קונצרט מקדים בביצוע שני קפליושניק, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שיר זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
הפסנתרן בנימין הוכמן, נהנה בעשורים האחרונים מקריירה עניפה הן בארה"ב והן באירופה. הוא הופיע לראשונה באולם קרנגי עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בגיל 24, בניצוחו של צוקרמן. בהמשך הופי
הפסנתרן בנימין הוכמן, נהנה בעשורים האחרונים מקריירה עניפה הן בארה"ב והן באירופה. הוא הופיע לראשונה באולם קרנגי עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בגיל 24, בניצוחו של צוקרמן. בהמשך הופיע עם התזמורת הפילהרמונית של ניו יורק, הפילהרמונית של בוסטון, הסימפונית של שיקגו והפילהרמונית של פראג עם מנצחים כגון נוזדה, רוברטסון וסטורגארדס. הוא זכה במענק אייברי פישר היוקרתי והופיע באולמות ובפסטיבלים חשובים ברחבי העולם, בהם הפילהרמוני בברלין, הוויגמור בלונדון, הקרנגי בניו יורק, הקונצרטהאוס בווינה, הלובר בפאריז, הקונצרטחבאו באמסטרדם, סאנטורי בטוקיו והשוברטיאדה באוסטריה. הקליט קונצ'רטי של מוצרט, כסולן ומנצח, עם התזמורת הקאמרית האנגלית. הוא אמן מייצג של סטיינווי ומרצה בבארד קולג' ברלין.
"Classical music doesn't get better than this" (The New York Times)
"A pianist of the highest caliber, his playing of admirable virtuosity" (Rhein Zeitung)
"A master of his profession" (Neue Ruhr Zeitung)
"A superb pianist" (The Globe and Mail)
"Elegant, polished, and heartfelt" (The Boston Globe)
תכנית הרסיטל כוללת ארבע יצירות המקיימות, כל אחד בדרכה, דיאלוג עם העבר.
"פרפרים", קובץ קטעי הפסנתר הראשון שכתב רוברט שומאן בין השנים 1829-31, הוא למעשה סוויטה לפסנתר המדמה באוזנינו נשף מסיכות בהשראת הרומן "שנות הנעורים" של הסופר הגרמני הרומנטי, ז'אן פול. בדומה לסוויטת המחולות הבארוקית, גם יצירתו של שומאן בנויה כסדרה של פרקי ריקוד, אלא שאת מקומם של מחולות החצר העתיקים תופסים כאן בעיקר ואלסים וכמה פולונזים. במקור נתן שומאן לכל אחד מהקטעים כותרת המזהה אותו עם אחת הדמויות ברומן, אך לבסוף מחק את הכותרות על מנת שלא לכבול את אוזניי המאזין בפרשנות תכניתית מידיי. כותרת היצירה, מכל מקום, מעידה על אופייה הצבעוני, החמקמק ומלא החיים.
סֶזָאר פרנק נחשב לנציג הבולט של המוסיקה הרומנטית הצרפתית במחצית השנייה של המאה ה-19, ולאחד המשפיעים הגדולים על התפתחותה. רבים רואים בפרנק את גדול המלחינים לעוגב אחרי יוהאן סבסטיאן באך, הודות ל-12 היצירות החשובות שכתב לכלי זה אשר הניחו את היסוד לסגנון הסימפוני במוסיקה הצרפתית לעוגב. השפעת מורשת המוסיקה לעוגב של באך ניכרת גם ביצירתו הידועה לפסנתר משנת 1884 – פרלוד, כוראל ופוגה – אם כי אל תוך מסגרת שלושת הז'אנרים הטיפוסיים למוסיקה הבארוקית יוצק פרנק את שפתו המוסיקלית הרומנטית המובהקת, שופעת הרגש, המושפעת מההרמוניה הכרומטית של וגנר וליסט. במסורת הציקלית הרומנטית שלושת הפרקים גם משתלבים ומתמזגים זה בזה על ידי הקירבה הנושאית ביניהם והמארג השלם שהם יוצרים.
