods with brilliance and finesse before the crowd erupted with gratitude. … The Ariel Quartet’s harmonious unity and passionate dedication to its craft left an indelible mark" (The Boston Musical Intelligencer)
"A High Energy Concert… The Ariel Quartet performed with a commanding intensity and highly integrated ensemble effort… consummate musicality in their interpretation and impressive virtuosity… all of which again showed the Ariel Quartet playing as one organic entity, which earned them a standing ovation from the appreciative audience." (Hardwick gazette)
"A gripping and often very subtle reading, setting ear-melting tenderness against seething passion with a deft and precise touch." (The Washington Post)



רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
בשיתוף תזמורת הבארוק ירושלים
מסע אל לב הבארוק הגרמני המאוחר: חלילית, אבוב וקונטינואו הופכים טריו סונטות מורכבות למפגש של רטוריקה, ליריות וקונטרפונקט שקוף. מיצירות טלמן, באך והנדל.
דרורה ברוק – חליליות בארוק
אביעד גרשוני (ספרד) – אבוב בארוק
אביעד שטיר – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
"כמו צמח בר" – שרות חווה אלברשטיין – מופע הפתיחה בפסטיבל תל אביב 2025
מירי מסיקה, רונה קינן, אסתר רדא, נינט, דנה ברגר, עלמה זק, אפרת גוש, דורון טלמון, נטע ברזילי, סי היימן, נופר סלמאן, מאיה בלזיצמן, ואלרי חמאתי, שי המבר, מקהלת בת קול.
לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לחצו כאן
הכרטיסים נמכרים באתר הפסטיבל ולא בקופת הקונסרבטוריון
אנה גקל כינור
ברנדון גרבו כינור
נעמי ביאלוברודה ויולה
דניאל מיטניצקי צ'לו
* יצירתו של מרדכי סתר מבוצעת לכבוד שנת ה-80 לייסוד הקונסרבטוריון – סתר נמנה עם סגל ההוראה בקונסרבטוריון בשנות ה-50 כמורה לקומפוזיציה
בִּצְלִילַי וּבַחֲרוּזַי אֲמַלֵּא לִבְּכֶם – הדיאלוג בין המוזיקה והספרות
קונצרט הרצאה ראשון בסדרה, 2025-2026
כרטיסים: 50 ש״ח באתר הקונסרבטוריון
אמנות הסיפור היא ביטוי ממשי במילים. אמנות המוזיקה היא ביטוי מופשט בצלילים. אך על אף ההבדלים ביניהן, רב הדמיון בין שתי האומנויות. המוזיקה והספרות מביעות רגשות, רעיונות, משמעות ויופי, כל אחת בדרכה שלה. ננגן ונקריא לפניכם יצירות מוזיקליות וספרותיות העוסקות בדו-שיח שבין האומנויות. קטעים משירים, סיפורים ורומנים שנושאם הוא המוזיקה, ויצירות שנכתבו בהשראת הסיפורת.
מחקר והנחייה: ד״ר שולמית שריד
פ. מנדלסון – שיר ללא מילים, אופ. 109
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
ס. פרנק – סונטה לכינור ופסנתר בלה מז׳ור
כינור: גיא פיגר
פסנתר: גיא סלפק
ר. שומאן – מתוך ״קרייזלריאנה״, אופ. 16
פסנתר: גיא סלפק
פ. ליסט – סונטה מס׳ 104 מאת פטררקה, S. 161, מס׳ 5
פסנתר: גיא סלפק
ג. פורה – אלגיה בדו מינור, אופ. 24
צ׳לו: שולמית שריד
פסנתר: גיא סלפק
י.ס. באך – מתוך וריאציות גולדברג, BWV 998
פסנתר: גיא סלפק
ל. ינאצ׳ק – רביעייה מס׳ 1, ״סונטת קרויצר״
III. Con moto – Vivo – Andante
כינורות: גיא פיגר, אטיין מנרי
ויולה: לאה גליק
צ׳לו: שולמית שריד
פ. שוברט –“Der Lindenbaum” מתוך ״מסע החורף״, D. 911
סופרן: מוניקה שוורץ
פסנתר: סופיה מזר
פ. שוברט – ״הרועה על הסלע״, D. 965
קלרינט: גלעד הראל
פסנתר: גיא סלפק
צ׳לו: שולמית שריד
ס. פרוקופייב – אוברטורה על נושאים יהודיים
פסנתר: גיא סלפק
קלרינט: גלעד הראל
כינורות: גיא פיגר, אטיין מנרי
ויולה: לאה גליק
צ׳לו: שולמית שריד
נ. אלתרמן/נ. היימן – עוד חוזר הניגון
נ. אלתרמן/נ. שמר – פגישה לאין קץ
סופרן: מוניקה שוורץ
פסנתר: סופיה מזר
סרגיי אוסטרובסקי כינור
גיא בן-ציוני ויולה
צבי פלסר צ'לו
מירי ימפולסקי פסנתר
* יצירתו של סטוצ'בסקי מבוצעת לכבוד שנת ה-80 לייסוד הקונסרבטוריון – סטוצ'בסקי נמנה עם סגל ההוראה בקונסרבטוריון כמורה לצ'לו החל משנת 1950
קונצרט מקדים בביצוע רננה לוין, תלמידת צ'לו בקונסרבטוריון בכיתתו של הלל צרי, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט הראשון בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט השני בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט השלישי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט הרביעי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
אלכסנדר פבלובסקי כינור
סרגיי ברסלר כינור
אלכסנדר גורדון ויולה
קיריל זלוטניקוב צ'לו
שוסטקוביץ'
"I am certain that, on this occasion, I heard the ultimate interpretation of Shostakovich quartets and I do not want to hear these pieces performed by any other group"
(Agnes Kory, Seen and Heard International, June 2025)
קונצרט זה הוא הקונצרט החמישי בסדרת מכלול הרביעיות של שוסטקוביץ' בביצוע הרביעייה הירושלמית, אשר תתקיים בחמישה קונצרטים במהלך חנוכה 2025.
