פרנציסקה פיץ' – כינור
אטילה אלדמיר – ויולה
הילה קרני – צ'לו
מאקי הייאשידה (יפן/גרמניה) – פסנתר
קונצרט מקדים בביצוע רוני אביטוב, תלמידת כינור בקונסרבטוריון בכיתתו של גיא פיגר, יערך בשעה 19:15, באולם רן ברון.
טריו ליריקו, שנוסד בשנת 2014, ביסס את מעמדו בזירה הבינלאומית בקונצרטים ובשורת הקלטות שזכו לשבחי הביקורת. אלבומם האחרון, הכולל מיצירות דוחנני ואיזאי, אשר ראה אור בחברת Audite בפברואר 2024, זכה
טריו ליריקו, שנוסד בשנת 2014, ביסס את מעמדו בזירה הבינלאומית בקונצרטים ובשורת הקלטות שזכו לשבחי הביקורת. אלבומם האחרון, הכולל מיצירות דוחנני ואיזאי, אשר ראה אור בחברת Audite בפברואר 2024, זכה בפרס Supersonic מטעם המגזין פיציקטו, וכמו כן נבחר כבחירת העורך במגזין גרמופון. לטריו תחבור בקונצרט זה עמיתתם הפסנתרנית היפנית-גרמניה מאקי הייאשידה.
תכנית הקונצרט תיקח אותנו למסע מרתק ומגוון בשבילי הרומנטיקה האירופאית, בין גרמניה, אוסטריה, הונגריה ובלגיה.
תחתום את התכנית – אחת מיצירות המופת הנודעות והאהובות ביותר לרביעיית פסנתר – רביעיית הפסנתר של שומאן, הגרמני, משנת 1842, מפסגות יצירתו הקאמרית. הרביעייה שופעת הרגש משלבת בין פרקים דינאמיים ואנרגטיים, לבין רגעים חולמניים ופרק איטי לירי וכובש, תוך הפגנת מיומנות עילאית בתכנון מבני, בהשראה מלודית, בפיתוח תמאטי ובשזירה הרב קולית של התפקידים השונים.
בחלקו הראשון של הקונצרט תבוצע רביעיית פסנתר רומנטית נהדרת נוספת, אך מוכרת הרבה פחות – רביעיית הפסנתר בפה-דיאז מינור משנת 1891, שכתב המלחין ההונגרי דוחנני בנעוריו, ואשר זיכתה אותו בתמיכתו של יוהנס ברהמס, אשר אף ארגן את ביצוע הבכורה שלה. זו יצירה סוערת ומלאת הבעה ורגש, המשלבת בין שליטה בסגנון האוסטרו-גרמני הרומנטי של שומאן וברהמס, הן במבנה והן בהבעה, לבין השפעות ריתמיות של המוסיקה ההונגרית-צוענית. הפרק הראשון שופע תשוקה רומנטית; הפרק השני, האיטי, הוא קינה עמוקת הבעה, המפגינה בשלות מרשימה; פרק הסקרצו משיב רוח נמרצת; ואילו פרק הפינאלה חותם את היצירה בפרץ אנרגיה עם השפעה של מקצבי המוסיקה ההונגרית-צוענית עד לסיום הסוחף.
ישלימו את התכנית שתי שלישיות כלי קשת בפרק אחד משני קצוות הרומנטיקה – שלישיית כלי הקשת הקצרה של שוברט, האוסטרי, משנת 1816, שתפתח את הקונצרט, היא יצירת נינוחה ומלאת חן, הכתובה עוד ברוח קלאסית, בהשראת מוצרט והיידן.
שלישיית כלי הקשת של המלחין הבלגי, איזאי, הזוכה לביצועים רק לעיתים רחוקות, היא יצירה רחבת יריעה. היא נכתבה ב-1927, ברוח הפוסט הרומנטית האינטנסיבית המובהקת של מפנה המאות, ומביאה את ההרכב הצנוע של שלישיית כלי הקשת אל קצה גבול היכולת הן מבחינת ההבעה הרגשית, הן מבחינת השפה הטונאלית והן מבחינת הדרישות הווירטואוזיות.
"This group – with their gorgeous tone, finely judged balances and quick reaction time – capture every shift in mood and colour with confidence and commitment." (Gramophone Magazine)
"What the three string players bring to the stage here simply has everything: orchestral grandeur, tonal balance, flawless lines, virtuoso dynamics…A gripping dramaturgy, virtuoso brilliance…" (Das Orchester)
"…an energy, an intensity, and a joy that is simply mesmerizing." (Pizzicato)
רח' לואי מרשל 25 תל אביב,
ת.ד. 21502, תל אביב
6200003
טל. 03-5460524
פקס. 03-6055169
דואל. info@icm.org.il
טל. 03-5466228
פקס. 03-6055169
דואל. chamber@icm.org.il
© 2023 כל הזכויות שמורות לקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב | עיצוב ופיתוח ע״י tabuzzco
האירועים הקרובים
כניסה חופשית !
הופעה תוססת ומלאת חיים של יצירות ווקאליות בסגנונות שונים:
קלאסי, ישראלי, מודרני ומוסיקה מהסרטים
קטעים מהופעותינו לאחרונה עם התזמורת הפילהרמונית, עם בארוקדה ועם תזמורת המהפכה.
כניסה חופשית !
אנה טורוק – כינור
רזוואן דומיטרו – כינור
טריאן בואלה – ויולה
ז'ולט טורוק – צ'לו
אלכסנדרה קזובסקי – כינור
גרשון גרצ'יקוב – כינור
יאן גרונינג – ויולה
עמית אבן-טוב – צ'לו
הלל צרי – צ'לו
קונצרט מקדים בביצוע הרכב קאמרי מתלמידי הקונסרבטוריון יערך בשעה 20:15, באולם רן ברון.