מלחין הבארוק, פרנסואה קופרן, הוא מהדמויות האנינות ביותר בהיסטוריה של המוסיקה הצרפתית. בין השנים 1713-1730 פרסם קופרן ארבעה ספרים של קטעים לצ'מבלו. בעוד שקודמיו טפחו את ז'אנר סוויטת המחולות, בחר קופרן לארגן את קטעי המקלדת שלו ב-27 סדרות שכינה "אורדר" (orders), מונח שמעולם לא פרש, ונטה בעיקר לכתיבה בהשראת פורטרטים, ציורי ז'אנר, קטעי אופי, צלצולי פעמונים או ציוצי ציפורים. לפרקי מוסיקה אלה נתן כותרות אסוציאטיביות ייחודיות. באופיים הציורי ושופע הדמיון ובסגנונם המעוטר מאוד, 226 קטעי המקלדת של קופרן המקובצים ב-27 האורדרים הם אחד הביטויים המובהקים ביותר לסגנון הבארוק הצרפתי. מבחר מקטעים אלה יבצע בנימין הוכמן בפסנתר.
יצירתו הייחודית של ראוול, "קברו של קופרן", אשר נהגתה על פי מודל הסוויטה ברוקית, היא מחווה של ראוול למסורת העשירה של מוסיקת הבארוק הצרפתית לצ'מבלו, ובייחוד ליצירותיו של הבולט בין מייסדיה, פרנסואה קופרן. כוונתו של ראוול לא היתה לחקות את קופרן, אלא לכתוב מוסיקה בת זמנה המבוססת על צורות בארוקיות, תוך שהוא כולל אלמנטים של סגנון הבארוק מבלי לשנות את סגנונו האישי הייחודי. אף שהפסנתרנות של ראוול היא מודרנית בבירור, הגישה המעודנת, הבהירה והקפדנית שלו למקלדת מפגינה בבירור קרבה למוסיקה של קופרן ושל רבי-האמן האחרים של הבארוק הצרפתי. אף שכוונתו המקורית של ראוול היתה מחווה למסורת הבארוק הצרפתי, מלחמת העולם הראשונה שינתה את כוונותיו והפכה את היצירה למחווה אישית הרבה יותר. כשהשלים את כתיבת היצירה ב-1917, לאחר שהשתחרר מבית חולים צבאי, הוא ייעד אותה להיות מצבת זיכרון לחבריו, והקדיש כל אחד מפרקי הסוויטה לאחד מחבריו שמתו במלחמה. למרות רגעים של קלות והומור במוסיקה , מתחת לברק השנינה ניתן לשמוע טונים מלנכוליים עמוקים כמחווה של החייל ששב מהמלחמה לחבריו הנופלים. היצירה נפתחת בפרלוד ופוגה, ממשיכה בשלושה ריקודי חצר צרפתיים מסוגננים – פורלאן, ריגודון ומינואט – ונחתמת בטוקטה וירטואוזית מבריקה.
"… scrupulously careful interpretations, which make the most of his subtle timbral palette and keen ear for texture" (Gramophone)
"… expert understanding of piano sonority" (American Record Guide)
"This was a concert not to be missed" (The Millbrook independent)
"Stylistic insight elegance and sparkle" (New York Times)
"Exciting, inquisitive pianist" (New York Times)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
ארי ויליאמסון – כינור
שרון כהן – כינור
יונתן גרטנר – ויולה
מתן נוסימוביץ' – ויולה
הרן מלצר – צ'לו
ליה חן פרלוב – צ'לו
נועם מסריק – קונטרבס
קונצרט מקדים בביצוע גבריאל כהן-גלזר, תלמיד צ'לו בקונסרבטוריון בכיתתה של חגית גלזר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
צילום: יואל לוי
כמדי שנה, ייערך ערב התרמה לעמותת ״האור של איקה״, בשילוב קונצרט. השנה יפתחו את האירוע מקבלי מלגות של העמותה:
הפסנתרנית ג׳וזפין גולד ,תנגן אטיוד בפה דיאז מינור אופ׳ 22 מספר 2 של המלחין ה.א. וולנהאופט.
בהמשך יבצע הרכב ג׳אז עם הפסנתרנית מרים ביר ביחד עם גלי בליליוס (תופים) ןמעין שמול (בס) יצירה מקורית שהולחנה ע״י מרים.