למידע על הסדרה כולה לחצו כאן
הסדרה מתקיימת באדיבות:
רחל גוטסמן | בתיה כהנא ודניאל חוסידמן | דן יקיר | גדעון פלוסר
שי ווזנר פסנתר
כרמית צרי כינור
הלל צרי צ'לו
* יצירתו של בוסקוביץ' מבוצעת לכבוד שנת ה-80 לייסוד הקונסרבטוריון – בוסקוביץ' נמנה עם סגל ההוראה בקונסרבטוריון כמורה לקומפוזיציה ולתיאוריה בין 1945 ל-1958.
קונצרט מקדים בביצוע שי ניר ותום פיש, תלמידי פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של יפעת זיידל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
בשיתוף תזמורת הבארוק ירושלים
הכנרת האוסטרית סוזנה שולץ מצטרפת לעמיתיה הישראלים למסע אל מלאכת הקישוט בבארוק: סונטות של קורלי, ברזנטי וטלמן בגרסאות עם דימינוציות וקישוטים מקוריים מהמאה ה-18, לצד רגעים של קישוט חי שנולד בו ברגע. ערב שמחבר דיוק טקסטואלי עם חירות יצירתית, ומאיר גבולות בין הכתוב למאולתר שמיטשטשים כשהדמיון ההיסטורי מתעורר.
דרורה ברוק – חליליות בארוק
סוזנה שולץ (אוסטריה) – כינור בארוק
דוד שמר – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
גולדברג
קונצרט מקדים בביצוע אריאל דיאנר, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שרה טל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: אלי מגן – קונטרבס ושירה
אלי מגן, מחלוצי נגני הקונטרבס בישראל וזמר מרגש בעל קול חם ונוגע. אלי ינגן וגם ישיר עם התזמורת כמה משיריו האייקונים.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.

יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
קורינה בלצ'אה כינור
סוייאון קאנג כינור
קשישטוף חוז'לסקי ויולה
אנטואן לדרלן צ'לו
רואי אמוץ חליל
דמיטרי מלכין אבוב
דני ארדמן קלרינט
איתמר לשם קרן יער
נדב כהן בסון
בנימין הוכמן פסנתר
מוזות בין מלחמות
קונצרט מקדים בביצוע הרכבי ג'אז מהתכנית העל תיכונית ללימודי ג'אז יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
אורות וצללים
קונצרט מקדים בביצוע רוני דגן, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
גיא פיגר כינור
יותם ברוך צ'לו
רון טרכטמן פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע תום ג'ובני, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורח: עמית פרידמן – סקסופון
עמית פרידמן, מהסקסופוניסטים המובילים בג’אז הישראלי, חוזר לשתף פעולה עם תזמורת הג׳אז הישראלית שהיה בין מייסדיה במופע אנרגטי ומלא נשמה עם כמה מהקטעים היפים שכתב לתזמורת.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.

יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
רועי שילוח כינור
רומן שפיצר ויולה
נטלי קליין (בריטניה) צ'לו
עינב ירדן פסנתר
סודות כמוסים
קונצרט מקדים בביצוע זוהר טרופה ועידו בן עמי, תלמידי פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של חוה ערמון, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
רחל רינגלשטיין כינור
טלי גולדברג כינור
יואל גרינברג ויולה
תמי ווטרמן צ'לו
דניאל צ'ובאנו (רומניה) פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
יובל הרץ כינור
ניצן ברתנא כינור
שירה מיוני ויולה
טומוקו אקסאקה ויולה
הרן מלצר צ'לו
ליה-חן פרלוב צ'לו
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
ערב אנגלי ברסטורציה: מוסיקה קולית וכלית של הנרי פרסל וג׳ון בלואו, המורה והתלמיד. בין אודה חגיגית לשיר חדר אינטימי ו‑ground מהפנט. אריות מלאות הבעה, דואטים שנרקמים על קווי באס אוסטינטו, שירים וריקודים שנושמים את ניחוח לונדון של סוף המאה ה‑17: תערובת של מלודיה מוּכּרת, הרמוניה נועזת וקישוטים חיים.