בנוסף יבצע הפסנתרן עמית יהב ביחד עם רביעיית מיתרים הכוללת את גיא פיגר (כינור), ניצן טרמליס (כינור), מעין שאשא (ויולה) ויוני עציון (צ׳לו) את הקונצ׳רטו בפה מינור אופ׳ 21 מאת שופן. עיבוד זה – אשר פחות מוכר מגרסת המקור לפסנתר ותזמורת – מחזיר את היצירה אל המחוזות האינטימיים, ונאמנה לאופן שבו נהג שופן לעתים תכופות לבצע את היצירה. אל תפספסו הזדמנות ייחודית להאזין ליצירה הסוחפת הזו בביצוע מיוחד זה.
משעה 19:45 תיערך במבואת הקונסרבטוריון קבלת פנים עם יין וכיבוד קל. הצטרפו אלינו!
כל ההכנסות מערב זה יוקדשו למתן מלגות לתלמידים וסטודנטים אשר ידם אינה משגת, בהתאם לקריטריונים שנקבעו ע״י העמותה וברוחה של איקה.
קונצרט רביעי ואחרון לעונה, מחווה לתזמורות הביג בנד הגדולות בכל הזמנים.
תזמורת הג'אז הישראלית חוזרת לשורשים של מוזיקת הביג בנד במחווה לעיבודים האייקונים והתזמורות הגדולות.
Count Basie / Duke Ellington / Buddy Rich / Stan Kenton /
Sammy Nestico / Thad Jones-Mel Lewis /Dizzy Gillespie & more…
בהשתתפות סטודנטים מצטיינים מהתכנית ללימודי ג'אז בשיתוף הניו-סקול בניו-יורק.
תזמורת הג'אז הישראלית, בניהולם האומנותי של רון אלמוג ויאיר סלוצקי, היא בית המרכז לתוכו כבר יותר מ 20 שנים את טובי המוסיקאים בישראל לסביבה יצירתית ופורייה של מלחינים, מעבדים ונגנים סולנים. הופעותיה של התזמורת הן מפגן מוסיקלי וירטואוזי, מרגש ומהפנט שלא משאיר רגע אחד משעמם כש-12 הסולנים של האורקסטרה מציגים את יכולותיהם.
יאיר סלוצקי, ירון אוזנה, יהונתן פלד, נועם גרינפלד – טרומבונים
יובל פלג, ארתור קרסנובייב, יובל שפירא, אדם לפין – חצוצרות
אלון פרבר, טל ורון, דין צור, עידו לבנסברג, יובל טבצ'ניק – סקסופונים
איתמר גרוס – פסנתר
גיא כיירא – גיטרה
מיקי ורשאי – בס וקונטרבס
רון אלמוג – תופים
קונצרט מקדים בביצוע שני קפליושניק, תלמידת פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתה של שיר זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע תום ג'ובני, תלמיד כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים ביום א', 25.5.25, 20:30.
אלכסנדר פבלובסקי – כינור
סרגיי ברסלר – כינור
אורי קם – ויולה
קיריל זלוטניקוב – צ'לו
קונצרט נוסף בביצוע הרביעייה הירושלמית עם תכנית זהה יתקיים במוצ"ש, 24.5.25, 21:00.
מחזה מוסיקלי בביצוע 100 ילדי מקהלות בת קול – המכינה והצעירה
מחזה ושירים: יהושע סובל
לחנים ועיבודים: איילה אשרוב
ניצוח, הפקה, בימוי ותפאורה: דליה לזר שמעון
פסנתר: ינינה ציטרין
כלי הקשה: יוני אפרתי
חליל: ורד קציר
יום אחד ילדים מגלים שהטלפונים החכמים בכל העולם הפסיקו לפעול. הם מתוסכלים ושואלים זה את זה כיצד אפשר לחיות ללא טלפון חכם. הם מחליטים ללכת ללמוד מהחיות איך אפשר לחיות בלי להיות קשור למסך. החיות מבינות את מצוקת הילדים ומזמינות אותם לבוא אליהן, וללמוד מהן איך אפשר לחיות חיים שלמים בלי מסכים. כך מתחיל מסע לעולם החיות שמגלות לילדים עולם שכולו שירה, מוסיקה והרפתקאות שהחיות משחקות בו תפקידים חשובים בחיי בני האדם.
המחזמר יוצג בשלושה מועדים:
29/5/2025 בשעה 17:30 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
5/6/2025 בשעה 16:30 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
6/6/2025 בשעה 14:00 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
משתתפים:
עדה רגימוב, נבל
איילת רוטר, נבל
ליאור איתן, חליל
נעה ברקוביץ', חליל
ליאור עוזיאל, צ'לסטה ונבל
עילאי עוזיאל, קריין
בתכנית:
מיצירות דביסי, סן סנס ועוד
מסיימי כיתה י"ב ותלמידים נבחרים מכיתה י"א במחלקת הפסנתר בניהולו של עמיר פדורוביץ' יבצעו מגוון יצירות מאת מלחינים שונים.
הכניסה חופשית
מחזה מוסיקלי בביצוע 100 ילדי מקהלות בת קול – המכינה והצעירה
מחזה ושירים: יהושע סובל
לחנים ועיבודים: איילה אשרוב
ניצוח, הפקה, בימוי ותפאורה: דליה לזר שמעון
פסנתר: ינינה ציטרין
כלי הקשה: יוני אפרתי
חליל: ורד קציר
יום אחד ילדים מגלים שהטלפונים החכמים בכל העולם הפסיקו לפעול. הם מתוסכלים ושואלים זה את זה כיצד אפשר לחיות ללא טלפון חכם. הם מחליטים ללכת ללמוד מהחיות איך אפשר לחיות בלי להיות קשור למסך. החיות מבינות את מצוקת הילדים ומזמינות אותם לבוא אליהן, וללמוד מהן איך אפשר לחיות חיים שלמים בלי מסכים. כך מתחיל מסע לעולם החיות שמגלות לילדים עולם שכולו שירה, מוסיקה והרפתקאות שהחיות משחקות בו תפקידים חשובים בחיי בני האדם.
המחזמר יוצג בשלושה מועדים:
29/5/2025 בשעה 17:30 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
5/6/2025 בשעה 16:30 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
6/6/2025 בשעה 14:00 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
מחזה מוסיקלי בביצוע 100 ילדי מקהלות בת קול – המכינה והצעירה
מחזה ושירים: יהושע סובל
לחנים ועיבודים: איילה אשרוב
ניצוח, הפקה, בימוי ותפאורה: דליה לזר שמעון
פסנתר: ינינה ציטרין
כלי הקשה: יוני אפרתי
חליל: ורד קציר
יום אחד ילדים מגלים שהטלפונים החכמים בכל העולם הפסיקו לפעול. הם מתוסכלים ושואלים זה את זה כיצד אפשר לחיות ללא טלפון חכם. הם מחליטים ללכת ללמוד מהחיות איך אפשר לחיות בלי להיות קשור למסך. החיות מבינות את מצוקת הילדים ומזמינות אותם לבוא אליהן, וללמוד מהן איך אפשר לחיות חיים שלמים בלי מסכים. כך מתחיל מסע לעולם החיות שמגלות לילדים עולם שכולו שירה, מוסיקה והרפתקאות שהחיות משחקות בו תפקידים חשובים בחיי בני האדם.
המחזמר יוצג בשלושה מועדים:
29/5/2025 בשעה 17:30 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
5/6/2025 בשעה 16:30 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
6/6/2025 בשעה 14:00 – לרכישת כרטיסים לחצו כאן
דניאל ברד – כינור
טומוקו אקסאקה – ויולה
מיכל קורמן – צ'לו
טיבי צייגר – קלרינט
אסף ויסמן – פסנתר
סיון מגן – נבל
קונצרט מקדים בביצוע עידו עצמון, תלמיד פסנתר בקונסרבטוריון בכיתתו של דרור זמל, יערך בשעה 10:45, באולם רן ברון.
פייר קולומבה – כינור
גבריאל לה מגדור – כינור
מארי שילם – ויולה
יויה אוקמוטו – צ'לו
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.