אלון הררי ויונתן סויסה – קונטרה טנורים
דרורה ברוק ועידית פז – חליליות
נטלי רוטנברג – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
לאה האוזמן כינור
סמואל שפרד צ'לו
מנג'י האן פסנתר
רומנטיקה פנים רבות לה
קונצרט מקדים בביצוע אמילי אברבך, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
לילה בונציה, שחר ברומא – לידתה של הסונטה בחמישה צבעים
חלילית, קורנט, סאקבט, צ'לו וקונטינואו פורשים את המהפכה הצלילית והצורנית של המחצית הראשונה של המאה ה‑17 – מן ה‑stile nuovo וה‑seconda pratica של מונטוורדי אל הסונטות והקנצונות של קסטלו, מריני ופונטנה ובני תקופתם. דיאלוגים של הד ומענה, מתח‑רגיעה, קישוטים אקספרסיביים ו"קונצ'רטו" מוקדם שבו כל קול מקבל רגע משלו עד שנטמע בצבעים חדשים.
עלמה מאייר – קורנט
דרורה ברוק – חליליות
לירון רינות – סקבט
אורית מסר יעקובי – צ'לו בארוק
יזהר קרשון – צ'מבלו
מינוי לכל הקונצרטים בסדרה: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד – 105 ₪
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
ֿתזמורת הג׳אז הישראלית חוזרת לעונה נוספת – סוחפת, מרתקת ומגוונת, במהלכה תארח את טובי מוזיקאי הג׳אז הישראלים. בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג׳אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
אורחת: ענת כהן – קלרינט
ענת כהן, נגנית הקלרינט המובילה בעולם הג׳אז הבינלאומי. ענת מביאה לבמה שילוב סוחף של וירטואוזיות, שמחת חיים, נוכחות בימתית כובשת שמשלבת מוזיקה ברזילאית וצלילים מהעולם.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של התזמורת מציגים את יכולותיהם.

יאיר סלוצקי, יואב טריפמן – טרומבונים
ארתור קרסנובייב, יובל פלג – חצוצרות
אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט
טל ורון – סקסופון אלט וטנור
דין צור – סקסופון טנור וחליל
יובל טבצ'ניק – סקסופון בריטון ובס קלרינט
איתמר גרוס – פסנתר וקלידים
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
לעיון בפרטי הסדרה כולה לחצו כאן
אופקים חדשים
קונצרט מקדים בביצוע אמרי זכרוביץ', תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתו של רון טרכטמן, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
איתמר זורמן כינור
גיא בן-ציוני ויולה
מיכל קורמן צ'לו
אסף ויסמן פסנתר
טיבי צייגר קלרינט
אלון ראובן קרן-יער
מאוריציו פאז בסון
קונטרבס – יפורסם
״מִן הַמֻּפְלָא וְהַמָּשָׁל״
יונתן שוורץ כינור
אמלי ואלנר כינור
מאיו קונו ויולה
לוקס שוורץ צ'לו
מחווה מיוחדת לשנת ה-80 לקונסרבטוריון:
סטוצ'בסקי אלגרו מודרטו, מתוך 5 קטעים לרביעיית כלי קשת
עונה שנייה לסדרת קונצרטי הבארוק
מנהלת אמנותית – דרורה ברוק
אומנים צעירים, סטודנטים מצטיינים במסלול למוסיקה מוקדמת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בערב של הרכבים מגוונים המבצעים מוסיקה מימי הביניים ועד הבארוק.
מינוי לכל הקונצרטים: 390 ₪
לפרטים על הסדרה ולרכישת מינוי לחצו כאן
כרטיס בודד לקונצרט זה בלבד – 55 ש"ח
כרטיס בודד לשאר הקונצרטים בסדרה – 105/95 ש"ח
מכירת כרטיסים בודדים תפתח ב- 21.9.25
מחוות ופרידות
קונצרט מקדים בביצוע ינאי דין-נור וליה ברטלר, תלמידי ויולה בקונסרבטוריון בכיתתה של טלי קרביץ, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלכסנדרה קזובסקי כינור
גרשון גרצ'יקוב כינור
יאן גרונינג ויולה
עמית אבן-טוב צ'לו
דניאל גורטלר פסנתר
מגלים את אמריקה – לציון 250 שנה להכרזת העצמאות של ארה"ב
קונצרט מקדים בביצוע עמרי שני, תלמידת צ'לו בקונסרבטוריון בכיתתה של ליה חן-פרלוב, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.